«ВІЗАНТІЯ ПІСЛЯ ВІЗАНТІЇ», АБО ОБРАЗ ДРУГОГО РИМУ СКРІЗЬ ПРИЗМУ ТРЕТЬОГО.

Автор(и)

  • Олексій Каменских Національний дослідницький університет “Вища школа економіки” (м. Пермь, Росія), Russian Federation

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2017.1(27).143698

Ключові слова:

конструкти національної міфології, Візантія, російськ філософія, грецький неовізантинізм.

Анотація

Статтю присячено дослідженню механізмі взаємних віддзеркален культурних патерні, що роблять можливим використаня грецьким «неовізантиністами» двадятого століття ти напрацювань дослідженні та конструюванні «образу Другого Риму», які були здійснені російським інтелектуалам ХІХ першої половини ХХ ст., починаючи ранні словянофілі та закінчуючи такими представниками російської еміграції (перш за вс, паризької) я Г. Флоровський, В. Лосськи, Л. Успенськи.

Біографія автора

Олексій Каменских, Національний дослідницький університет “Вища школа економіки” (м. Пермь, Росія)

Aleksey Kamenskikh

Посилання

Anderson B. (2016). Voobrazhaemye soobshchestva. Razmyshlenija ob istokakh i rasprostranenii natzionalizma. [Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism]. Moscow, Kuchkovo pole, 416 p.

Assman A. (2014) Refreimiruya pamyat. Mezhdu individualnymi I kollektivnymi formami konstruirovaniya proshlogo [Re-framing memory: between individual and collective forms of constructing the past], Gefter, 28.03.2014, http://gefter.ru/archive/11839.

Bulgakov S. (1931) Ikona i ikonopochitanie [Icon and icon veneration]. Paris, YMCA-Press, 166 p.

Gerd L. A. (2006) Konstantinopol i Peterburg: tzerkovnaya politika Rossii na pravoslavnom Vostoke (18781898) [Constantinople and Petersburg: Church politics of Russia on the Orthodox Orient (18781898)], Moscow, Indrik, 448 p.

Diodor (Larionov), monk (2012). «Puti» grecheskogo bogosloviya [The «ways» of the Greek theology], Bogoslov.Ru: Nauchnyi bogoslovskiy portal, 18.05.2012, http://www.bogoslov.ru/text/2593536.html#_ftn14.

Ivanov I. A. (2011) Vizantiyskaya filosofia v sovremennykh zarubezhnykh issledovaniyakh [Byzantine philosophy in contemporary foreign studies], Vestnik INZHEKONA: Humanities. 4 (43), 9398.

Ivanov S. A. (2009) Vtoroy Rim glazami Tretyego: Evolutziya obraza Vizantii v rossiyskom obshchestvennom soznanii [The Second Rome by the eyes of the Third: Evolution of the Byzantium’s image in Russian public consciousness]. The open lecture given in 26 March 2009 as a part of the project Polit.ru: http://www.polit.ru/article/2009/04/14/vizant/.

Leontev K. N. (1885) Vostok, Rossiya i slavyanstvo [Orient, Russia and Slavdom], Moscow, I. N. Kushnerev i K. Vol. 1. 323 p.

Stavrou M. (1992) Predisloviye k: Yannaras Ch. Vera Tzerkvi. Vvedenie v pravoslavnoye bogoslovie [Foreword to: Yannaras Ch. The creed of the Church: Introduction to the Orthodox theology], Moscow, Tzentr po izucheniyu religiy, 231 p.

Teslya A. A. (2014) Pervyi russkiy natzionalizm i drugie [The first Russian nationalism and others], Moscow, Europa, 280 p.

Trubetskoy E. N. (1916) Umozrenie v kraskakh. Vopros o smysle zhizni v drevnerusskoy religioznoy zhivopisi [Speculation in paints. The question of the sense of life in Old-Russian religious painting], Moscow, I. D. Sytin, 44 p.

Uspenskiy L. (1997) Bogoslovie ikony Pravoslavnoy Tzerkvi [The theology of the Orthodox Church’s icon], Pereyaslavl, Alexander Nevskiy brotherhood, 657 p.

Florensky P.A. (1998) Ikonostas [Iconostasis], in: Florensky P. A. Imena [Names], Moscow, Eksmo-Press, p. 341448.

Yannaras Ch. (1992) Vera Tzerkvi. Vvedenie v pravoslavnoye bogoslovie [The creed of the Church: Introduction to the Orthodox theology], Moscow, Tzentr po izucheniyu religiy, 231 p.

Yannaras Ch. Pravoslavnyi Parizh [Orthodox Paris], http://krotov.info/ libr_min/28_ya/an/naras.htm.

Bréhier É. (2003) Preface to the 1st French edition to: Tatakis B. Byzantine Philosophy. Indianapolis, p. viii-x.

Freeman E. (2009) Redefining the Icon. The Problem of Innovation in theWritings of Florensky, Ouspensky and Kontoglou, New York, St. Vladimir’s Orthodox Theological Seminary.

Ierodiakonou K. (2002) Byzantine Philosophy and Its Ancient Sources, Oxford.

Kontoglou Ph. (1964) What Orthodox Iconography Is?, Word Magazine: The Antiochian Orthodox Christian Archdiocese of North America. September, 1964. Pp. 56, http://www.orthodoxiconsonline.com/articles/ Kontoglu_whatisiconography.asp.

Romanides J. S. (1980) F. Georges Florovsky: The Theologian in the Service of the Church in Ecumenical Dialogue. Lecture at St. Vladimir’s Seminary. 23.05.1980, http://www.romanity.org/htm/rom.29.en.f_georges_ florovsky.htm.

Sowards S. W. (19962012) Twenty-five lectures on modern Balkan history (the Balkans in the age of Nationalism), East-Lansing, Michigan state university, http://staff.lib.msu.edu/sowards/balkan/.

Tatakis B. (2003) Byzantine Philosophy, Indianapolis.

Zias N. (1975) Fotis Kontoglou and the Modern Greek Painting, In Memoriam of Kontoglou. Athens, http://www.myriobiblos.gr/texts/english/ zias_kontoglou.html.

Zias N. (1997) Photis Kontoglou: Reflections of Byzantium in the 20th century, Athens.

Yannaras Ch. (1999) Orthodoxia kai Disi sti Neoteri Ellada [Orthodoxy and the West in contemporary Greece], Athens, 512 p.26.

Romanides J. S. (2003) Romiosini. Romania. Rumeli. Thessaloniki [Romaniti. Romania. Roumeli], Thessaloniki, Pournaras, 410 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-01

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНА ПАМЯТЬ