ПІДРОБЛЮВАННЯ СПОГАДІВ, ОСОБИСТОСТІ ТА РЕАЛЬНОСТІ В ОПОВІДАННІ ФІЛІПА К. ДІКА “WE CAN REMEMBER IT FOR YOU WHOLESALE”

Автор(и)

  • Костянтин Райхерт Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2017.1(27).143720

Ключові слова:

наукова фантастика, особистість, реальність, спогади, філософський розумовий експеримент,

Анотація

Оповідання “We Can Remember It for You Wholesale” є прикладом епістемологічного скептицизму американського письменника-фантаста Філіпа К. Діка, який виявляється, з одного боку, як сумнів у справжності реальності, в рамках якої існує людина, а з іншого боку – як сумнів у справжності сприйняття людиною реальності, в рамках якої вона існує: жодні спогади, жодний досвід, жодна особистість, жодні моделі поведінки та жодні фізичні посвідчення усього цього не можуть бути абсолютним підтвердженням справжності реальності. Єдиним, більш- менш, прийнятним критерієм підтвердження реальності може бути лише метазнання, тобто знання того, що дещо реальне, проте саме метазнання теж може бути взято під сумнів.

Біографія автора

Костянтин Райхерт, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Konstantin Rayhert

Посилання

Dick P. K. (1983). We Can Remember It for You Wholesale. Vokrug sveta, Moscow, #8, pp. 47–51 (in Rus.)

Dick P. K. (2004). We Can Remember It for You Wholesale. Dick, P. K. Minority Report. Saint Petersburg, Amphora (in Rus.)

Canaan H. (2008). Time and Gnosis in the Writings of Philip K. Dick. Hungarian Journal of English and American Studies, vol. 14, #2, pp. 335–355.

Dick P. K. (1985). How to Build a Universe That Doesn’t Fall Apart Two Days Later. Dick P. K. I Hope I Shall Arrive Soon & Other Stories. New York, Doubleday, pp. 4–16.

Dick P. K. (1966). We Can Remember It for You Wholesale. The Magazine of Fantasy and Science Fiction, vol. 30, #4, pp. 4–23.

Glass F. (1990). Totally Recalling Arnold: Sex and Violence in the New Bad Future. Film Quarterly, vol. 44, #1, pp. 2–13.

Goldberg J. (1992). Recalling Totalities: The Mirrored Stages of Arnold Schwarzenegger. difference: A Journal of Feminist Cultural Studies, vol. 4, #1, pp. 172–204.

Grant B. K. (2016). Adventures in Perception: Endangering the Spectator in Science Fiction Movies. Redmond, S. (ed.) Endangering Science Fiction Film. Abingdon, Routledge, pp. 103–116.

Hodges J. J. (2011). Philip K. Dick and the Spectre of Subject: Master’s Thesis. Lancashire, University of Central Lancashire.

Landsberg A. (1995). Prosthetic Memory: Total Recall and Blade Runner. Featherstone, M. (ed.) Cyberspace / Cyberbodies / Cyberpunk: Cultures of Technological Embodiment. London, SAGE Publications, pp. 175–189.

Ndalianis A. (2001). Paul Verhoeven and His Hollow Men. Screening the Past, #13, pp. 1–17.

Schneider S. (2009). Introduction: Thought Experiments: Science Fiction as a Window into Philosophical Puzzles. Schneider, S. (ed.) Science Fiction and Philosophy: From Time Travel to Superintelligence. Hoboken, Wiley- Blackwell, pp. 1–14.

Vest J. P. (2007). Future Imperfect: Philip K. Dick at the Movies. Westport, Praeger.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-01

Номер

Розділ

ПАМ’ЯТЬ ТА ІДЕНТИЧНІСТЬ У МИСТЕЦТВІ