АРХЕТИП НАРЦИСА У «ФІЛОСОФСЬКІЙ ПОСМІШЦІ» ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ

Автор(и)

  • Олена Білянська Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2016.1(25).144722

Ключові слова:

людина, культура, світ, матеріальне, ідеальне,

Анотація

У статті аналізується філософська проблема осмислення та розуміння людини на ґрунті поглядів Г.Сковороди. До ідеї цілісного світу та цілісної людини Сковорода приходить через дуалізм матеріального та ідеального. Одне з важливих місць у вченні філософа займає проблема культурних цінностей. Людину мислитель розумів як суб’єкт культурних відносин, як носія добра та зла.

Посилання

Kovalins’kij M. ². (1995) Zhittja G. Skovorodi [ Life of G. Skovoroda]. P³znaj v sob³ ljudinu. L’v³v, Sv³t, pp. 10–45.

Skovoroda G. (1983) V³rsh³, p³sn³, bajki, d³alogi, traktati, pritch³,prozov³ perekladi, listi [ Poetry, songs, fables, dialogues, treatises, parables,prose translations, letters ]. K., Naukova dumka, 539 p.

Skovoroda G. (1995) P³znaj v sob³ Ljudinu [Cognize Person inside]. L’v³v, Sv³t, 528 p.

Skovoroda G. (2002) Rozmovi pro ³stinne shhastja [ Life’s True Happiness].Hark³v, Prapor, 280 p.

Skovoroda G. (1994) Tvori [Compositions]. K., AT «Oberegi», 450 p.

Shpet G. G.(1989) Ocherk razvitija russkoj filosofii. [ Essay about Russianphilosophy evolution]. Moscow, Pravda, pp. 210–290.

Jern V. F. (2000) Bor’ba za Logos [Struggle for Logos]. Minsk, Harvest; Moscow, ACT, 591 p

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-15

Номер

Розділ

СМІХ І ФОРМИ КОМІЧНОГО В ЛІТЕРАТУРІ