МУЗИЧНЕ МИСЛЕННЯ ЯК ПРИБЛИЗНІ ВИМІРЮВАННЯ І РОЗРАХУНКОВІ ОПЕРАЦІЇ

Автор(и)

  • Сергій Шип Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2569-4240

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2015.2(24).145451

Ключові слова:

музичне мислення, симетрія, вимір, обчислення, ймовірність, музична мова, музичне мовлення,

Анотація

Стаття присвячена вивченню феномена музичного мислення. Стверджується, що його невід’ємними компонентами є дії приблизного вимірювання та розрахункові операції. Зміни висоти, тривалості, гучності і артикуляції музично-звукового процесу організовані за принципом симетрії та підкорені вимірюванню. Наголошується, що симетрія в музичній звуковій формі не є досконалою, а музичні дії передбачають імовірнісні розрахунки.

Біографія автора

Сергій Шип, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського

Sergey Shyp

Посилання

Antichnaya muzykal’naya ehstetika. Vstupitel’nyj ocherk i sobranie tekstov professora A. F. Loseva (1960) [Antique musical aesthetics. Introductory essay and collection of texts by Professor A. F. Losev] / Predisl. i obshch. red. V. P. Shestakova. Moscow, Gos. muz. izd-vo, 304 p.

Gel’mgol’c G. (1875) Uchenie o sluhovyh oshchushcheniyah kak fiziologicheskaya osnova dlya teorii muzyki [Doctrine of the auditory sensation as a physiological basis for the theory of music] / Per. s nem. Mih. Petuhova. – SPb., 595 p.

Zaripov R. H. (1971) Kibernetika i muzyka [Cybernetics and music]. Moscow, Nauka, 235 p.

Muzykal’naya ehstetika Germanii XIX veka (1981) [Musical aesthetics of the XIX century Germany]. V 2-h t., t. 1: Antologiya / Sost. A. Mihajlov, V. Shestakov. red N. Shahnazarova. Moscow, Muzyka, 415 p., not.

Teplov B. M. (1961) Problemy individual’nyh razlichij [Problems of individual differences]. Moscow, Izd-vo APN RSFSR.

Cukanov B. I. (2000) Vremya v psihike cheloveka [Time in human psyche] Odessa, Astroprint, 217 p.

Ehl’kin D. G. (1962) Vospriyatie vremeni [Perception of time], Moscow, Izd-vo APN RSFSR.

Hiller L. A. and Isaacson L. M. (1959) Experimental Music: Composition With an Electronic Computer. New York, McGraw-Hill.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-15

Номер

Розділ

ГЕРМЕНЕВТИКА В МИСТЕЦТВІ ТА КУЛЬТУРІ