СМІШНЕ ТА СТРАШНЕ (РОЗДУМИ НА ПОЛЯХ ГРАФІЧНОГО РОМАНУ)

Автор(и)

  • О. Довгополова Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.1(33).211967

Ключові слова:

проробка минулого, комеморація, колективна пам’ять, графічний роман

Анотація

Статтю присвячено дослідженню «некласичних» візуальних методів комеморації трагедії Голокосту – тих, які за своєю жанровою стилістикою не мають бути мовою, якою можна говорити про трагедію, але стають нею. У статті виявлено зв’язок між використанням умовно сміхових засобів та проблемою неможливості репрезентації Голокосту на прикладі коміксу «Маус».

Посилання

Adorno, T. (2005) Chto znachit «prorabotka proshlogo» [What is the Meaning of «Working Through the Past?»], Neprikosnovennyiy zapas, № 2–3 (40– 41), Retrieved April 12, 2019 from: http://magazines.russ.ru/nz/2005/2/ ado4.html

Gumbreht, H. U. (2000) 1926. Na ostrie vremeni [In 1926: Living at the Edge of Time], Moskva, Novoe literaturnoe obozrenie, 574 p.

Dostlieva, L. (2017) Pro “Maus” Arta Shpigelmana: obraz svini goes East [About Art Shpigelman’s “Maus”: the pig’s image goes East]. Retrieved Ap ril 12, 2019 from: https://medium.com/@liadostlieva/ %D0%BF%D1%80%D0%BE-maus-%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0- %D1%88%D0%BF%D1%96%D0%B3%D0%B5%D0%BB%D1%8 C % D 0 % B C % D 0 % B 0 % D 0 % B D % D 0 % B 0 - % D 0 % B E % D 0 % B 1 % D 1 % 8 0 % D 0 % B 0 % D 0 % B 7 - %D1%81%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D1%96-goes-east-fdfdb11e9677.

Karlin, Dzh. (2018) Traditsiyni komiksi y radikalne osobiste vislovlyuvannya [Traditional comics and radical personal expressions], v: Komiks u muzeyi suchasnogo mistetstva, editors Obrist, H. U., Kramb, R., Shpigelman, A., Karlin, Dzh., Filonenko, B., Harkiv, IST Publishing, pp. 87–108.

Levi, P. (2017) Chi tse lyudina? [If this is a man?], Lviv, Vidavnitstvo Starogo Leva, 272 p.

Markovskaya, A. (2015) Polskoe iskusstvo posle 1989 goda [Transformations in Polish art after 1989 – introduction], Vestnik Evropy, № 42–43. Retrieved April 12, 2019 from: http://magazines.russ.ru/vestnik/2015/42/44m-pr.html

Minakov, M. (2007) Dosvid i filosofiya: evolyutsiya ponyattya dosvidu v zahidniy fIlosofiyi ХІХ–ХХ stolit [Experience and Philosophy: Evolution of the concept of experience in the Western philosophy of the ХІХ–ХХ centuries], Dis. na zdobuttya nauk. st. d. fIlos. nauk, Spetsialnist 09.00.05 – istoriya fIlosofiyi, Kiev, 409 p.

Trubina, E. G. (2007) Fenomen vtorichnogo svidetelstva: mezhdu bezrazlichiem i «otkazom ot nedoverchivosti» [The phenomenon of secondary evidence: between indifference and «refusal of distrust»], Topos, № 1(15), Minsk, pp. 105–129.

Filonenko, B. (2018) Komiks u muzeyi suchasnogo mistetstva. Art Shpigelman proti sindromu Lihtenshteyna [Comics in the Museum of Contemporary Art. Art Spiegelman against the Liechtenstein syndrome], v: Komiks u muzeyi suchasnogo mistetstva, ed. Obrist, H. U., Kramb, R., Shpigelman, A., Karlin, Dzh., Filonenko, B.], Harkiv, IST Publishing, pp. 61-85.

Etkind, A. (2016) Krivoe gore: pamyat o nepogrebennyih [Curve grief: the memory of the unburied], Moskva, Novoe literaturnoe obozrenie, 328 p.

Bolhafner, J. S. (1991a) Art for Art’s Sake: Spigelman Speaks on RAW’s Past. Present and Future, in: The Comic Journal, № 145. Retrieved April 12, 2019 from: http://bolhafner.com/stevesreads/ispieg2.html

Bolhafner J. S. (1991b) Comics as Art: the Man Behind the “Maus”, in: St. Louis Post-Dispatch, Sunday, June 23. Retrieved April 12, 2019 from: http:/ /bolhafner.com/stevesreads/ispiegel.html.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-15

Номер

Розділ

СМІХ ТА ГУМОР: ОНТОЛОГІЯ, СЕМІОТИКА, ГЕРМЕНЕВТИКА