DOI: https://doi.org/10.18524/2410-2601.2012.1(17).145940

ДОЛЯ ЯК ІРОНІЯ МРІЇ (НА ПРИКЛАДІ ЛІНІЙ ДОЛІ ПЕРСОНАЖІВ ФІЛЬМУ «ВЕЧІР БЛАЗНІВ» ІНҐМАРА БЕРҐМАНА)

Неллі Іванова-Георгієвська

Анотація


Долю потрактовано як результат іронічної гри мрії, коли людина не усвідомлює багатомірність своїх мріянь і їх входження до горизонту потенційних прагнень. Лінії долі персонажів фільму «Вечір блазнів» Інґмара Берґмана засвідчили правомірність такого тлумачення.


Ключові слова


іронія; мрія; доля; Берґман;

Повний текст:

PDF

Пристатейна бібліографія ГОСТ


Гадамер Г.-Г. Истина и метод: Основы философской герменевтики: Пер. с нем. / Общ. ред. и вступ. ст. Б. Н Бессонова.– М.: Прогресс, 1988.– 704 с.

Киркегор С. О понятии иронии // Логос.– М., 1993.– № 4.– С. 176–198.

Кьеркегор С. Страх и трепет: Пер. с дат.– М.: Республика, 1993.– 383 с.

Лембек К.-Х. «Естественные» мотивы трансцендентальной установки? К проблеме метода в феноменологии // Феноменологія і філософський метод: Щорічник Українського феноменологічного товариства 1999 р.– К., 2000.– С. 195–212.

Табачковський В. Полісутнісне homo: філософсько-мистецька думка в пошуках «неевклідової рефлективності».– К.: ПАРАПАН, 2000.– 432 с.

Финк Э. Основные феномены человеческого бытия // Проблема человека в западной философии. Переводы / Сост. и послесл. П. С. Гуревича; Общ. ред. Ю. Н. Попова.– М.: Прогресс, 1988.– С. 357–403.

Хайдеггер М. Вопрос о технике // Хайдеггер М. Время и бытие: Статьи и выступления: Пер. с немецкого.– М.: Республика, 1993.– С. 221–238.

Шелер М. Положение человека в Космосе // Проблема человека в западной философии: Переводы / Сост. и послесл. П. С. Гуревича; Общ. ред. Ю. Н. Попова.– М.: Прогресс, 1988.– С. 31–95.

Ясперс К. Введение в философию / Пер. с нем. Под ред. А. А. Михайлова.– Мн.: Пропилеи, 2000.– 192 с.

Ясперс К. Нотатки про Мартіна Гайдеггера 1928/38 рр. // Мартін Гайдеггер очима сучасників.– К.: Стилос, 2002.– 128 с.

Ясперс К. Смысл и назначение истории: Пер. с нем.– М.: Политиздат, 1991.– 527 с.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.