ТРАНСФОРМАЦІЯ АНТИЧНОГО МІФУ В КУЛЬТУРІ МОДЕРНА (ПЕТЕРБУРГ – ОДЕСА)
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2019.2(32).188623Ключові слова:
антична трагедія, хтивість, цнотливість, стиль модерн, естетизація життя, міфотворчістьАнотація
У статті розкриваються особливості трансформації античної трагедії в культурі модерну на прикладі трагедії Евріпіда «Гіпполіт». У центрі уваги – проблема любові та статі, хтивості та цнотливості. На початку ХХ століття антична трагедія інтерпретувалася як містерії, тоді як її художнє оформлення поєднувало достовірні архаїчні елементи і сучасну декоративну пластику стилю модерн.
Посилання
Annenskij, I. F. (1892) «Ippolit», tragedija Evripida v perevode D. Merezhkovskogo [“Hippolytus”, the tragedy of Euripides translated by D. Merezhkovsky], in: Filologicheskoe obozrenie, t. 4, pp. 183–192.
Annenskij, I. F. (2007) Pisma [Letters], v 2 tt., t. I, Sankt-Peterburg, Izdatel’skij dom «Galina skripsit», Izd-vo im. N. I. Novikova, 480 p.
Annenskij, I. F. (1979) Tragedija Ippolita i Fedry [The tragedy of Hippolytus and Fedra], in: Innokentij Annenskij, Kniga otrazhenij, Moskva, Nauka, pp. 382–397.
Benua, A. N. (1980) Moi vospominanija [My memories], v 5 kn., t.2, Moskva, Nauka, 781 p.
Volkonskij, S. M. (1992) Moi vospominanija [My memories], v 2 tt., t. 2, Moskva, Iskusstvo, 383 p.
Gippius, Z. N. (2003) Slovo o teatre [A word about the theater], in: Gippius, Z. N. Sobranie sochinenij, v 15 tt., t. 7, Moskva, Russkaja kniga, pp. 58–63.
Merezhkovskij, D. S. (1994) O novom znachenii drevnej tragedii [On the new meaning of ancient tragedy], in: Merezhkovskij D. S. Jestetika i kritika, v 2 tt,. t. 1, Moskva, Iskusstvo, pp. 547–554.
Merezhkovskij, D. S. (2007) Tragedija celomudrija i sladostrastija [The tragedy of chastity and voluptuousness], in: Merezhkovskij D. S. Vechnye sputniki. Portrety iz vsemirnoj literatury, Sankt-Peterburg, Nauka, pp. 298–303.
Rozanov V. (1902) «Ippolit» Evripida na Aleksandrinskoj scene [“Hippolytus” Euripides on the Alexandrinsky stage], in: Mir Iskusstva, № 9/10, pp. 240–248.
Pruzhan I. N. (1975) Lev Samojlovich Bakst [Leo Samoilovich Bakst], Leningrad, Iskusstvo, 232 p.
Filosofov D. S. (1902) Pervoe predstavlenie Ippolita [The first performance of Hippolytus], in: Mir iskusstva, № 9/10, pp. 5–13.
Filosofov D. S. (1902) Sofokl i Jevripid na Aleksandrinskoj scene [Sophocles and Euripides on the Alexandrinsky stage], in: Mir iskusstva, № 4, pp. 45–47.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).