ІНСТРУМЕНТАЛЬНА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ХРЕЩЕННЯ ЯК БЛАГОДАТНОГО ЗАСОБА У БАПТИСТСЬКІЙ ТРАДИЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2018.1(29).146517Ключові слова:
Баптизм, хрещення, засіб благодаті, Дар і даність,Анотація
На тлі загальноприйнятого уявлення про антісакраменталізм баптистської традиції, стаття демонструє, що інструментальне розуміння хрещення, як засоба благодаті, історично притаманне цій релігійній групі. Баптисти не погоджуються з «механічним», незалежним від одержувача поясненням хрещення, як засобу зв’язування матеріального ритуалу з духовною реальностю. Але інтерпретуючи розуміння благодаті, як дара, а не даності, в якому Дарувальник віддає себе повністю і без залишку, вони легко приймають ідею хрещення, як інструментального засобу благодаті в разі активного згоди одержувача Дара.
Посилання
Vyznannia viry Yevanhelskykh khrystyian-baptystiv ta praktyka khrystyianskoho zhyttia i sluzhinnia. (2006) [Recognition of the Faith of the Evangelical Christian Baptists and Practice of Christian Life and Service], Kyiv, Uchbova Rada VSOIeKhB, 32 p.
Dudnik A. (1997) Nachatki ucheniya Khrista [First principles of the teaching of Christ], Makeevka, Svet Voskreseniya, 134 p.
Ispovedanie very khristian-baptistov (1996) [Confession of the faith of Christian Baptists] Istoriya baptizma. Odessa, Bogomyslie, 496 p.
Kratkoe verouchenie khristian evangel’skogo ispovedaniya, priemlyushchikh vodnoe kreshchenie po vere. (2009) [A short confession of the faith of Christians of the Gospel confession, who accept water baptism by faith] Sevastopol’, P.A. Kovalev, 8 p.
Leshan, V. (2005) Osnovi religiieznavstva [The Basics of Religious Studies] Chernivtsi, Ruta, 304 p.
Marion Zh.-L. (2011) Metafizika i fenomenologiya – na smenu teologii [Metaphysics and phenomenology - in place of theology] Filosofskoliteraturnyi zhurnal Logos. Moskva, Vyp 3, pp. 124–143.
Khrapov N. (1972) Dom Bozhii i sluzhenie v nem. [The House of God and the ministry in it] Moskva, Soyuz Tserkvei evangel’skikh khristian-baptistov, URL: http://www.blagovestnik.org/books/00280.htm#5
Fowler S.K. (2007) More Than a Symbol: The British Baptist Recovery of Baptismal Sacramentalism. Eugene (Or), Wipf and Stock Publishers, 276 p.
Hughes P.E. Grace (2001) Evangelical dictionary of theology. Grand Rapids (Mich), Baker Academic, 1312 p.
Keach, B. (1748) The Baptist Catechism. Philadelphia (PA), B. Franklin and D. Hall, 56 p.
Lumpkin W.L. (1959) Baptist confessions of faith. Valley Forge (PA), Judson Pr, 430 p.
Quarles C.L. (2003) Ordinance or Sacrament: Is the Baptist View of the Ordinances Truly Biblical? Journal for Baptist Theology and Ministry, New Orleans (LA), # 1 (1), pp. 47–57.
Ross J. (1953) The Theology of Baptism in Baptist History. Baptist Quarterly, London, # 3 (15), pp. 100–112.
Saint Augustine (2010). Contra Faustum XIX:16, Trans. Peter Holmes. The Nicene and Post-Nicene Fathers. vol. 19, URL: http://www.newadvent.org/ fathers/140619.htm
Stott J.R.W. (1998) The Evangelical Doctrine of Baptism. Churchman, London, # 1 (112), pp. 47–59.
The Baptist Faith and Message (2000) (A revised summary of the faith Southern Baptist Convention). art. 7, URL: http://www.sbc.net/bfm2000/ bfm2000.asp
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).