САКРАЛЬНЕ І МУСІЧНЕ: ВІД МІСТЕРІЇ ДО ОПЕРІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2018.1(29).146534Ключові слова:
сакральне, мусичне, містерія, пайдейя, хорал, гармонія,Анотація
Розглядануті нелінійні, дифузні відносини сакральної та музичної компоненти в історії європейської художньої культури. Акцентовано увагу на взаємозв’язок теоретичного філософського дискурсу і художніх практик в різні соціокультурні епохи: античність, середньовіччя та Відродження. Взаємопроникнення сакрального і музичного інтерпретується як глибинна світоглядна передумова виникнення опери.
Посилання
Avgustin Avreliy (2013) Ispoved [Confession], per M. E. Sergienko, Sankt- Peterburg, Nauka, 373 p.
Averintsev S. S. (1972) Hildegarda Bingenskaya [Hildegarda von Bingen], Pamyatniki srednevekovoy latinskoy literatury X–XII vekov, Moskva, Nauka, pp. 320–322.
Valla L. (1962) O naslazhdenii [On enjoyment], Istoriya estetiki. Pamyatniki mirovoy esteticheskoy myisli, T. 1. Antichnost. Srednie veka. Vozrozhdenie,Moskva,Izdatelstvo Akademii hudozhestv SSSR, pp. 485–497.
Yeger V. (1997) Paydeyya. Vospitanie antichnogo greka (epoha velikih vospitateley i vospitatelnyih sistem) [Paideia. The education of the ancient Greek (the era of great educators and educational systems)], v 2-h tt., T. 2, Perevod s nemetskogo M. H. Botvinnika. Moskva, Greko-latinskiy kabinet Yu. A. Shichalina, 336 p.
Levchenko V. L. (2003) Stanovlenie ratsionalnosti v grecheskoy filosofii [Formation of rationality in Greek philosophy], Doksa. Zbirnik naukovih prats z fIlosofiyi ta fIlologiyi. Vyp. 4. Gretskiy spadok suchasnist, Odesa, ONU im. I. I Mechnikova, pp. 61–75.
Misyun A. (2005) Ot Olimpii k teatru: poiski novyih sotsialnyih regulyatorov klassicheskoy epohi [From Olympia to theater: searchings for new social regulators of the classical epoch], Doksa. Zbirnik naukovih prats z fIlosofiyi ta fIlologiyi. Vyp. 8. Gretska traditsiya v suchasniy kulturi, Odesa, ONU im. I. I Mechnikova, pp. 110–118.
Nitsshe F. (1990) Rozhdenie tragedii, ili Ellinstvo i pessimizm [The Birth of Tragedy, Or: Hellenism and Pessimism] Nitsshe F. Sochineniya v 2-h tt., T. 1, Moskva, Myisl, pp. 47–157.
Platon (1994) Zakonyi [Laws] Platon. Sobranie sochineniy v 4-h tt., T. 4, Moskva, Myisl, pp. 71–437.
Pomerants G. S. (1962) Vozrozhdenie. Vstupitelnaya statya [The Renaissance. Introductory] Istoriya estetiki. Pamyatniki mirovoy esteticheskoy myisli, T. 1. Antichnost. Srednie veka. Vozrozhdenie. Moskva, Izdatelstvo Akademii hudozhestv SSSR, pp. 465–474.
Fichino M. (1962) Kommentariy na «Pir» Platona [Commentary on the «Symposium» of Plato] Istoriya estetiki. Pamyatniki mirovoy esteticheskoy myisli,T. 1. Antichnost. Srednie veka. Vozrozhdenie. Moskva, Izdatelstvo Akademii hudozhestv SSSR, pp. 497–505.
Chaykovskiy Yu.V. (1997) Falesova nauka v istoricheskom kontekste [Thales’ science in the historical context] Voprosyi filosofii. Moskva, ¹ 8, pp. 151–165.
Shekspir V. (1958) Venetsianskiy kupets [The Merchant of Venice] Shekspir V. Polnoe sobranie sochineniy v 8-mi tt. Moskva, Iskusstvo, pp. 211–309.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).