РАДІСТЬ ПЕРЕД ОБЛИЧЧЯМ СМЕРТІ: ВІД САКРАЛЬНОЇ СОЦІОЛОГІЇ ДО ВНУТРІШНЬОГО ДОСВІДУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2018.2(30).146565Ключові слова:
радість перед обличчям смерті, сакральне ядро, спільнота, сполучення, внутрішній досвідАнотація
Сучасне суспільство Ж. Батай характеризує як постсакральне, адже воно втратило шляхи сполучення з власним сакральним ядром. Практика радості перед обличчям смерті виникає як спроба відродити цей втрачений зв’язок і відкрити доступ до сакрального особистого. Предметом статті є розгляд поняття радості перед обличчям смерті, що виступає передумовою виникнення концепту внутрішнього досвіду Ж. Батая та практики радості перед обличчям смерті, яка виростає в ключову для внутрішнього досвіду техніку (само)страти.
Посилання
Bataille G. (2004) Vlecheniye i otvrascheniye. I. Tropismy, seksualnost, smeh I slyozy [Attraction and aversion. I. Tropism, sexuality, laughter and tears]. SPb., Nauka. pp.86–99.
Bataille G. (2006) «Proklyataya chast»: Sakralnaya sotsyologiya [«The Accursed Share»: Sacred sociology]. Moskva, Ladomyr, 742 p.
Bataille G. (2004) Radost pered litsom smerti [Joy in the face of dead]. SPb., Nauka, pp. 474–485.
Bataille G., Peignot C. (2014) Sakralnoye [The Sacred]. Мoskva, Kolonna Publication, 199 p.
Zygmont А. (2018) Svyataya negativnost. Nasiliye i sakralnoye v filosofii G. Bataya [Sacred negativity. Violence and sacred in the philosophy of G. Bataille]. Мoskva, Novoye literaturnoye obozreniye, 320 p.
Hollier D. (2004) College de la Sociologie. 1937–1939. SPb., Nauka, 588 p.
Rostova N. (2017) Izgnaniye Boga. Problema sakralnogo v filosofii cheloveka [Exile of God.Problem of the sacred in the philosophy of man]. Мoskva, Prospekt, 432 p.
Fokin S. L. (2006) Georges Bataille i Colette Peignot // Predelnyy Bataille [Georges Bataille and Colette Peignot // Extreme Bataille]. Spb., SpbNU, pp. 182—194.
Bataille G. (1978) L’experience interieure. Paris, Gallimard, pp. 483–562.
Bataille G. (1973) Le coupable // Oeuvres completes, t. V. Paris, Gallimard, p.
Bataille G. (1970) La pratique de joie devant la mort, in Oeuvres completes, t. І, Paris, Gallimard, рр. 552–558.
Bataille G. (1954) L’Erotisme. Paris, Les Editions de Minuit, 310 p.
Barille E. (1997) Laire: La sainte de l’abime. Paris, Flammarion, 377 p.
Croix L. (2001) De la joie devant la mort a une pere-version de la culpabilite // Figures de la psychalyse. Paris, Eres, рр.197–206.
Durkheim E. (1968) Les formes elementaires de la vie religieuse. Paris, PUF, 647 p.
Grand dictionnaire de la philosophie (2003), sous la dir. De Michel Blay. Paris, Larousse, 152 p. See also: https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k1200508p/f963.item.r=sacr%C3%A9
Fourbu J-F. (1988) Introduction a la lecture de Georges Bataille, New York; Berne; Frankfurt am Main, Lang, 163 p.
Sabot P. (2001) Pratiques d’eecriture, pratiques de penseee: Figures du sujet chez Breton-Eluard, Bataille et Leiris (Problematiques philosophiques). Paris, Presses universitaires du Septentrion, 302 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).