НАЇВНЕ МИСТЕЦТВО ЯК МАНІФЕСТАЦІЯ САКРАЛЬНОГО В СУЧАСНІЙ КУЛЬТУРІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2018.2(30).146567Ключові слова:
наївне мистецтво, сакральний образ, архетип, образи райського саду, есхатологічні образиАнотація
У статті розглядається наївне мистецтво як феномен сучасної культури. Автор прояснює сутність наївного мистецтва і виявляє сакральні образи в їх взаємозв’язку з особливим світосприйняттям художника-самоучки. Вивчення наївного мистецтва в філософсько-антропологічній перспективі наближає нас до розуміння сутності людини та її ролі в освоєнні світу
Посилання
Ostrovskij G. (1990) Dobryj lev Marii Primachenko [Good Lion of Maria Primachenko], Moskva, Sovetskij hudozhnik, 206 p.
Pis’man L. (2000) Naivnoe iskusstvo kak fenomen sovremennoj kul’tury [Naive art as a phenomenon of modern culture], Simvoly. Obrazy i stereotipy: Hudozhestvennyj i jesteticheskij opyt. Mezhdunarodnye chtenija po teorii, istorii i filosofii kul’tury, № 9, Sankt-Peterburg, pp. 248–249.
Turchin V. S. (2003) Obraz dvadcatogo... v proshlom i nastojashhem: Hudozhniki i ih koncepcii, proizvedenija i teorii [The image of the twentieth ... in the past and present: Artists and their concepts, works and theories], Moskva, Progress-Tradicija, 647 p.
Cvetaeva M. I. (1994) Iskusstvo pri svete sovesti [Art in the Light of Conscience], Sobranie sochinenij, v 7 tt., t. 5, Moskva, Jellis Lak, pp. 346–374.
Shevchenko A.V. (1913) Neo-primitivizm. Ego teorija. Ego vozmozhnosti. Ego dostizhenija [Neo-primitivism. His theory. His potentialities. His achievements], Moskva, [Tip. 1-j Moskovskoj Trudovoj arteli], 36 p.
Jenciklopedija zhivopisi (1997) [Encyclopaedia of painting], Moskva, AST, 800 p.
World Encyclopedia of Naive Art (1984) Oto Bihalji-Merin, Nebojsa Tomasevic. Chartwell Books, Secaucas, New Jersey, USA, First edition. 4to. 735 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).