АВАНГАРД І АКТУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО: ЗІСТАВЛЕННЯ ПОГЛЯДІВ НА ДУХОВНІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2018.2(30).146568Ключові слова:
духовність, сучасне мистецтво, авангард, поставангард, актуальне мистецтвоАнотація
У статті піддається критичному аналізу розгляд питань духовності сучасним мистецтвом. Духовність є ознакою зрілості особистості, що вийшла за межі своїх вузьких інтересів і минущих цінностей. Виявляється, що в актуальному мистецтві стоїть завдання оновити традицію авангарду. Метою сучасного мистецтва є спрямований рух за межі візуального досвіду до досвіду осягнення істини.Посилання
Agamben D. (2018) Chelovek bez soderzhaniya [A man without a content]; per. s ital. S. Ermakova, Moskva, NLO, 160 p.
Adorno T. (2001) Esteticheskay teoria [Aesthetic theory]; per. A. V. Dranova. Moskva, Respublika, 527 p.
Bishop K. (2014) Radikalnay myzeologia, ili Tak li uz «sovremeni» myzei sovremennogo iskustva? [Radical museumology, or Is it really «modern» museums of contemporary art]; per. s angl. Î. Dubizkay. Moskva, OOO «Àd Marginem Press», 98 p.
Bychkov V. V. (2000) Avangard [Avant-garde]; Novaya Filosofskaya entsiklopedia. T. 1. Moskva, Mysl, p. 27–34.
Bychkov V.V. (2018) O dyhovnosty v iskustve [About spirituality in art] // Voprosy filosofii. Moskva, № 5. Rejim dostupa: http://vphil.ru/ index.php?option=com_content&task=view&id=1948&Itemid=52
Vremya sovremenosty (2016) Hydozhestveny zurnal. Moskva, № 98 [The time of our time]. Rejim dostupa: http://moscowartmagazine.com/issue/31/article/546
Gavrushin N. K. (2006) Kuda skakal Siniy Vsadnik? Vasiliy Kandinskyi estetika bespredmetnoy isihii [Where did the Blue Horseman ride? Vasily Kandinsky and the aesthetics of the irrelevant Ishii]; Dyhovnie nachala russkogo iskusstva. Materiali VI Mezdunarodnoy naycnoy konferencii «Nikitskie chtenia». Veliky Novgorod, p. 45–62.
Groys B. (1990) Ryssky avangard po obe storony «chernogo kvadrata» [Russian avant-garde on both sides of the «black square”], Voprosy filosofii, Moskva, № 11, p. 67–74.
Dufren M. (2002) Krisis iskusstva [Crisis of art]. Per. E. P. Urovskoy; Sovremenay zapadno-evropeyskay i amerikanskay estetika: Sbornik perevodov, Pod red. E.G. Yakovleva, Moskva, Knizniy dom «Universitet», p. 26–36.
Kandinsky V. V. (2001) Izbrany trudy po teorii iskusstva [Selected works on the theory of art]. v 2 tt. Moskva, Giley, t. 1, 392 p.
Kandinsky V.V. (1990) O dyhovnom v iskusstve [About the spiritual in art]. L., Rejim dostupa: http://thelib.ru/books/kandinskiy_vasiliy/o_duhovnom_v_iskusstve.html
Koynonia (2011) Filosofia Inshogo ta bogoslovy spilkyvany [The philosophy of the other and theology of communication]. Spezvipysk № 2, HarkivKiev, Dukh i Litera, 440 p.
Krimsky S .B. (1992) Kontury dyhovnosty: novie konteksti identifikacii [Contours of Spirituality: New Identification Contexts], Voprosy filosofii. Moskva, № 12, p. 21–28.
Kirlezev A. I. (2011) Postsekularnoe: kratkay interpretacia [Postsecular: a brief interpretation], Logos. Moskva, № 3 (82), p. 100–106.
Lectorsky V. A. (1996) Dyhovnost I racionalnost [Spirituality and rationality], Voprosy filosofii. Moskva, № 2, p. 31–35.
Leontiev D. A. (2009) Dyhovnost [Spirituality], Enciklopedia epistemologii I filosofii nauki, Sost. i ob. red. I. T. Kasavin. Moskva, «Kanon+» POII «Reabilitcia», p. 217–218.
Malakhov V. A. (2005) Uyazvimost lubvi [Vulnerability of love]. Kiev, Dukh i Litera, 539 p.
O vere (2006). [On faith], Hudozhestveny zhurnal, Moskva, № 63. Rejim dostupa: http://moscowartmagazine.com/issue/29/article/520
Ransier Z. (2007) Razdelya cyvstvenoe [Sharing the sensual], per s fran. V. Lapitsky, A. Shestakov. Sankt-Peterburg, Izdatelstvo Evropeyskogo universiteta v Sankt-Peterburge, 264 p.
Sers F. (2004) Totalitarism i avangard. V predverii zapredelnogo [Totalitarianism and the avant-garde. On the eve of the beyond]. Per s angl. Dubin S. B. Moskva, Progress-Tradicia, 336 p.
Turchin V.S. (1993) Po labirintam avangarda [According to the labyrinths of the avant-garde]. Moskva, izd-vo MGU, 248 p.
Chuhrov K. (2016) Estetiki nikogda ne bilo, ili Adorno versus Krauss // Hudizestveny zurnal, Moskva, № 97. [Aesthetics has never been, or Adorno versus Krauss]. Rejim dostupa: http://moscowartmagazine.com/issue/19/article/270
Greenberg C. Avant-garde and Kitch. Rejim dostupa: http://xroads.virginia.edu/~DRBR2/greenburg.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).