МЕЖІ СМІШНОГО: ПРОВОКАЦИЯ ЯК ТРАНСГРЕСІЯ (НА МАТЕРІАЛАХ МУЗИЧНО-ДРАМАТИЧНОГО МИСТЕЦТВА)

Автор(и)

  • Ніна Ковальова Одеський національний політехничний університет, Україна
  • Віктор Левченко Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2019.1(31).186393

Ключові слова:

смішне, провокація, рецепція, трансгресія, музично- драматичне мистецтво

Анотація

Сучасний музичний спектакль йде з семіотичного простору первинного жанру в поле смислів і знаків, нестійких, відкритих, котрі містять в собі і які передбачають безліч інтерпретацій, в тому числі й іронічних. Для вирішення цих завдань використовується провокація, що виступає як трансгресія, тобто подолання кордонів і деконструкція класичних бінарних опозицій: високе-низьке; духовне-тілесне, серьйозне-смішне, актор-глядач. У статті розглядається органічність елементів сміхової культури і комічних засобів для функціонування сучасного музичного театру.

Посилання

Gritsanov, A. (2001) Transgressiya [Transgression], in: Postmodernizm. Entsiklopediya. Minsk: Interpressersvis; Knizhnyiy Dom, p. 842.

Kovaleva, N. (2013). Sovremennyiy horeograficheskiy teatr: tanets kak «priglashenie k Realnomu» [Modern choreographic theater: dance as an «invitation to the Real»], in: Arkadiya, Odessa, № 1 (36), pp. 22–26.

Serkova, N. (2019). Zapreschennyiy priem. Ob aure i pornografii iskusstva [Sucker Punch. About aura and pornography of art], in: Hudozhestvennyiy zhurnal, Moskva, № 108. Retrieved April 1, 2019, from http://moscowartmagazine.com/issue/89/article/1957

Yampolskiy, M. (2015) «Nikakogo iskusstva ne suschestvuet, est raznyie antropologicheskie praktiki postizheniya mira». Intervyu o granitsah iskusstva, formah ego legitimatsii i kontse bolshogo stilya [«There is no art; there are various anthropological practices of comprehending the world». Interview about the boundaries of art, the forms of its legitimation and the end of a large style], in: Postnauka. 19 iyunya 2015.

Bourdieu, P. (1991) Le champ litt?raire, in: Actes de la Recherche en Sciences Sociales. I. 89, pp. 3–46. Retrieved April 1, 2019, from https://www.persee.fr/doc/arss_0335-5322_1991_num_89_1_2986?pageid=t1_15

Eco, U. (1984). Postscript to The Name of the Rose. San Diego, New York and London: Harcourt Brace Jovanovich.

Ortega y Gasset, J. (1972). The Dehumanization of Art, in: The Dehumanization of Art and Other Essays on Art, Culture, and Literature. Princeton: Princeton University Press, pp. 65–83.

Sontag, S. (2013). Against Interpretation and Other Essays. New York: Farrar, Straus and Giroux.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-09

Номер

Розділ

СМІХ І КОМІЧНЕ В МИСТЕЦТВІ