КАТЕГОРІЯ «ЄДИНЕ» ТА МІСТИЧНИЙ ДОСВІД. ГЕРМЕНЕВТИЧНА СТРАТЕГІЯ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ МІСТИЧНОГО ДОСВІДУ

Автор(и)

  • Олег Уткин Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2019.1(31).186395

Ключові слова:

категорія «Єдине», містичний досвід, містичний текст, генологічний текст, автобіографія

Анотація

Стаття містить результат компаративістського аналізу генологічних (henology) і містичних текстів. Розглядається категорія «Єдине» в її взаємозв’язку з містичним досвідом. Піднімається питання про пошук стратегії для повнішого розуміння значення категорії «Єдине» при роботі з містичним текстом. Містичний текст розцінюється як текст, який одночасно містить в собі і «істину», що відкрилася автору, і особистий досвід містика. В результаті дослідження виводиться те, що якщо автори мали особистий досвід Єдиного, то Єдине не може не бути тим, чим були самі автори. Певною мірою категорія «Єдине» в містичному тексті є спробою раціональної організації суб’єктивних переживань. Відповідно містичний текст містить в собі елементи автобіографічного тексту, що в свою чергу санкціонує застосування біографічного підходу при роботі з містичним текстом.

Посилання

Ado, P. (1991) Plotin ili prostota vzgljada [Plotinus or the Simplicity of vision]. Moskva: Greko-latinskij kabinet Ju.A. Shichalina, 143 p.

Bonaventura. (1993) Putevoditel’ dushi k bogu [Journey of the Mind into God]. Moskva: Greko-latinskij kabinet, 190 p.

Viller, J. A. (2002) Uchenie o Edinom v antichnosti i srednevekov’e [Doctrine of The One in antiquity and the Middle ages]. Sankt-Peterburg: Aletejja, 668 p.

Vinarova, L. M. (2004) Vo t’me jetoj nochi [In the darkness of night], in: Svjatoj Huan de la Krus. Voshozhdenie na goru Karmel’. Moskva: Obshhedostupnyj pravoslavnyj u-tet., osnov. protoiereem Aleksandrom Menem, pp. 15-35.

Voloshin, V. V. (2009) Misticheskij opyt: opredelenie, jepistemologija [Mystical experience: definition, epistemology], in: Nauka. Relіgіja. Suspіl’stvo, Kiev, № 1’2009, pp. 61-70.

Georgiev, V.A. (2015) Henologija kak nauka o nebytii [Henology as the science of nothingness], in: Molodij vchenij, Herson, № 12 (27), pp. 23-27.

Dzhems, U. (2017) Mnogoobrazie religioznogo opyta. Issledovanie chelovecheskoj prirody [The varieties of religious experience: a study in human nature]. Moskva: Akademicheskij proekt, 415 p.

Dionisij Areopagit. (2002) Sochinenija. Tolkovanija Maksima Ispovednika [Writings. Interpretations by Maximus the Confessor]. Sankt-Peterburg: Aletejja, Izdatel’stvo Olega Abryshko, 854 p.

Logunova, L. Ju. (2016) Biograficheskij metod v issledovanii lichnosti: metodologija i arhitektonika [Biographical method in the study of identity: methodology and architectonic], in: Vestnik KemGU. Serija: Politicheskie, sociologicheskie i jekonomicheskie nauki, Kemerovo, №1, pp. 17-23.

Losev, A. F. (1995) Stat’i dlja IV-V tt. filosofskoj entciklopedii [The article for the IV-V tomes of the philosophical encyclopedia], in: Plotin. Sochinenija. Sankt-Peterburg: Aletejja, pp. 10-23.

Malevich, T. V. (2014) Teorii misticheskogo opyta: istoriografija i perspektivy [The theories of mystical experience: historiography and perspectives]. Moskva: IFRAN, 175 p.

Nikolaj Kuzanskij (1979) Sochinenija v 2-h tomah [Writings in 2 volumes]. T. 1. Moskva: Mysl’, 488 p.

Parmenid. O prirode [On Nature]. Retrieved December 1, 2018, from: http://phil.ulstu.ru/files/studentam/2.1_parmenid.pdf

Platon (1993) Sobranie sochinenij v 4 t. [Complete works in 4 volumes] T. 2. Moskva: Mysl’, 528 p.

Platon (2006) Sochinenija v chetyrjoh tomah. [[Complete works in four volumes] T. 3. Ch. 1. Sankt-Peterburg: Izdatel’stvo Sankt-Peterburgskogo universiteta, Izdatel’stvo Olega Abyshko, 752 p.

Plotin. (1995) Sochinenija: Plotin v russkih perevodah [Writings; Plotinus in Russian translates]. Sankt-Peterburg: Aletejja, 672 p.

Plotin. (1995) Enneady [Enneades]. Kiev: UCIMM-PRESS, 395 p.

Priluckij, A. M. (2014) O nekotoryh aspektah semiogermenevtiki ritual’nogo teksta i diskurse misticheskogo bogoslovija [About some aspects of semigermeneutics of the ritual text and discourse of the mystical theology], in: Vestnik LGU imeni A. S. Pushkina, Sankt-Peterburg, T. 2. Filosofija, pp. 60-70.

Sv. Joan vіd Hresta. (2012) Shodzhennja na goru Karmel’. Temna nіch [The ascent of the Mount Carmel. The Dark Night]. L’vіv: Svіchado, 656 p.

Stepanchuk, J. A. (2003) Problema misticheskogo teksta. Interpretacija i nevyrazimost’ [The problem of mystical test. Interpretation and ineffability], in: Vestnik RUDN, Moscov, ser. Filosofija, № 1 (9), pp. 92-102.

Surkov, D. V. (2012) Misticheskij tekst kak rezul’tat racionalizacii misticheskogo opyta [The mystical text as result of rationalization of mystical experience], in: Omskij nauchnyj vestnik, Omsk, № 4 (111), pp.152-155.

Fokin, A. R. (2007) Hristianskij platonizm Marija Viktorina [Christian Neoplatonism by Marius Victorinus]. Moskva: Imperium Press: centr biblejsko-patrolog. issledovanij, 256 p.

Huan de la Krus. (2004) Voshozhdenie na goru Karmel’ [The ascent of the Mount Carmel]. Moskva: Obshhedostupnyj pravoslavnyj u-tet., osnov. protoiereem Aleksandrom Menem, 320 p.

Shohin. V. K. (2017) Opredelenija misticheskogo: pervyj opyt jekspozicii [Definitions of the mystical: the first experience in their exposition], in: Filosofija religii: analiticheskie issledovanija, Moskva, T.1. – № 1. pp. 7-29.

Jekhart Majster. (2001) Ob otreshennosti [On Detachment]. Moskva; Sankt-Peterburg: Universitetskaja kniga, 423 p.

Jamvlih. (2004) O egipetskih misterijah [On the Egyptian Mysteries]. Moskva: Aleteja, 208 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-09

Номер

Розділ

ЛАУРЕАТИ КОНКУРСУ ПАМ’ЯТІ НЕЛЛЛІ ІВАНОВОЇ-ГЕОРГІЄВСЬКОЇ