КОМІЧНЕ В КІНЕТИЧНОМУ МИСТЕЦТВІ І МЕТАМАШИНАХ-БЕШКЕТНИКАХ ЖАНА ТЕНГЛІ

Автор(и)

  • О. Щокіна Одеський національний політехничний університет

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.1(33).211976

Ключові слова:

комічне, метамашини, кінетичне мистецтво, сміх, іронія, гротеск

Анотація

На противагу ліриці абстрактного живопису кінетичне мистецтво за допомогою комічного оголює проблеми сучасності. Сарказм, гротеск, іронія – це найпоширеніші художні прийоми представників кінетізму. Хуліганячі метамашини Жана Тенглі через парадоксальні образи, що викликають подив і сміх, виявляються емоційною, естетичною формою реакції на соціальні, технічні та політичні проблеми. Комічне надає художнику безмежних можливостей для серйозно-жартівливого поводження із упередженнями свого часу. У статті досліджується комічне як основа кінетичного мистецтва, а зокрема метамашин основоположника кінетичного мистецтва Жана Тенглі. Його динамічні скульптури втілюють органічність елементів сміхової культури і комічних засобів.

Посилання

Ku, K. (2019) Raspad. Sut sovremennogo iskusstva. [The essence of modern art] Moskva; Berlin: Direktmedia Pablishing, 131 p. Retrieved April 18, 2020, from https://books.google.com.ua/

Kulik, I. (2015) Zhan Tengli — Roman Zigner [Jean Tinguely-Roman Signer]. Obrazovatelnyj centr Muzeya «Garazh»,lekciya № 7, cikl lekcij: nesimmetrichnye podobiya. [Videozapts]. Retrieved April 18, 2020, from https://www.youtube.com/watch?v=ut_WP1LJMc0&vl=ru

Obrist, H.-U. (2012) Kratkaya istoriya kuratorstva [A brief history of supervision]. Moskva: Ad Marginem, Retrieved April 18, 2020, from https:// artguide.com/posts/251-khans-ul-rikh-obrist-kratkaia-istoriia-kuratorstvam-ad-marginem-2012-281.

Pigulevskij V. (2002) Ironiya i vymysel: ot romantizma k postmodernizmu [Irony and Fiction: From Romanticism to Postmodernism]. Rostov-na-Donu: Foliant, 418 p. Retrieved April 18, 2020, from: http://www.urgi.info/ urgiinfofiles/sites/pigulevsky-ironiya/

Herrmann, H.-K. (2010) Meta-mehanika. Teatr mashin Zhana Tengli [Meta mechanics. Car Theater Jean Tinguely], v: Logos, Moskva, № 1 (74), p. 137. Retrieved April 18, 2020, from http://www.logosjournal.ru/arch/31/ art_271.pdf .

Shnajder E. (2015) Anish Kapur. Moya alaya rodina [Anish Kapoor. My scarlet homeland], v: Katalog vystavki v Evrejskom muzee i centre tolerantnosti, Moskva: Evrejskij muzej i centr tolerantnosti, pp. 22–23.

Kuh, K. (1965) Recent Kinetic Art. In Nature and Art of Motion. New York: Studio Vista, p. 116. Conil-

Lacoste, M. (1989) L’Еnergie de l’insolence. Paris: Edition de la Diffеrence, p. 33. De Saint-

Phalle, N. (2010) et Jean Tinguely: les Bonnie and Clyde de l’art [Videozapis], dokumentalnyj film, rezh. Faure, Louise, Zorn Production; DVD video (55 min): couleur (PAL), sonore; En ligne. Retrieved April 18, 2020, from https://www.youtube.com/watch?v=3y-I-KpxiG8.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-15