КОМІЧНЕ В КІНЕТИЧНОМУ МИСТЕЦТВІ І МЕТАМАШИНАХ-БЕШКЕТНИКАХ ЖАНА ТЕНГЛІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.1(33).211976Ключові слова:
комічне, метамашини, кінетичне мистецтво, сміх, іронія, гротескАнотація
На противагу ліриці абстрактного живопису кінетичне мистецтво за допомогою комічного оголює проблеми сучасності. Сарказм, гротеск, іронія – це найпоширеніші художні прийоми представників кінетізму. Хуліганячі метамашини Жана Тенглі через парадоксальні образи, що викликають подив і сміх, виявляються емоційною, естетичною формою реакції на соціальні, технічні та політичні проблеми. Комічне надає художнику безмежних можливостей для серйозно-жартівливого поводження із упередженнями свого часу. У статті досліджується комічне як основа кінетичного мистецтва, а зокрема метамашин основоположника кінетичного мистецтва Жана Тенглі. Його динамічні скульптури втілюють органічність елементів сміхової культури і комічних засобів.Посилання
Ku, K. (2019) Raspad. Sut sovremennogo iskusstva. [The essence of modern art] Moskva; Berlin: Direktmedia Pablishing, 131 p. Retrieved April 18, 2020, from https://books.google.com.ua/
Kulik, I. (2015) Zhan Tengli — Roman Zigner [Jean Tinguely-Roman Signer]. Obrazovatelnyj centr Muzeya «Garazh»,lekciya № 7, cikl lekcij: nesimmetrichnye podobiya. [Videozapts]. Retrieved April 18, 2020, from https://www.youtube.com/watch?v=ut_WP1LJMc0&vl=ru
Obrist, H.-U. (2012) Kratkaya istoriya kuratorstva [A brief history of supervision]. Moskva: Ad Marginem, Retrieved April 18, 2020, from https:// artguide.com/posts/251-khans-ul-rikh-obrist-kratkaia-istoriia-kuratorstvam-ad-marginem-2012-281.
Pigulevskij V. (2002) Ironiya i vymysel: ot romantizma k postmodernizmu [Irony and Fiction: From Romanticism to Postmodernism]. Rostov-na-Donu: Foliant, 418 p. Retrieved April 18, 2020, from: http://www.urgi.info/ urgiinfofiles/sites/pigulevsky-ironiya/
Herrmann, H.-K. (2010) Meta-mehanika. Teatr mashin Zhana Tengli [Meta mechanics. Car Theater Jean Tinguely], v: Logos, Moskva, № 1 (74), p. 137. Retrieved April 18, 2020, from http://www.logosjournal.ru/arch/31/ art_271.pdf .
Shnajder E. (2015) Anish Kapur. Moya alaya rodina [Anish Kapoor. My scarlet homeland], v: Katalog vystavki v Evrejskom muzee i centre tolerantnosti, Moskva: Evrejskij muzej i centr tolerantnosti, pp. 22–23.
Kuh, K. (1965) Recent Kinetic Art. In Nature and Art of Motion. New York: Studio Vista, p. 116. Conil-
Lacoste, M. (1989) L’Еnergie de l’insolence. Paris: Edition de la Diffеrence, p. 33. De Saint-
Phalle, N. (2010) et Jean Tinguely: les Bonnie and Clyde de l’art [Videozapis], dokumentalnyj film, rezh. Faure, Louise, Zorn Production; DVD video (55 min): couleur (PAL), sonore; En ligne. Retrieved April 18, 2020, from https://www.youtube.com/watch?v=3y-I-KpxiG8.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).