DOI: https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.1(33).211983

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ КАРИКАТУРИ

В. Казаневський

Анотація


Карикатура «без слів» виникла в тридцятих роках минулого століття в США і Франції та стала популярною у всьому світі. Метою статті є огляд нових тенденцій розвитку візуальних втілень і смислових змістів таких карикатур у ХХІ столітті.

Ключові слова


карикатура; розвиток; абсурд; гумор; сюрреалізм

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Dinov, T. (1986) Govoryaschee molchanie [Talking silence], in: A PROPOS, Sofia, c/o Jusautor.

Dmitrieva, N. (1973) Yumor paradoksov [Humor paradoxes], in: Inostrannaya literatura, № 6, Moskva, pp. 253–262.

Zlatkovskiy, M. (2002) «Yumor molodyih»: iz istorii karikaturyi v Rossii 1953– 2000 gg. [Young Humor: from the history of caricatures in Russia 1953– 2000], MK RF, Institut kulturologii, Moskva, 272 р.

Kamyu, A. (1999) Buntuyuschiy chelovek [Rebel man], Moskva, TERRA Knizhnyiy klub.

Kamyu, A. (1990) Mif o Sizife. Esse ob absurde, Moskva, Politizdat, pp. 24–100.

Lebon, G. (2011) Psihologiya narodov i mass [Psychology of peoples and masses], Moskva, Akademicheskiy proekt.

Nitzshe, F. (1990) Po tu storonu dobra i zla [On the other side of good and evil], in: Nitzshe, F. Sochineniya v 2 t., t. 2, Moskva, Myisl.

Pigulevskiy, V. (1989) Simvol, parodiya i paradoks v neklassicheskoy filosofii [Symbol, parody and paradox in non-classical philosophy], Kishinev, Shtiintsa.

Tyunin, S. (2003) Zolotaya figa v karmane [Golden fig in your pocket], in: Aforistika i karikatura, Moskva, EKSMO, Prosveschenie, pp. 16–19.

Freyd, Z. (1997) Ostroumie i ego otnoshenie k bessoznatelnomu [Wit and its relation to the unconscious], Sankt-Peterburg, Moskva, Universitetskaya kniga, AST, 317 p.

Shopengauer, A. (1901) Polnoe sobranie sochineniy v 4 t. [Complete works in 4 t.], t. 1, Moskva, Tipolit. t-va I. N. Kushnerev i k.

Coulson, S. (2003) What’s so funny? Conceptual integration in humorous examples, in: Cognitive, 2(3), pp. 67–78. Retrieved March,11, 2020 from http:/ /www.cogsci.ucsd.edu/~coulson/funstuff/funny.html.

Dictionary of World Literary Terms: Criticism, Forms,Techniques (1979) Boston, Writer.

Koestler, A. (1964) The Act of Creation, London, Hutchinson.

Lim, C. S. (2003) Christian Education Utilizing cartoon and Animation, Tulsa, Oklahoma, Oral Roberts University.

McDugall, W. (2020) The group mind, Cambridge.

Owen, D. H. (1988) An Affordance Theory Analysis of Cartoon Humor. At Last The Last, in: WHIMSY, # 8, pp.134–139.

Sabo, J. (1994) Topor, in: Witty World International Cartoon Magazine, № 17, pp. 33–37.

Stokes, C. (1994) The New Yorker“s Ninetieth: Cartoons from 1925 to 1935, Retrieved March,11, 2020 from https://www.newyorker.com/culture/culturedesk/new-yorker-ninetieth-cartoons-1925-1935.

Suls, J. M. (1972) A Two-Stage Model for the Appreciation of Jokes and Cartoons: An Information-Processing Analysis, in: The Psychology of Humor, Theoretical Perspectives and Empirical Issues, ed. by Jeffrey H. Goldstein, pp. 81–100. Retrieved March, 11, 2020 from http:// www.sciencedirect.com/science/book/9780122889509.

Trotter, W. (1916) Instincts of the Herd in Peace and War, London. Retrieved March,11, 2020 from https://www.gutenberg.org/files/53453/53453-h/53453- h.htm.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Динов, Т. (1986) Говорящее молчание, в: A PROPOS, c/o Jusautor, Sofia

Дмитриева, Н. (1973) Юмор парадоксов, в:  Иностранная литература, № 6, Москва, сс. 253–262.

Златковский, М. (2002) «Юмор молодых»: из истории карикатуры в России 1953–2000 гг.,  в:  Феноменология смеха. Карикатура. пародия. Гротеск в современной культуре, Москва, М-во культуры  РФ, Ин-т культурологии, 272 с.

Камю, А. (1999) Бунтующий человек, пер. с фр.; Москва, Терра –Книжный клуб; Республика, 144 с.

Камю, А. (1990) Миф о Сизифе. Эссе об абсурде, в: Бунтующий человек. Философия. Политика. Искусство, Москва, Политиздат, сс. 24–100.

Лебон, Г. (2011) Психология народов и масс, Москва, Академический проект, 238 с.

Ницше, Ф. (1990) По ту сторону добра и зла, в: Ницше, Ф. Сочинения в 2 т., т. 2, Москва, Мысль, сс. 361–362.

Пигулевский, В.  (1989) Символ, пародия и парадокс в неклассической философии,  в: Эстетические категории и искусство,  Кишинев, Штиинца, сс. 115–135.

Тюнин, С. (2003) Золотая фига в кармане, в: Афористика и карикатура, Москва, ЭКСМО, Просвещение,  сс. 16–19.

Фрейд, З. (1997) Остроумие и его отношение к бессознательному. СанктПетербург, Москва, Университетская книга, АСТ, 317 с

Шопенгауэр, А. (1901) Полное собрание сочинений Артура Шопенгауэра, пер. и ред. Ю. И. Айхенвальд, в 4-х т., т. 1, Москва,  Типолит. т-ва И. Н. Кушнерев и К.

Coulson, S. (2003) What’s so funny? Conceptual integration in humorous examples, in: Cognitive, 2(3), pp. 67–78. Retrieved March,11, 2020 from http:/ /www.cogsci.ucsd.edu/~coulson/funstuff/funny.html.

Dictionary of World Literary Terms: Criticism, Forms,Techniques (1979) Boston, Writer.

Koestler, A. (1964) The Act of Creation, London, Hutchinson, 751 p.

Lim, C. S. (2003) Christian Education Utilizing cartoon and Animation, Tulsa, Oklahoma, Oral Roberts University.

McDugall, W. (1920) The group mind, Cambridge.

Owen, D. H. (1988) An Affordance Theory Analysis of Cartoon Humor. At Last The Last, in: WHIMSY, #8, pp. 134–139.

Sabo, J. (1994) Topor, in: Witty World International Cartoon Magazine, № 17, pp. 33–37.

Stokes, C. (2015) The New Yorker’s Ninetieth: Cartoons from 1925 to 1935. Retrieved March,11, 2020 from https://www.newyorker.com/culture/culturedesk/new-yorker-ninetieth-cartoons-1925-1935

Suls,  J. M. A.  (1972) Two-Stage Model for the Appreciation of Jokes and Cartoons: An Information-Processing Analysis, in: The Psychology of Humor, Theoretical Perspectives and Empirical Issues, ed. by Jeffrey H. Goldstein,  pp.  81–100.  Retrieved  March,11,  2020  from  http:// www.sciencedirect.com/science/book/9780122889509.

Trotter, W. (1916) Instincts of the Herd in Peace and War, London, Retrieved March,11, 2020 from https://www.gutenberg.org/files/53453/53453-h/53453- h.htm.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.