ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СУЧАСНОЇ КАРИКАТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.1(33).211983Ключові слова:
карикатура, розвиток, абсурд, гумор, сюрреалізмАнотація
Карикатура «без слів» виникла в тридцятих роках минулого століття в США і Франції та стала популярною у всьому світі. Метою статті є огляд нових тенденцій розвитку візуальних втілень і смислових змістів таких карикатур у ХХІ столітті.Посилання
Dinov, T. (1986) Govoryaschee molchanie [Talking silence], in: A PROPOS, Sofia, c/o Jusautor.
Dmitrieva, N. (1973) Yumor paradoksov [Humor paradoxes], in: Inostrannaya literatura, № 6, Moskva, pp. 253–262.
Zlatkovskiy, M. (2002) «Yumor molodyih»: iz istorii karikaturyi v Rossii 1953– 2000 gg. [Young Humor: from the history of caricatures in Russia 1953– 2000], MK RF, Institut kulturologii, Moskva, 272 р.
Kamyu, A. (1999) Buntuyuschiy chelovek [Rebel man], Moskva, TERRA Knizhnyiy klub.
Kamyu, A. (1990) Mif o Sizife. Esse ob absurde, Moskva, Politizdat, pp. 24–100.
Lebon, G. (2011) Psihologiya narodov i mass [Psychology of peoples and masses], Moskva, Akademicheskiy proekt.
Nitzshe, F. (1990) Po tu storonu dobra i zla [On the other side of good and evil], in: Nitzshe, F. Sochineniya v 2 t., t. 2, Moskva, Myisl.
Pigulevskiy, V. (1989) Simvol, parodiya i paradoks v neklassicheskoy filosofii [Symbol, parody and paradox in non-classical philosophy], Kishinev, Shtiintsa.
Tyunin, S. (2003) Zolotaya figa v karmane [Golden fig in your pocket], in: Aforistika i karikatura, Moskva, EKSMO, Prosveschenie, pp. 16–19.
Freyd, Z. (1997) Ostroumie i ego otnoshenie k bessoznatelnomu [Wit and its relation to the unconscious], Sankt-Peterburg, Moskva, Universitetskaya kniga, AST, 317 p.
Shopengauer, A. (1901) Polnoe sobranie sochineniy v 4 t. [Complete works in 4 t.], t. 1, Moskva, Tipolit. t-va I. N. Kushnerev i k.
Coulson, S. (2003) What’s so funny? Conceptual integration in humorous examples, in: Cognitive, 2(3), pp. 67–78. Retrieved March,11, 2020 from http:/ /www.cogsci.ucsd.edu/~coulson/funstuff/funny.html.
Dictionary of World Literary Terms: Criticism, Forms,Techniques (1979) Boston, Writer.
Koestler, A. (1964) The Act of Creation, London, Hutchinson.
Lim, C. S. (2003) Christian Education Utilizing cartoon and Animation, Tulsa, Oklahoma, Oral Roberts University.
McDugall, W. (2020) The group mind, Cambridge.
Owen, D. H. (1988) An Affordance Theory Analysis of Cartoon Humor. At Last The Last, in: WHIMSY, # 8, pp.134–139.
Sabo, J. (1994) Topor, in: Witty World International Cartoon Magazine, № 17, pp. 33–37.
Stokes, C. (1994) The New Yorker“s Ninetieth: Cartoons from 1925 to 1935, Retrieved March,11, 2020 from https://www.newyorker.com/culture/culturedesk/new-yorker-ninetieth-cartoons-1925-1935.
Suls, J. M. (1972) A Two-Stage Model for the Appreciation of Jokes and Cartoons: An Information-Processing Analysis, in: The Psychology of Humor, Theoretical Perspectives and Empirical Issues, ed. by Jeffrey H. Goldstein, pp. 81–100. Retrieved March, 11, 2020 from http:// www.sciencedirect.com/science/book/9780122889509.
Trotter, W. (1916) Instincts of the Herd in Peace and War, London. Retrieved March,11, 2020 from https://www.gutenberg.org/files/53453/53453-h/53453- h.htm.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).