АКСІОЛОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ РЕФРЕЙМІНГУ В СМІХОВІЙ КУЛЬТУРІ

Автор(и)

  • О. Кожем’якіна Черкаський державний технологічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.1(33).211985

Ключові слова:

рефреймінг, сміхова культура, цінність, контекст, підтекст, маніпуляція

Анотація

Стаття присвячена аналізу концептуального поля визначення аксіологічних детермінант рефреймінгу в сміховій культурі, з урахуванням специфіки функціонального навантаження сміху та його маніпулятивного потенціалу в сучасному суспільстві. Звертаючись до характеристик психотехнологій смислового переформатування в сміховій культурі як втілення мистецтва рефреймінгу, розглядаються аксіологічні чинники інтерпретативних взаємодій в різноманітних дискурсивних контекстах та смислових інваріаціях (на прикладах політичного сміху, актуальних карантинних анекдотів та вірусних мемів). Концептуальні інверсії, які в сміховій культурі мають відчутну ціннісну динаміку, досліджуються в аспекті їх маніпулятивних та актуалізаційних спроможностей в моделюванні соціальних взаємодій.

Посилання

Bakhtin, M. (1990) Rable i narodnaja kultura srednevekovja i Renessansa [Rabelais and the folk culture of the Middle Ages and the Renaissance], Moscow, Hud. lit, 543 p.

Bandler, R.., Grinder, J. (1995) Refreyming: oriyentatsiya lichnosti s pomoshchyu rechevykh strategiy [Reframing: personality orientation through speech strategies], Voronezh, NPO «MODEK», 256 p.

Bergson, H. (1992) Smekh [The Laughter], Moskva, Iskusstvo. 128 p.

Lakoff, G., Johnson M. (2004) Metafory, kotorymi my zhivem [Metaphors we live by], Moskva, Editorial URSS, 256 p.

Lihachev, D. S., Panchenko, A. M., Ponyrko, N. V. (1984) Smekh v Drevnej Rusi [Laughter in Ancient Rus], Leningrad, Nauka, 295 p.

Malakhov, V. (2003) Fenomen prikol [Phenomenon of Practical Joke], v: Δόξα / Doksa. Zbirnyk naukovykh prats z filosofiyi ta filolohiyi, Odesa, ONU im. Mechnikova, vyp. 3, pp. 179–186.

Freud, S. (2006) Ostroumiye i ego otnosheniye k bessoznatelnomu [Wit and it’s relation to the unconscious], Moskva: AST, 480 p.

Lakoff, G. (2004) Don’t Think of an Elephant! Know Your Values and Frame the Debate. The Essential Guide for Progressives. White River Junction, Vermont, Chelsea Green Publishing, 124 p.

Mulkay, M. (1988) On Humour: its Nature and its Place in Modern society, Cambridge, UK, Polity Press; Oxford, UK; N.Y., B. Blackwell, 232 p.

Salvatore, А. (1994) Linguistic Theories of Humor, New York, Mouton de Gruyter, 426 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-15

Номер

Розділ

СОЦІАЛЬНІ КОМПОНЕНТИ СМІШНОГО