СМІХ І МІФ (ДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОВІДНОСИН)

Автор(и)

  • Олександр Михайлюк Національна металургійна академії України, Ukraine
  • Вікторія Вершина Дніпровський національний університет ім. ОлесяГончара,

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.2(34).218079

Ключові слова:

міф,  сміх,  культура,  семіотика,  знак

Анотація

Поняття «міф» розуміється в широкому сенсі як особлива синкретична
форма світосприйняття, заснована швидше на чуттєвості, ніж на розумі,
яка не припускає аналітики, містить готові образи, що прямо впливають
на емоційну і несвідому сферу та стимулюють до певних типів поведінки.
Сміх як соціальне явище виникає в тісному взаємозв’язку з міфом як першою формою культури, на тій же основі, що й міф та у рамках міфу. Але сміх постає як реакція на міф, як свого роду критика міфу.

Біографії авторів

Олександр Михайлюк, Національна металургійна академії України

Alexander Mikhailyuk

Вікторія Вершина, Дніпровський національний університет ім. ОлесяГончара

Viktoriia Vershуna

Посилання

Averinczev, S.S. (1992) Bakhtin, smekh, khristianskaya kultura [Bakhtin,laughter, Christian culture], in: M. M. Bakhtin kak filosof, Moskva, Nauka, pp. 7–19.

Bogdanov, K. A. (2001) Povsednevnost i mifologiya [Everyday Life and Mythology], in: Issledovaniya po semiotike folklornoj dejstvitelnosti, Spb., Iskusstvo SPb, 438 p. Retrieved April 5, 2020 from https://www.booksite.ru/ localtxt/pov/sed/nev/nost/9.htm

Zajczev, D. S. (2003) Mif v kulture: Istoki i sovremennost [Myth in Culture: Origins and Modernity]: dis. kandidat kulturol. nauk: 24.00.01Teoriya istoriya kultury. Nizhnevartovsk, 162 p. Retrieved April 5, 2020 from https://www.dissercat.com/content/mif-v-kulture-istoki-i-sovremennost

Karpiczkij, N. N. (2010) A. F. Losev: fenomenologiya mifologicheskogo soznaniy[A. F. Losev: the phenomenology of mythological consciousness], in: Nauka o cheloveke: gumanitarnye issledovaniya, vyp. 2(6), Omsk, pp123–132.

Kassirer, E. (2002a) Filosofiya simvolicheskikh form [Philosophy of symboliforms]. T.1. Yazyk, Moskva-SPb.: Universitetskaya kniga, 272 p.

Kassirer, E. (2002b). Filosofiya simvolicheskikh form [Philosophy of symboliforms]. T. 2. Mifologicheskoe myshlenie, Moskva-SPb., Universitetskaykniga, 280 p.

Kozinczev, A. G. (2002) Ob istokakh antipovedeniya, smekha i yumora (etyud o shhekotke) [On the origins of antibehavior, laughter and humor (a ticklish study)], in: Kozinczev, A. G. Smekh: istoki i funkczii, Spb., Nauka, pp5–43.

Kozinczev, A. G. (2007) Chelovek i smekh [Man and laugh], Spb., Aletejya, 236 p.

Kolomy“cz, D.M. (2017) Mif kak otrazhenie svojstv chelovecheskogo soznaniya [Myth as a reflection of the properties of human consciousness], in: Vestnik KAZGUKI, vyp. 2, Kazan, pp. 17–20.

Levi-Bryul, L. (1994) Sverkhestestvennoe v pervobytnom myshlenii [Primitives and the Supernatural], Moskva, Pedagogika-Press, 608 p.

Levi-Stros K. (2001) Strukturnaya antropologiya [Structural anthropologyper. s fr. Vyach.Vs. Ivanova, Moskva, EKSMO-Press, 512 p.

Losev, A.F. (1957) Antichnaya mifologiya v eyo istoricheskom razvitii [Ancient mythology in its historical development], Moskva, Uchpedgiz, 620 p.

Losev, A. F. (2001) Dialektika mifa. Dopolnenie k «Dialektike mifa» [The dialectic of myth. Supplement to the “Dialectic of Myth”], sost., podgoteksta A. A. TakhoGodi, V. P. Troiczkij, Moskva, Mysl, 559 p.

Losev, A. F. (1963) Istoriya antichnoj estetiki (rannyaya klassika) [History of ancient aesthetics (early classics)], Moskva, Vyssh. shkola, 443 p.

Lotman, M. Yu. (2002) Semiotika kultury v Tartusko-Moskovskoj semioticheskoshkole. Predvaritelnye zamechaniya [Semiotics of culture in the TartuMoscow semiotic school. Preliminary remarks in: History and typology of Russian culture], in:Istoriya tipologiya russko-kultury, Spb., IskusstvoSPB, pp. 5-20. Retrieved March 10, 2020 from http://www.ruthenia.ru/lotmantxt/mlotman02.html#T22

Malinovskij, B. (1998) Magiya, nauka i religiya [Magic, Science and Religion], Moskva, Refl-buk, 290 p.

Mar kov, B. V. ( 2011 ) Lyudi i znaki : antropologiya mezhlichnostnoj

kommunikaczii [People and Signs : Ant hropology of Interpersonal

Communication], Spb., Nauka, 667 p.

Marks, K. (1958) Vvedenie (Iz ekonomicheskikh rukopisej 1857–1858 godov) [Introduction. Economic Manuscripts of 1857–1858], in: Marks K., E“ngel“s F. Soch. 2-e izd. T. 12, Moskva, Gospolitizdat, pp. 709-738.

Pivoev, V .M. (1991) Mifologicheskoe soznanie kak sposob osvoeniya mira [ Mythological consciousness as away of mastering the world],

Petrozavodsk, Kareliya, 111 p. Retrieved March 25, 2020 from http:// filosof.historic.ru/books/item/f00/s00/z0000933/st000.shtml

Redkozubova,O. S., Romakh, O. V(2008) Fenomenologiya smekha v kulture [The phenomenology of Laughter in Culture], in: Analitika kulturologii,vyp. 1(10), Tambov. Retrieved April 10, 2020 from http://analiculturolog.ru/journal/archive/item/532-article_14-2.html

Rudnev, V.P. (1997) Slovar kultury XX veka [Dictionary of 20th Century Culture], Moskva, Agraf, 384 p.

Frejdenberg, O. M. (1998) Mif i literatura drevnosti [The Myth and Literature of Antiquity], Moskva, Izdatelskaya firma «Vostochnaya literatura» RAN, 800 p.

Frejdenberg, O. M. (1997) Poetika syuzheta i zhanra [Poetics of plot andgenre]. Podgotovka teksta, spravochno-nauchnyj apparat, predvarenie posleslovie N. V. Braginskoj, Moskva, Labirint, 448 p.

Shatin, Yu. V. (2003). Mif i simvol kak semioticheskie kategorii [Myth and Symbol as semiotic categories], in: Yazyk i kultura, Novosibirsk, pp. 7–10. Retrieved March 15, 2020 from http://www.lingvotech.com/shatin-03

Yung, K. G. (1994) Sovremennyj mif o «nebesnykh znameniyakh» [The modern myth of the «heavenly signs»], in: Karl Gyustav Yung o sovremennykh mifakh: Sb. trudov, Moskva, Praktika, 251 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-07

Номер

Розділ

СМІХ ТА ГУМОР: ОНТОЛОГІЯ, СЕМІОТИКА, ГЕРМЕНЕВТИКА