DOI: https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.2(34).218090

ГЕРМЕНЕВТИКА СМІШНОГО В ХУДОЖНЬОМУ ТЕКСТІ

Павел Барковський

Анотація


Герменевтичний аналіз комічного в тексті не є тотожним щодо реконструкції та виявленню набору комічних прийомів, відтворенню контексту і історичних конотацій твору, але виявляє власну онтологічну інтенцію. На прикладі фрагмента одного з класичних гумористичних текстів культури в статті розкривається розбіжність уявлень про смішне як про змістовну характеристику самого тексту або суто психологічну установку людини. Герменевтичне прочитання досвіду комічного розкриває його зв’язок із загальними установками розуміння смислу та онтологічним характером даного досвіду.

 


Ключові слова


герменевтика; смішне; текст; розуміння

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Barkouski, P. (2018) Germenevticheskaja ontologija igry kak sposob ponimanija kultury i tvorchestva cifrovoj jepohi [Hermeneutical Game Ontology as a Way for Understanding of Culture and Creative Work of the Digital Age], v: Filosofija tvorchestva. Ejegodnik, red. N. M. Smirnova, vyp. 4. Ìoskva, IIntell.

Barkouski, P. (2011) Filosofskij smeh kak ironija i jumor samopoznanija [Philosophical laughter as irony and humor of self-cognition], v: Δόξα / Doksa. Zbirnyk naukovykh prats z filosofiyi ta filolohiyi, Odesa, ONU im. Mechnikova, vyp. 16, pp. 21–29.

Bakhtin, M. M. (1990) Tvorchestvo Fransua Rable i narodnaja kultura srednevekovja i Renessansa [Rabelais and His World], Moskva, Hudozhestvennaja literatura.

Bergson, À. (1992) Smeh [Laughter], Moskva, Iskusstvo.

Borev, Ju. B. (1997) Estetika [Esthetics], v 2 tt., y.1, Smolensk, Rusich. Gadamer, H.-G. (1988) Istina i metod: Osnovy filos. germenevtiki [Truth and Method], Moskva, Progress.

Gadamer, H.-G. (1991) Aktualnost prekrasnogo [The Relevance of the Beautiful], Moskva, Iskusstvo.

Rabelais, F. (2009) Gargantua i Pantagruel, per. N. Ljubimov, Moskva, AST.

Rabelais, F. (2015) Gargantua i Pantagruel, per. V. Piast. Spb., Azbuka.

Safonova, E. V. (2013) Formy, sredstva i prijomy sozdanija komicheskogo v literature [Forms, means and the ways of the creating the comic in fiction], v: Molodoi uchenyj, ¹ 5 (52), pp. 474–478.

Schleiermacher, F. (2004) Hermeneutika [Hermeneutics], Spb., Evropejskij dom.

Etkind, E. (1963) Iz kakogo materiala delajut knigi? [From what matter are books made of?], v: Tetradi perevodchika, vyp. 1.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Барковский, П. В. (2018) Герменевтическая онтология игры как способ понимания культуры и творчества цифровой эпохи, в: Философия творчества. Ежегодник / РАН. ИФ. Сектор философских проблем творчества, вып. 4. Лики творчества в многообразии социокультурных практик / Ред.: Смирнова Н. М., Бескова И. А., Москва: ИИнтеЛЛ, сс. 64–97.

Барковский, П. В. (2011) Философский смех как ирония и юмор самопознания, в: Δόξα / Докса. Збірник наукових праць з фiлософiї та фiлологiї, вип. 16. Феномен сміху та сміхова культура, Одеса: ОНУ iм. I. I. Мечникова, сс. 21–29.

Бахтин, M. М. (1990) Творчество Франсуа Рабле и народная культура средневековья и Ренессанса, Москва: Художественная литература.

Бергсон, А. (1992) Смех, Москва: Искусство.

Борев, Ю. Б. (1997.) Эстетика. В 2-х тт., т. 1, Смоленск: Русич.

Гадамер, Х.-Г. (1988) Истина и метод: Основы филос. герменевтики, пер. с нем., Москва: Прогресс.

Гадамер, Г.-Г. (1991) Актуальность прекрасного, Москва: Искусство.

Рабле, Ф. (2009) Гаргантюа и Пантагрюэль, пер. с фр. Н. М. Любимова, Москва: АСТ.

Рабле, Ф. (2015) Гаргантюа и Пантагрюэль, перевод с фр. В. Пяста, СПб.: Азбука.

Сафонова, Е. В. (2013) Формы, средства и приёмы создания комического в литературе, в: Молодой ученый, № 5 (52), сс. 474–478. URL: https:// moluch.ru/archive/52/6970/ (дата обращения: 04.07.2020).

Шлейермахер, Ф. (2004) Герменевтика, пер. с нем. А. Л. Вольского, СПб.: Европейский Дом.

Эткинд, Е. (1963) Из какого материала делают книги?, в: Тетради переводчика, вып.1.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.