ГЕРМЕНЕВТИКА СМІШНОГО В ХУДОЖНЬОМУ ТЕКСТІ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.2(34).218090Ключові слова:
герменевтика, смішне, текст, розумінняАнотація
Герменевтичний аналіз комічного в тексті не є тотожним щодо реконструкції та виявленню набору комічних прийомів, відтворенню контексту і історичних конотацій твору, але виявляє власну онтологічну інтенцію. На прикладі фрагмента одного з класичних гумористичних текстів культури в статті розкривається розбіжність уявлень про смішне як про змістовну характеристику самого тексту або суто психологічну установку людини. Герменевтичне прочитання досвіду комічного розкриває його зв’язок із загальними установками розуміння смислу та онтологічним характером даного досвіду.
Посилання
Barkouski, P. (2018) Germenevticheskaja ontologija igry kak sposob ponimanija kultury i tvorchestva cifrovoj jepohi [Hermeneutical Game Ontology as a Way for Understanding of Culture and Creative Work of the Digital Age], v: Filosofija tvorchestva. Ejegodnik, red. N. M. Smirnova, vyp. 4. Ìoskva, IIntell.
Barkouski, P. (2011) Filosofskij smeh kak ironija i jumor samopoznanija [Philosophical laughter as irony and humor of self-cognition], v: Δόξα / Doksa. Zbirnyk naukovykh prats z filosofiyi ta filolohiyi, Odesa, ONU im. Mechnikova, vyp. 16, pp. 21–29.
Bakhtin, M. M. (1990) Tvorchestvo Fransua Rable i narodnaja kultura srednevekovja i Renessansa [Rabelais and His World], Moskva, Hudozhestvennaja literatura.
Bergson, À. (1992) Smeh [Laughter], Moskva, Iskusstvo.
Borev, Ju. B. (1997) Estetika [Esthetics], v 2 tt., y.1, Smolensk, Rusich. Gadamer, H.-G. (1988) Istina i metod: Osnovy filos. germenevtiki [Truth and Method], Moskva, Progress.
Gadamer, H.-G. (1991) Aktualnost prekrasnogo [The Relevance of the Beautiful], Moskva, Iskusstvo.
Rabelais, F. (2009) Gargantua i Pantagruel, per. N. Ljubimov, Moskva, AST.
Rabelais, F. (2015) Gargantua i Pantagruel, per. V. Piast. Spb., Azbuka.
Safonova, E. V. (2013) Formy, sredstva i prijomy sozdanija komicheskogo v literature [Forms, means and the ways of the creating the comic in fiction], v: Molodoi uchenyj, ¹ 5 (52), pp. 474–478.
Schleiermacher, F. (2004) Hermeneutika [Hermeneutics], Spb., Evropejskij dom.
Etkind, E. (1963) Iz kakogo materiala delajut knigi? [From what matter are books made of?], v: Tetradi perevodchika, vyp. 1.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).