GAUDEAMUS IGITUR: ПОСМІШКА В ГОЛЛАНДСЬКОМУ ЖИВОПИСІ XVII СТ.
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.2(34).218099Ключові слова:
посмішка в мистецтві, сміх в мистецтві, комунікативна взаємодія, культурна ідентичність, національна ідентичність, Франс Галс, сміхові жанри, корпоративний портрет, Schutterij, індивідуальний портретАнотація
Стаття присвячена аналізу феномену посмішки та «сміхових» жанрів в живопису Голландії XVII ст. з огляду на соціокультурну, релігійну та економічну унікальність культури цього регіону. Мета аналізу – виявити символічний код, через який передаються різні регістри сміхової культури і вдоволення буттям, та виключність саме для голландського мистецтва доби означення певних ментальних та соціопсихологічний станів, що вони стають чи то провідними, чи то фоновими смислами мистецького витвору даної епохи.
Посилання
Anderson, B. (2001) Uiavleni spilnoty. Mirkuvannia shchodo pokhodzhennia y poshyrennia natsionalizmu, Kyiv, Krytyka. Retrieved May 1, 2020, from http://shron1.chtyvo.org.ua/Anderson_Benedict/Uiavleni_spilnoty.pdf.
Arendt, Kh. (1998) Situatsiya cheloveka. Razdely 24–26 glavy V, v: Voprosy filosofii, № 11, Moskva, pp. 131–141. Retrieved May 1, 2020, from https:/ /www.twirpx.com/file/3141699/.
Blok, M. (1998) Koroli-chudotvortsy. Ocherk predstavleniy o sverkhyestestvennom kharaktere korolevskoy vlasti. rasprostranennykh preimushchestvenno vo Frantsii i v Anglii, per. s fr. V. A. Milchinoy, predisl. Zh. Le Goffa, nauch. red. i poslesl. A. Ya. Gurevicha, Moskva, Shkola «Yazyki russkoy kultury», 712 p.
Kovalova, N., Levchenko, V. (2019) Festivalі u prostorі mіsta, v: Δόξα / Doksa, vyp. 2 (32), Odesa, pp. 269–278. Maslova, O. (1929) Zhyttia i literaturna spadshchyna Lodovika Gvichchiiardini, v: Zapysky istorychno-filolohichnoho viddilu VUAN (1929), kn. 23; Zapysky istorychno-filolohichnoho viddilu VUAN (1927), kn. 12. Retrieved May 1, 2020, from: http://chtyvo.org.ua/authors/ Maslova_Olena/Zhyttia_ i_ literaturna_sp adschyna_ Lodovika_ Gvichchiiardini/.
Freydenberg. O. M. (1997) Poetika syuzheta i zhanra, Moskva, Labirint. 448 p. Yatsunskiy, V. K. (1944) Lyudoviko Gvichchardini – ekonomist-geograf XVI veka, v: Izvestiya Vsesoyuznogo geograficheskogo obshchestva, t. 76, vyp. 4. Retrieved May 1, 2020, from https://lib.rgo.ru/reader/flipping/Resource- 8183/10001002_Izvestiya RGO za 1944 god vypusk 4/index.html. Brown, E. A. R. (1992) “Franks, Burgundians, and Aquitanians” and the royal coronation ceremony in France, Philadelphia, American Philosophical Society, 208 р.
De Marchi, N., Van Miegroet, H. (1994) Art, value, and market practices in the Netherlands in the seventeenth century, in: The Art Bulletin, vol. 76, No. 3 (Sep., 1994), pp. 451–464. Retrieved May 1, 2020, from https:// www.jstor.org/stable/3046038?origin=crossref&seq=1#metadata_ info_tab_contents.
Guicchardini, L. (1593) The description of the Low countreys and of the Provinces thereof, gathered into an Epitome out of the Historie of Lodovico Guicchardini (English version, printed in the year 1593). Retrieved May 1, 2020, from http://www.historyofholland.com/lodovico-guicciardinidescription- of-the-low-countries.html.
Etro, F., Stepanova, E. (2016) Entry of Painters in the Amsterdam Market of the Golden Age, in: Journal of Evolutionary Economics, vol. 26, pp. 317–348 Retrieved May 1, 2020, from https://link.springer.com/article/10.1007/s00191- 016-0456-6.
Yeager-Crasselt, L. (2016) Knowledge and practice pictured in the artists studio. The “art lover” in the seventeenth-century Netherlands, in: De Zeventiende Eeuw 32/2, pp. 185–210. Retrieved May 1, 2020, from https:// www.academia.edu/31650126/Knowledge_and_practice_pictured_in_the_ artists_studio._The_art_lover_in_the_seventeenth-century_Netherlands.
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).