ЯПОНСЬКІ АНІМЕ У КОНТЕКСТІ ФІЛОСОФІЇ ГУМОРУ: ГЛОБАЛЬНА ЛОКАЛЬНІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.2(34).218119Ключові слова:
глоболокалізація, альтерглобалізм, гумор, аніме, легітимація, протест, подвійне кодування, текст у тексті, означник, означуванеАнотація
У статті на основі теорії діалогу культур, глоболокалізації та альтерглобалізму здійснюється інтерпретація семантики японських аніме як виявів філософії гумору. Семіотика гумору виражає його подвійний код як єдності означника та означуваного. Автор використовує класифікацію функцій гумору на прикладі японських матеріалів аніме: гумор як інструмент протесту та гумор як інструмент легітимації. Автор показує, що японська традиція виходить за межі даної опозиції, здійснюючи декодування самого коду, і репрезентуючи гумор як текст у тексті та елемент перебудови суб’єкта.
Посилання
Beytson, G., Dzhekson, D., Heyli, Dzh., Uiklend, Dzh. H. (1993) K teorii shizofrenii [To the theory of schizophrenia], v: Moskovskiy psihoterapevticheskiy zhurnal, № 1. Retried April 28, 2020, from https:// psyjournals.ru/files/25725/mpj_1993_n1_Bateson_Jackson.pdf
Bilchenko, E. (2016) «Religiyniy kitch» yak mehanizm stvorennya geroya v diskursi posttotalitarnoi konflIktnosti: mischanin versus fanatik [«Religious kitsch» as a mechanism for creating a hero in the discourse of post-totalitarian conflict: a bourgeois versus a fanatic], v: Religiya ta sotsium. № 3–4 (23–24), pp. 42–49.
Kundera, M. (2004) Den, kogda Panurg ne sumeet rassmeshit [The day when the panurg will not be able to laugh], v: Kundera, M. Narushennyie zaveschaniya. Sankt-Peterburg, Azbuka-klassika, pp. 7–38.
Lotman, Yu. M. (1989) Problema vizantiyskogo vliyaniya na russkuyu kulturu v tipologicheskom osveschenii [The problem of Byzantine influence on Russian culture in typological lighting], v: Vizantiya i Rus, Moskva, Nauka, pp. 227–235.
Rayhert, K. V. (2015) Kulturnaya industriya otaku [The otaku cultural industry], v: Aktualni problemy filosofii ta sotsiologii, Dnipro, № 4, pp. 110–114.
Rayhert, K. (2019) Neo Tokio kak zhivoy organizm v anime «Akira» [Neo Tokyo as a living organism in the anime «Akira»], v: Δόξα / Doksa. Vyp. 2 (32), Odesa, pp. 278–289.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).