«ПАНДЕМІЯ» КАРИКАТУР ПРО КОРОНАВІРУС
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.2(34).218124Ключові слова:
карикатура, коронавірус, пандемія, семантичний контекст, гуманізмАнотація
За короткий проміжок часу з’явилась безліч карикатур митців з багатьох країн світу, пов’язаних з пандемією коронавірусу. Мета даної статті – проаналізувати смисловий зміст і художній рівень таких карикатур. Карикатуристи незвично швидко і активно відреагували на пандемію коронавірусу. У цих карикатурах відображені всі перипетії боротьби людства з пандемією від першого шоку, песимізму, до готовності до боротьби і віри у перемогу. Однак коронавірус став серйозним випробуванням не тільки для людства, а й для мистецтва карикатури. Пандемія коронавірусу охопила допитливі уми карикатуристів усього світу. «Пандемічні» малюнки різко відбили кризу, яка останнім часом все більше проявляється в мистецтві карикатури. Ця криза була позначена появою безлічі карикатур – клонів, схожих за своїми посиланнями для аудиторії та схожих візуально. Відомі техніки створення комічних ефектів в іронічній графіці легко простежуються в «пандемічних» карикатурах. Мистецтво карикатури виконало свою соціальну роль, виражену у відповіді на пандемію коронавірусу за допомогою гумору і сатири. І в той же час «пандемічні» карикатури показали, що в роботах митців в більшості випадків практично немає евристики, вони в основному побудовані на очікуваних стереотипних образах.
Посилання
Albury, R. (1997) Humor in a ‘New Ligth’ Early Responses to X-Rays, in: Australian Journal of Comedy, UNSWPRESS, pp. 68–79.
Karasev, L. (1996) Filosofiya smeha [Philosophy of laughter], Moskva, RGGU, 224 p.
Koestler, A. (1964) The Act of Creation, London, Hutchinson, 751 p.
Suls. J. M. (1972) A Two-Stage Model for the Appreciation of Jokes and
Cartoons: An Information-Processing Analysis, in: The Psychology of Humor, Theoretical Perspectives and Empirical Issues, Edited by: Jeffrey H. Goldstein, pp. 81–100.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).