«ПАНДЕМІЯ» КАРИКАТУР ПРО КОРОНАВІРУС

Автор(и)

  • Володимир Казаневський

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2020.2(34).218124

Ключові слова:

карикатура, коронавірус, пандемія, семантичний контекст, гуманізм

Анотація

За короткий проміжок часу з’явилась безліч карикатур митців з багатьох країн світу, пов’язаних з пандемією коронавірусу. Мета даної статті – проаналізувати смисловий зміст і художній рівень таких карикатур. Карикатуристи незвично швидко і активно відреагували на пандемію коронавірусу. У цих карикатурах відображені всі перипетії боротьби людства з пандемією від першого шоку, песимізму, до готовності до боротьби і віри у перемогу. Однак коронавірус став серйозним випробуванням не тільки для людства, а й для мистецтва карикатури. Пандемія коронавірусу охопила допитливі уми карикатуристів усього світу. «Пандемічні» малюнки різко відбили кризу, яка останнім часом все більше проявляється в мистецтві карикатури. Ця криза була позначена появою безлічі карикатур – клонів, схожих за своїми посиланнями для аудиторії та схожих візуально. Відомі техніки створення комічних ефектів в іронічній графіці легко простежуються в «пандемічних» карикатурах. Мистецтво карикатури виконало свою соціальну роль, виражену у відповіді на пандемію коронавірусу за допомогою гумору і сатири. І в той же час «пандемічні» карикатури показали, що в роботах митців в більшості випадків практично немає евристики, вони в основному побудовані на очікуваних стереотипних образах.

 

Посилання

Albury, R. (1997) Humor in a ‘New Ligth’ Early Responses to X-Rays, in: Australian Journal of Comedy, UNSWPRESS, pp. 68–79.

Karasev, L. (1996) Filosofiya smeha [Philosophy of laughter], Moskva, RGGU, 224 p.

Koestler, A. (1964) The Act of Creation, London, Hutchinson, 751 p.

Suls. J. M. (1972) A Two-Stage Model for the Appreciation of Jokes and

Cartoons: An Information-Processing Analysis, in: The Psychology of Humor, Theoretical Perspectives and Empirical Issues, Edited by: Jeffrey H. Goldstein, pp. 81–100.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-02

Номер

Розділ

КАРИКАТУРИ ТА МЕМИ ЯК ВИМІРИ СМІШНОГО