СМІХ КРІЗЬ ЧАС: НАРОДЖЕННЯ ТА СМЕРТЬ В ОБРЯДОВИХ ПРАКТИКАХ ТРАДИЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2023.1(39).306546Ключові слова:
сміх, народження, життя, смерть, поховальні ритуалиАнотація
Стаття присвячена аналізу ролі сміху в церемоніях народження та смерті в різних традиційних культурах. Аналізуються різноманітні форми та прояви сміху в ритуальному контексті, а також його вплив на формування та зміну культурних норм і цінностей. Розглянуто багатогранну природу сміху, підкреслено його здатність виступати механізмом соціальної адаптації, засобом подолання страху перед невідомим і способом вираження спільної солідарності. Висвітлено історичну еволюцію сміху в ритуальному контексті, зосереджено увагу на його символічному значенні та впливі на формування культурної ідентичності.
Посилання
Vykradennia Persefony Aidom [Abduction of Persephone by Hades] (2023), in: Hretski mify. Retrieved 10.04.23 from https://legends.co.ua/myths/vikradennja-persefoni-ayidom-greckij-mif.html
Kosiuk, O. M. (2009) Vid Hoholia – do suchasnosti (dyskurs narodnoi smikhovoi kultury [From Gogol to modernity (discourse of popular culture of laughter], in: Literatura ta kultura Polissia, Iss. 53. Nizhyn, рр. 3–12.
Levchenko, V. L. (2016) Smikh yak antropolohichnyi vymir kultury [Laughter as an anthropological dimension of culture], in: Δόξα/Doksa. Zbirnyk naukovykh prats z filosofii ta filolohii, Iss. 2(26). Odesa, pp. 74–81.
Maltseva, O. V. (2008) Osmyslennia smerti ta bezsmertia yak tsinnisnykh vymiriv liudskoho buttia (sotsialno-filosofskyi analiz) [Understanding of death and immortality as valuable dimensions of human existence (a socio-philosophical analysis)]: avtoref. dys... kand. filos. n: 09.00.03/Donets. nats. un-t. Donetsk, 20 p.
Nivnia, H. O. (2018) Rytual yak symvolichna forma sotsialnoi komunikatsii [Ritual as a symbolic form of social communication]: dys… k-ta filos. n.: 09.00.03/ Derzhavnyi zaklad “Pivdennoukrainskyi nats. ped. un-t imeni K. D. Ushynskoho”. Odesa, 243 p.
Sumchenko, I. V. (2022) Kontsept “potoibichchia” u davnikh mifolohichnykh systemakh: uiavlennia ta rol u kulturi [The concept of the “afterlife” in ancient mythological systems: representation and role in culture], in: Δόξα/Doksa. Zbirnyk naukovykh prats z filosofii ta filolohii, Iss. 2(38). Skovorodiana: mandry filosofuvannia – 2. Odesa, pp. 85–97.
Shevtsov, S. P. (2016) Smikh yak smert [Laughter as death], in: Δόξα/Doksa. Zbirnyk naukovykh prats z filosofii ta filolohii, Iss. 1(25). Odesa, pp. 19–34.
Boeser, P. A. (1935) Demotic Papyrus from Roman Imperial Time, in: Egyptian Religion. Vol. 3, New York, рр. 27–63.
Hocart, A. M. (1927) Kingship. London, Oxford University Press, 235 р.
Lichtheim, M. (2006) Ancient Egyptian Literature, Vol. III: The Late Period, Los Angeles, University of California Press, 253 р.
Witoszek, N. (1987) Ireland: A Funerary Culture?, in: Studies: An Irish Quarterly Review, Vol. 76 (302), Dublin, pp. 206–215.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).