КОЛИ БУДДИСТСЬКА ПЛАСТИКА ПОСМІХАЄТЬСЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2023.1(39).306551

Ключові слова:

буддистська сакральна пластика, посмішка, Авалокітешвара, бодгісаттва, буддистське мистецтво, скульптура, Східна Азія, філософія буддизму, пілгримаж, Камбоджа, Ангор, японська скульптура

Анотація

Зображальна традиція буддистської сакральної пластики є багаторівневою та має свою специфіку, що відображає стилістику та культурно-історичні контексти регіонів її поширення. Адаптація нових течій, розвиток у альтернативній площині та перетворення в оригінальні культурні артефакти супроводжує філософські засади буддизму на всьому шляху пілгримажу. Посмішка є унікальним атрибутом та феноменом буддистських зображень, маркером змін та трансформаційною відповіддю на виклики часу.

В цій статті ми розглянемо яскраві приклади таких адаптацій та змін, специфіку сакральної буддистської пластики, поширення посмішки в зображальній традиції (під впливом різноманітних чинників) та характерні «ознаки часу», що реалізувались в мистецтві та культурах регіонів її універсалізації.

Посилання

Abe, S. K., Nickel, L. (2002) Return of the Buddha: the Qinzhou discoveries, London, Royal Academy of Arts, 293 p.

Akiyama, A. (1922) Buddhist images, Tokyo, 142 p.

Baas, J. (2004) Smile of the Buddha: eastern philosophy and western art from Monet to today, Berkeley, CA, University of California Press, 298 p.

Forman, W. A. (2021) Art of ancient Korea, London, P. Nevill, 228 p.

Groslier, B. P. (1957). Angkor: art and civilization, London, Thames and Hudson, 244 p.

Ibbitson, J. H., Thierry, Z. (1997) Sculpture of Angkor and ancient Cambodia: millennium of glory, Washington, D. C, National Gallery of Art, 424 p.

Jackie, M. (2001) Buddha: radiant awakening, Sydney, Art Gallery NSW, 196 p.

Kang, U.-b. (2005) Korean Buddhist sculpture, Chicago, Art Media Resources, 260 p.

Kyōtarō, N. (1982) The great age of Japanese Buddhist sculpture, AD 600–1300, Fort Worth, Kimbell Art Museum, 164 p.

Mizuno, S. (1974) Asuka Buddhist art: Horyu-ji, New York, Weatherhill, 188 p.

Murase, M., Warner, L., Plumer, J. M. (1965) Japanese sculpture of the Tempyo period. Masterpieces of the eighth century, Cambridge, Harvard University Press, 420 p.

Strong, J. S. (1989) Legend of king Asoka: a study and translation of the asokavadana, Princeton, Princeton University Press, 350 p.

Warner, L. (1923) Japanese sculpture of the Suiko period, New Haven, Yale University Press, 364 p.

Washizuka, H., Goepper, R. (1997) Enlightenment embodied: the art of the Japanese Buddhist sculptor (7th–14th centuries) , New York, Agency for Cultural Affairs (Bunka-Cho), Government of Japan, Japan Society, 154 p.

Yamamoto, C. (1990) Introduction to Buddhist art, New Delhi, International Academy of Indian Culture and Aditya Prakashan, 406 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-21

Номер

Розділ

КУЛЬТУРОЛОГІЧНІ ВИМІРИ СМІХУ