КОЛИ БУДДИСТСЬКА ПЛАСТИКА ПОСМІХАЄТЬСЯ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2023.1(39).306551Ключові слова:
буддистська сакральна пластика, посмішка, Авалокітешвара, бодгісаттва, буддистське мистецтво, скульптура, Східна Азія, філософія буддизму, пілгримаж, Камбоджа, Ангор, японська скульптураАнотація
Зображальна традиція буддистської сакральної пластики є багаторівневою та має свою специфіку, що відображає стилістику та культурно-історичні контексти регіонів її поширення. Адаптація нових течій, розвиток у альтернативній площині та перетворення в оригінальні культурні артефакти супроводжує філософські засади буддизму на всьому шляху пілгримажу. Посмішка є унікальним атрибутом та феноменом буддистських зображень, маркером змін та трансформаційною відповіддю на виклики часу.
В цій статті ми розглянемо яскраві приклади таких адаптацій та змін, специфіку сакральної буддистської пластики, поширення посмішки в зображальній традиції (під впливом різноманітних чинників) та характерні «ознаки часу», що реалізувались в мистецтві та культурах регіонів її універсалізації.
Посилання
Abe, S. K., Nickel, L. (2002) Return of the Buddha: the Qinzhou discoveries, London, Royal Academy of Arts, 293 p.
Akiyama, A. (1922) Buddhist images, Tokyo, 142 p.
Baas, J. (2004) Smile of the Buddha: eastern philosophy and western art from Monet to today, Berkeley, CA, University of California Press, 298 p.
Forman, W. A. (2021) Art of ancient Korea, London, P. Nevill, 228 p.
Groslier, B. P. (1957). Angkor: art and civilization, London, Thames and Hudson, 244 p.
Ibbitson, J. H., Thierry, Z. (1997) Sculpture of Angkor and ancient Cambodia: millennium of glory, Washington, D. C, National Gallery of Art, 424 p.
Jackie, M. (2001) Buddha: radiant awakening, Sydney, Art Gallery NSW, 196 p.
Kang, U.-b. (2005) Korean Buddhist sculpture, Chicago, Art Media Resources, 260 p.
Kyōtarō, N. (1982) The great age of Japanese Buddhist sculpture, AD 600–1300, Fort Worth, Kimbell Art Museum, 164 p.
Mizuno, S. (1974) Asuka Buddhist art: Horyu-ji, New York, Weatherhill, 188 p.
Murase, M., Warner, L., Plumer, J. M. (1965) Japanese sculpture of the Tempyo period. Masterpieces of the eighth century, Cambridge, Harvard University Press, 420 p.
Strong, J. S. (1989) Legend of king Asoka: a study and translation of the asokavadana, Princeton, Princeton University Press, 350 p.
Warner, L. (1923) Japanese sculpture of the Suiko period, New Haven, Yale University Press, 364 p.
Washizuka, H., Goepper, R. (1997) Enlightenment embodied: the art of the Japanese Buddhist sculptor (7th–14th centuries) , New York, Agency for Cultural Affairs (Bunka-Cho), Government of Japan, Japan Society, 154 p.
Yamamoto, C. (1990) Introduction to Buddhist art, New Delhi, International Academy of Indian Culture and Aditya Prakashan, 406 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).