КУЛЬТРАБАНДА: ЯК ДОСЛІДЖУВАТИ «КУЛЬТУРНУ КОНТРАБАНДУ» ТА ВПЛИВ ВЕРНАКУЛЯРНИХ ЗНАНЬ МІГРАНТІВ НА ПРИЙМАЮЧУ КУЛЬТУРУ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2024.1(41).316162Ключові слова:
культурна контрабанда, міграція, вернакулярні практики, вернакулярні знанняАнотація
Стаття є полемічним описом стратегій для дослідження культурної контрабанди. Я пропоную називати культурну контрабанду акронімом «культрабанда», щоб уникнути плутанину понять. Культурна контрабанда (культрабанда) – це позитивне явище, спосіб поширення ідей, на відміну від контрабанди культурних цінностей, що є злочином. Культрабанда входить до царини культурних досліджень, а контрабанда культурних цінностей – до царини юридичних наук. Я пропоную дослідити механізм культрабанди через вивчення вернакулярних знань і практик мігрантів, веріфікувати за допомогою дослідження гумору мігрантів. У статті пропонується три напрями дослідницької роботи, кожен із них має власну методологію та інструментарій, свій фокус та об'єкт.
Посилання
“ADAPTATION OF NEW IMMIGRANTS” 2020. EIM2020. 20 years of Estonian integration studies. https://www.kul.ee/media/3151/download
Augé, M. (1995) Non-places: Introduction to an Anthropology of Supermodernity, translated by John Howe, London, Verso.
Bogost, I. (2007) Persuasive games: The expressive power of video games. The MIT Press.
Buchanan, I. (2005) Space in the Age of Non-Place, in: Buchanan, I. & Lambert, G. (Eds.), Deleuze and Space, Edinburgh, Edinburgh University Press, pp. 16−35.
Eglitis, D. S. & Ardava, L. (2012) The Politics of Memory: Remembering the Baltic Way 20 Years after 1989, in: Europe-Asia Studies, 64:6, pp. 1033−1059.
Erbsen, H., Tikhonova, E., Ceconi E., Yevstifeyev, S., Worth A. (2018) The Multi-cultural Face of Estonia: Policy Report and Prescription for Integration of ‘New’ and ‘Old’ Immigrants, in: Laineste, L. & Chłopicki, W. (Eds.), Across borders 7: cultures in dialogue, Krosno, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Stanisława Pigonia w Krośnie, pp. 33−54.
Espagne, M. & Werner, M. (1988) Transferts. Les relations interculturelles dans l'espace franco-allemand. Textes réunis et présentés par M. Espagne et M. Werner, Paris, Editions Recherche sur les Civilisations.
Fialkova, L. & Yelenevskaya, M. (2013) In Search of the Self: Reconciling the Past and the Present in Immigrants’ Experience, Tartu, ELM Scholarly Press.
Haken, H. & Portugali J. (2003) The face of the city is its information, in: Journal of Environmental Psychology, Vol. 23, no. 4, pp. 385–408.
Hutton, C. M. (2011) Vernacular spaces and “non-places”: dynamics of the Hong Kong linguistic landscape, in: Messling, M. & Läpple, D. & Trabant, J. (Eds.), Stadt und Urbanität: the new metropolis – die neue Metropole, Vol. 0/2010, Berlin, Kulturtverlag Kadmos, pp. 162–184.
Jewel, L. A. (2011) The Bramble Bush of Forking Paths: Digital Narrative, Procedural Rhetoric, and the Law, in: Yale Journal of Law and Technology, 14, pp. 66–105.
Jiang, B. (2012) The image of the city out of the underlying scaling of city artifacts or locations, in: Annals of the Association of American Geographers, Vol. 103, no. 6, pp. 1552–1566.
Kozintsev, A. (2010) The Mirror of Laughter, New Brunswick, Routledge.
Latour, B. (2005) Reassembling the Social. An Introduction to Actor-Network-Theory, New York, Oxford University Press Inc.
Law, J. (1992) Notes on the theory of the actor-network: Ordering, strategy and heterogeneity, in: Systems Practice, 5(4), pp. 379–393.
Lynch, K. (1960) The Image of the City, MIT Press.
Nikolaeva, Z., & Troitskiy, S. (2018) An Introduction to Russian and International Studies of Cultural Exclusion Zones: An Analytical Overview of Recent Concepts, in: Rivista di Estetica, 67, pp. 3–19.
Nora, P. (1984) Les lieux de mémoire. 1: La République, Paris, Gallimard.
O’Sullivan, P. (1994) The creative migrants, London, Leicester University Press.
Peresunko, T. (2019) 100 years of Ukraine’s cultural diplomacy: European mission of Ukrainian Republican Chapel (1919–1921), in: Kyiv-Mohyla Humanity Journal, 5, pp. 69–89.
Portugali, J. (2011) Complexity, Cognition and the City, Understanding Complex Systems. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
Schenk, F. B. (2023) Mental Maps: The Cognitive Mapping of the Continent as an Object of Research of European History, in: European History Online (EGO), published by the Leibniz Institute of European History (IEG), Mainz 2013-07-08. https://www.ieg-ego.eu/schenkf-2013-en ; URN: urn:nbn:de:0159-2013070216
Schmale, W. (ed.) (2003) Kulturtransfer: Kulturelle Praxis im 16. Jahrhundert, Innsbruck.
Schmale, W. (2010) A Transcultural History of Europe – Perspectives from the History of Migration, in: European History Online (EGO), published by the Institute of European History (IEG), Mainz 2010-12-03. https://www.ieg-ego.eu/schmalew-2010a-en ; URN: urn:nbn:de:0159-20101011119
Sokolowska-Paryz, M. (2012) Reimagining the War Memorial, Reinterpreting the Great War: The Formats of British Commemorative Fiction, Cambridge Scholars Publishing.
Starovoitenko, A. D. (2019) Between Nostalgia and Retrotopia, in: Inter, 11(18), pp. 125–135.
Strelnikova, A. & Vanke, A. (2017) Field research of an industrial neighbourhood: the strategies of visual data collection and analysis, in: Interaction. Interview. Interpretation, Vol. 13, no. 9, pp. 51–72.
Troitskaya, A. (2017) The art of Giulio Clovio as «MADE IN ITALY» of Renaissance age, in: Studia Culturae, No. 1(31), pp. 108–116.
Troitskiy, S., Kurvet-Käosaar, L., & Laineste, L. (2021) Introduction: From Conceptual Debates to Practical Applications., in: Folklore: Electronic Journal of Folklore, 83, pp. 7–28.
Troitskiy, S. & Tsarev, A. (2022) Topographic Hierarchy: An Interdisciplinary Study of Mental Space in the Perspective of Topographic Preferences, in: Galactica Media. Journal of Frontier Studies, Vol. 7, no. 2, pp. 114–45.
Troitskiy, S. (2018) The Problem of Terminological Precision in Studies on Cultural Exclusion Zones, in: Rivista di Estetica, 67(LVIII), pp. 165–180.
Troitskiy, S. (2024) How to research “cultural contraband”: three directions, in: IV Vernykovski Chytannia (2024) [The 4th Vernikov Readings (2024)], Odesa: Odesa I. I. Mechnykov National University, pp. 127–129.
Tulli, M. (2011) Bronek, in: Tulli, M. Włoskie szpilki [Italian High Heels], Nisza, pp. 63–78.
Veselkova, N. (2010) Mentalnye karty goroda: voprosy metodologii ii praktica ispolzovaniya [Mental maps of the City: issues of methodology and practice], in: Sotsiologiya: 4М, Vol. 31, pp. 5–29. [in Russian].
Wiedmer, C. A. (1999). The Claims of Memory: Representations of the Holocaust in Contemporary Germany and France. Cornell University Press.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).