ОДЕСЬКА ТА МЮНХЕНСЬКА СЕЦЕСІЇ: ЗВ’ЯЗКИ ТА ВПЛИВИ

Автор(и)

  • Ліана Кришевська Мюнхенський університет Людвіга-Максиміліана, факультет філософії, теорії науки та релігієзнавства, Німеччина

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2024.1(41).316170

Ключові слова:

Одеська сецесія, європейський культурний простір, Нова школа південноукраїнського живопису, Салони Іздебського, Кандінський

Анотація

У статті розглядаються співпраця митців із Одеси та Мюнхену та три виставкові проєкти, які визначили художню атмосферу в Одесі в роки перед Першою світовою війною. Конкретно мова йде про два Салони Іздебського та 3-тю Весняну виставку Товариства незалежних. Ці виставки розглядаються не в локальному контексті, а в контексті тенденцій європейського модернізму. Це дозволяє зрозуміти природу художніх процесів південноукраїнського мистецтва і за аналогією означити їх як Одеську сецесію, вказати на результати двостороннього впливу, а також поставити питання про справжні межі європейського культурного простору.

Посилання

Abramov, V. (2007) V. Kandynskyi ta “Vesniana vystavka kartyn” 1914 roku v Odesi [V. Kandinsky and the “Spring Painting Exhibition” at 1914 in Odesa], in: Chornyi kvadrat nad Chornym morem. Materialy do istorii avanhardnoho mystetstva Odesy. XX stolittia, Odesa.

Kandinsky. Das Leben in Briefen (2023), Hrg.: Jelena Hahl-Fontane, München, Hirmer.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-27

Номер

Розділ

ВІЗУАЛЬНА КРЕАТИВНІСТЬ: ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ