ПАМ’ЯТЬ СМЕРТНА ЯК ОСНОВА АСКЕТИЧНОГО ПОДВИГУ

Автор(и)

  • Вікторія Куценко Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2017.2(28).142004

Ключові слова:

аскетика, пам’ять про смерть, ісихазм, православна аскетика, гріх, покаяння, подвиг, есхатологія

Анотація

Стаття присвячена аналізу феномена пам’яті смертної в православній аскетиці. Пам’ять про смерть зберігає унікальний духовний досвід, є основою аскетичного подвигу і основною умовою входження в аскетичний подвиг. Вона ставить подвижника в стан активної духовної практики боротьби з гріхом, заснованої на новій тео-центричної моделі спілкування, в перебудові внутрішнього світу, досвідом себе, і Бога, і себе в Бозі.

Посилання

Ignatius Brianchaninov, sviatitel (1991) Askeicheskaya propoved. Slovo o smerti [Ascetic homily. The word of death], Moskow, Pravilo very, 542 p.

Isaak Sirin, prepodobnyy (1999) Podvizhnicheskiye nastavleniya [Selfless instruction]. Dobrotolyubiye, t. 2, Sergiev Posad, Sviato-Troitskaia Sergieva lavra, 760 p.

Sofronii (Saharov), arhimandrit (1985) Videt Boga kak On est [Seeing God as He Is], Esseks, Monastery of St. John the Forerunner, 255 p.

Sofronii (Saharov), arhimandrit (1999) Starets Siluan Afonskii [Father Siluan Afonskiy], Sergiev Posad, Sviato-Troitskaia Sergieva lavra, 464 p.

Tihon Zadonskii, Sviatitel (1908) Ob istinnom hristianstve [About true Christianity], Tvorenia. t. 10, St. Petersburg, 193 p.

Horyji S. K feminalogii askezy. Pamiat smertnaia [On phenomenology of ascetics], https://azbyka.ru/k_fenomenologii_askezy#05b_64

Dumitru S. (2002) Orthodox spirituality, St Tikhon’s Seminary Press, South Canaan, Pennsilvania, 397 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-12-15

Номер

Розділ

ПАМ’ЯТЬ ТА ЗАБУТТЯ У КУЛЬТУРІ