ІСТОРІОГРАФІЯ ЯК ФОРМА ФАЛЬШИВИХ СПОГАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2017.1(27).143304Ключові слова:
історіографія, пам’ять, міф.Анотація
У статті мова йде про засадничу подібність історичної міфології (націократичного міфа) та історіографії, яка претендує на конструювання та репрезентацію «національної пам’яті» з точки зору наукового дискурсу. Міфологічне мислення властиве історикові на всіх етапах його роботи, починаючи з актуалізації ы завершуючи встановленням каузальних звязків між фактами та презентацією висновків.
Посилання
Averintsev S. (2004) Poetika rannevizantiyskoy literatury [The poetics of early byzantine literature], SPb., CODA, 480 p.
Assman Y. (2004) Kulturnaya pamyat [The cultural memory], Moscow, Yazyki slavyanskoy kultury, 363 p.
Berger P., Lukman T. (1995) Sotsialnoye konstruirovaniye realnosti. Traktat po sotsiologii znaniya [Social construction of reality. A treatise on the sociology of knowledge], Moscow, Medium, 336 p.
Berk P. (2015) Chto takoye kulturalnaya istoriya? [What is the cultural history?], Moscow, Vysshaya shkola ekonomiki, 240 p.
Bessmertnyy Yu. (1991) «Annaly»: perelomnyy etap? [Annals: a turning point?], Odissey. Chelovek v istorii, Moscow, Nauka. pp. 7–24.
Bodriyyar Zh. (2015) Simulyakry i simulyatsii [Simulations and simulations], Moscow, Postum, 246 p.
Vzhosek V. (2012) Istoriya?Kul’tura?Metafora. Postannya neklasychnoyi istoriohrafiyi. Pro istorychne myslennya [History-Culture-Metaphor. Occurrence of non-classical historiography. About historical thinking], Kiev, Nika-Tsentr, 296 p.
Domans’ka Y. (2012) Istoriya ta suchasna humanitarystyka: doslidzhennya z teoriyi znannya pro mynule [History and Modern Humanities: A Study on the Theory of Knowledge of the Past], Kiev, Nika-Tsentr, 264 p.
Dukhovnyy krizis: Kogda preobrazovaniye lichnosti stanovitsya krizisom (2000) [Spiritual crisis: when the transformation of personality becomes a crisis], Moscow, Nezavisimaya firma «Klass». Izdatelstvo Transpersonalnogo instituta, 288 p.
Istoriya i pamyat. Istoricheskaya kultura Evropy do nachala Novogo vremeni (2006) [History and memory. Historical culture of Europe before the beginning of modern times], Moscow, Krug, 298 p.
Koposov N. (2001) Kak dumayut istoriki? [How do historians think?], Moscow, NLO, 323 p.
Koposov N. Logika demokratii [The logic of democracy ], available at: http://magazines.russ.ru/nlo/2003/64/kolos7.html
Korduba M. (1928) Zvyazky V. Antonovycha z Halychynoyu [Connections Antonovich with Galicia], Ukrayina, # 5, pp. 33–78.
Levi-Stross K. (2008) Totemizm segodnya. Nepriruchennaya mysl [Totemism today. An indomitable thought], Moscow, Akademicheskiy proyekt, 520 p.
Maklyuen M. (2003) Ponimaniye media: vneshniye rasshireniya cheloveka [Understanding of the Media: External Extensions of Man], Moscow, Kuchkovo pole, 464 p.
Nora P. (1999) Frantsiya-pamyat [France – Memory], SPb., Izd. Sankt- Peterburgskogo universiteta. 328 p.
Obyednannya syniv i dochok Ukrayiny ridnoyi Ukrayins’koyi Natsional’noyi Viry [The unification of the sons and daughters of Ukraine of the Ukrainian National Faith], available at: http://runvira.com.ua/uk/
Obrazy vremeni i istoricheskiye predstavleniya. Rossiya-Vostok-Zapad (2010) [The images of time and historical views], Moscow, Krug, 960 p.
Prysyazhnyuk Y. (2007) Ukrayins’ke selyanstvo Naddnipryans’koyi Ukrayiny: sotsiomental’na istoriya druhoyi polovyny XIX – pochatku XX st. [The Ukrainian peasantry of the Dnieper Ukraine: the social history of the second half of the nineteenth and early twentieth centuries], Cherkasy, Vertykal’, 640 p.
Repina L. (2012) Situatsiya v sovremennoy istoriografii: obshchestvennyy zapros i nauchnyy otvet [The situation in modern historiography: public inquiry and scientific response], Istoricheskaya nauka segodnya: teorii, metody, perspektivy, Moscow, LKI, pp. 5–13.
Savchenko S. (2014) Deviantna nauka, kosmichna enerhiya ta kozats’ki oseledtsi [Deviant Science, Space Energy and Cossack Herring], Istoriohrafichni ta dzhereloznavchi problemy istoriyi Ukrayiny. Mizhvuzivs’kyy zbirnyk naukovykh prats’. Profesiyna etyka istoryka u mizhdystsyplinarnomu prostori, Dnipropetrovs’k, DNU, pp. 273–287.
Topol’skyy Y. (2012) Yak my pyshemo i rozumiyemo istoriyu. Tayemnytsi istorychnoyi naratsiyi [How we write and understand history. The mysteries of the historical narrative], Kiev, Vydavnytstvo KIS, 400 p.
Falsifikatsiya istoricheskikh istochnikov i konstruirovaniye etnokraticheskikh mifov (2011) [Falsification of historical sources and the construction of ethnocratic myths], Moscow, IA RAN, 384 p.
Fedevich K. Ukrainskiye monarkhisty Rossiyskoy imperii 1905-1917 [Ukrainian monarchists of the Russian Empire 1905?1917] B.m., b.d.– 123 p. (V pechati, iz arkhiva avtora).
Festinger L. (1999) Teoriya kognitivnogo dissonansa [The theory of cognitive dissonance] SPb., 317 p.
Khassen S. (2006) Protivostoyaniye sektam i kontrolyu nad soznaniyem [Confrontation between sects and control over consciousness], Moscow, Akt, 2006, 315 p.
Chy buv Taras Shevchenko hreko-katolykom? [Was Taras Shevchenko Greek Catholic?], availab at: http://pravoslavnews.com.ua/articles/ chy_buv_Shevchenko_uniatom/
Shartye R. (2004) Paradigmy intellektualnoy istorii: ot kollektivnykh predstavleniy k avtorskim intentsiyam [Paradigms of intellectual history: from collective representations to author’s intentions], Novoye literaturnoye obozreniye, # 66, available at: http://magazines.russ.ru/nlo/ 2004/66/shart2-pr.html
Eksle O. (2012) «Istoriya pamyati» – novaya paradigma istoricheskoy nauki [History of memory – a new paradigm of historical science], Istoricheskaya nauka segodnya: teorii, metody, perspektivy, Moscow, LKI, pp. 75–90.
Eliade M. (1984) Kosmos i istoriya. Izbrannyye raboty [Space and history. Selected works], Moscow, Progress, 313 p.
Etkind A. (1998) Khlyst (sekty, literatura i revolyutsiya) [Khlyst (sect, literature and revolution)], Moscow, NLO, 688 p.
Yak zhyv ukrayins’kyy narod (Korotka istoriya Ukrayiny) (1910) [How the Ukrainian people lived (Brief History of Ukraine)], Chernivtsi, 64 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).