DOI: https://doi.org/10.18524/2410-2601.2016.2(26).143975

ТРАНСЦИСЦИПЛІНАРНА ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ УНІВЕРСАЛЬНО-КУЛЬТУРНОЇ КОНЦЕПЦІЇ ЕКЗИСТЕНЦІАЛЬНОЇ СЕМІОТИКИ (ОГЛЯД ЛІТЕРАТУРИ)

Олександр Кирилюк

Анотація


Змістом статті є огляд робіт, в яких була зужиткована авторська концепція екзистенціальної семіотики з метою демонстрації її трансдисциплінарної універсальності і загальнонаукової значимості. Оскільки концепція евристично застосовувалася у таких областях знання, як філософська антропологія, культурологія, теорія і філософія культури, літературознавство, фольклор, міфологічні студії, соціальні теорії, педагогіка, релігієзнавство, археологія, соціологія, театрознавство, музикознавство, правознавство, соціальна робота, теорія управління, соціальна комунікація, теорія спорту тощо, то її трансдисциплінарність можна вважати очевидною.


Ключові слова


екзистенціалізм; семіотика культури; універсалії культури; трансдисциплінарність;

Повний текст:

PDF

Посилання


Anashkina N. Yu. (2005) Yazyikovaya kartina mira v tekstah angliyskih stihov Nursery Rhymes i v ih perevodah na russkiy yazyik [Linguistic picture of the world in texts of English poems Nursery Rhymes and in their translations into Russian] Diss. ... kand. filol. Nauk – spets. 10.02.20 Sravn.-istoricheskoe … yazyikoznanie, Ekaterinburg, 228 p.

Afonina O. P. (2015) Osoblyvosti kodu v kul’turi [Special features of the cultural codes] Visn. Nats. akad. kerivnykh kadriv kul’tury i mystetstv, # 1, pp. 94–98.

Bilohur V. Ye. (2015) Formuvannya kul’turnykh zasad stanovlennya tsilisnoyi osobystosti u sviti sportu (filosofs’ko-antropolohichnyy dyskurs) [Local cultural principles of formation whole person in the sports world (philosophical and anthropological discourse)] Humanitarnyy visnyk Zaporiz’k. derzh. inzh. akad., # 60, pp. 216–225.

Bondar O. I. (2013) Vzayemodiya ob’yektyvnoho, sub’yektyvnoho ta virtual’noho u protsesakh tekstotvorennya ta tekstospryymannya [Interaction of objectivity, subjectivity and virtuality in the process of creation and comprehension of text] Mova: nauk.-teoret. chasopys z movoznavstva, Odes. nats. un-t im. I. I. Mechnykova, # 19, pp. 7–11. 5. Bondarchuk R. (2009) Arkhayichna kazka v svitli strukturalizmu [Archaic fairy-tales as the subject of structuralism studies] Persha sproba. Student·s’ka nauk. tvorchist’: zb. mat., Vyp. 3, Ch. 2, Zhytom. ped. un-t, pp. 7–12.

Brovko O. O. (2011) Novela v strukturi ukrayins’koyi prozy: modyfikatsiyi ta funktsiyi [Novella within the structure of Ukrainian prose: modifications and functions], Luhans’k, LNU, 400 p.

Varenko V. M. (2005) Vyvchennya tvorchosti ukrayins’kykh pys’mennykiv XIX– pochatku XX st. yak zasib formuvannya khrystyyans’kykh moral’nykh tsinnostey u starshoklasnykiv [Teenagers’ adoption of moral values by schoolstudying Ukrainian writers’ of XIX - early XX century] Avtoref. dys. … kand. ped. Nauk – spets. 13.00.02 Teoriya ta metodyka navchannya, Kyiv, In-t pedahohiky APN Ukrayiny, 21 p.

Vasyl’chenko R. V. (2013) Metodolohichni zasady doslidzhennya filosofs’koosvitn’oho aspektu svitohlyadnoyi kul’tury [Methodological basis of researching of philosophically-educational world out-look culture aspect ] Visn. Khark. nats. ped. un-tu im. H. Skovorody, Filosofiya, T. 1, # 40, pp. 231–239.

Vertiyenko H. V. (2007) Pryntsypy ta modeli rekonstruyuvannya pokhoval’no-pomynal’noyi obryadovosti iranomovnykh narodiv yevraziys’koho stepu [Principles and models of Eurasian steppe Iranian peoples’ Funereal rites reconstruction] Skhodoznavstvo, In-tut skhodoznavstva im. A. Kryms’koho NAN Ukrayiny, # 39-40, pp. 6–23.

Vlasenko P. M. (2010) Etnokul’turni khronotopy v ukrayins’kiy narodniy kartyni [Ethnocultural chronotops of ukrainean folk pictures] Visn. Chernihivs’k. derzh. ped. un-tu im. T. Shevchenka, Vyp. 75, Druhi Kulishevi chytannya z filosofiyi etnokul’tury, pp. 124–127.

Havrylyuk N. (2009) Homo mehanicus: «tekhnospovid’» Hanny Osadchuk [Homo mehanicus: «techno confession» of Anna Ocadchuk] Slovo i chas, Instytut literatury im. T.H. Shevchenka NAN Ukrayiny, # 9 (585), pp. 79–84.

Heorhiyeva O. P. (2011) Vykorystannya elementiv narodnoho zhytla v suchasnomu dyzayni seredovyshcha [Using the elements of the national housing in modern design] Visn. Khark. derzh. akad. dyzaynu i mystetstv, # 5, pp. 45–47.

Herchanivs’ka P. E. (2010) Invariantnist’ i vidkrytist’ ukrayins’koyi narodnoyi relihiynoyi kul’tury [Invariance and openness of Ukrainian folk religious culture] Kul’tura i suchasnist’. Al’manakh; Derzh. akad. kerivnykh kadriv kul’tury i mystetstv,Kyiv, # 1 [Elektronnyy resurp. Rezhym dostupu: http: www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Kis/2010_1/18.pdf].

Holubovych Y. V. (2005) Invaryantó kul’turó v svete «sytuatsyiy cheloveka» [Culture invariants in the context of the «human situation»] Global’noe prostranstvo kul’turó: Mat. mezhdunarodn. foruma, 12-16 aprelya 2005 g. – S-Pb, SPHU; Tsentr izucheniya kul’turó. – 525 p.

Horoshko L. (2012) Obryadochyny z vodoyu u konteksti yordans’koho svyatkuvannya na terenakh Cherkashchyny [On ritual usage of water in the context of theophany celebrations in the territory of Cherkasy region] Narodoznavchi zoshyty, # 2 (104), pp. 337–347.

Hoch P. V. (2009) Poetyka opozytsiyi pryroda – kul’tura v odnoymennykh romanakh «Zemlya» O. Kobylyans’koyi ta E. Zolya [Novels with similar titles «Earth» by Olga Kobylianska and Emile Zola: poetics, typology] Mova i kul’tura: nauk. Zhurn, Kyiv, Vyd. dim Dm.Buraho, Vyp. 11, T. XII (124), pp. 266–273.

Huzhva O. P. (2008) Symfonizm yak fenomen dukhovnoyi kul’tury [Symphonismus as a phenomenon of spiritual culture] Visn. Khark. derzh. akad. dyzaynu i mystetstv, # 1, pp. 43–51.

Darens’ka V. M. (2009) Sakral’nist’ prostoru tradytsiynoho ukrayins’koho zhytla [Ukrainian traditional sacred space housing] Visn. nats. tekhn. untu «Kyyiv. politekhn. in-tut». Filosofiya. Psykholohiya. Pedahohika, Kyiv, # 1 (25), pp. 22––26.

Derkachova O. P. (2013) Topos mista u kazkakh Limana Frenka Bauma na materialakh tvoriv «Dyvovyzhnyy charivnyk krayiny Oz» ta «Novi pryhody Solom»yanyka ta Blyashanoho Lisoruba») [Topos of City in the Fairytales by Lyman Frank Baum (on the Base of «The Wonderful Wizard of Oz» and «The Marvelous Land of Oz»)] Visn. Luhans’k. nats. un-tu im. T. Shevchenka, # 22 (281), Ch. 2, pp. 58–64.

Emelyanenko M. S. (2013) Simfonicheskiy stil kak avtorskiy fenomen v muzyikalnoy kulture XX veka [Authors’ symphony style as a phenomenon in the musical culture of the twentieth century] Nauk. visnyk nats. muzych. akad. im. P. Chaykovs’koho: Mekhanizmy novatsiy u muzychniy tvorchosti: zb. nauk. statey, prysvyachenykh problemi muzychnoyi dramaturhiyi, Kyiv, Vyp. 108, pp. 3–11.

Zaporozhtseva L. Ye. (2013) Mif u masoviy kul’turi i pravoviy real’nosti: pytannya spivvidnoshennya [Myth in mass culture and legal reality: the issue of correlation] Nauk. zap. nats. un-tu «Kyyevo-Mohylyans’ka akademiya», T. 14. Filosofiya ta relihiyeznavstvo, Kyiv, pp. 18–22.

Zrazhevs’ka N. I. (2005) Universaliyi kul’turnoho dyskursu v informatsiynomu suspil’stvi [Universals of cultural discourse in the information society] Visn. Cherkas’k. derzh. un-tu, Ser. «Filolohichni nauky», Vyp. 6, pp. 170–177.

Ivanova-Heorhiyevs’ka N. (2010) Strukturna realizatsiya v teksti dialohichnoho pryntsypu vytlumachennya yak universal’na peredumova rozuminnya [Structural realization of dialogical interpretative principle in text as universal basis of understanding] Δόξα /Doksa, Zb. nauk. prats’ z filosofiyi ta filolohiyi, Vyp. 15, Universal’ni vymiry kul’tury, Odes’k. nats. un-tet im. I. Mechnykova, pp. 183–192.

Ivanova S. V. (2007) O modelirovanii kurgannogo prostranstva v rannem bronzovom veke [Early Bronze century’s Burial space modeling] Probl. arheologii, Kurgan, pp. 65–71.

Kalimulina T. A. (2003) Universaliyi kul’tury u tvorchosti Kshyshtofa Penderets’koho [Universals of culture in the music of composer Krzysztof Penderecki] Avtoref. dys. ... kand. mystetstvoznavstva – spets. 17.00.03 Muzychne mystetstvo, Odes’k. derzh. muz. akad. im. A. Nezhdanovoyi, 17 p.

Karpenko I. V. (2006) Filosofskoe prostranstvo kulturyi: chelovek filosofstvuyuschiy i chelovek povsednevnosti [Philosophical space of culture: a man philosophizing and everyday man] Harkiv, HNU im V. Karazina, 291 p.

Karpenko P. D. (2015) Suchasnyy stan ta perspektyvy rozvytku pokazhchykiv kazkovykh syuzhetiv ta motyviv [The current state and perspectives for creation of innovative fairy and stories motive-indexes] Perspektyvni napryamky svitovoyi nauky: zb. st. uchasnykiv trydtsyat’ pershoyi Mizhn. nauk.-pr. konf. «Innovatsiynyy potentsial svitovoyi nauky – XXI storichchya», T. 1, Nauky humanitarnoho tsyklu, Zaporizhzhya, [Elektronnyy resurp. Internet-portal Nauka Zinet-info http: nauka.zinet.info/ 31/Karpenko.php].

Kohut O. V. (2010) Bibliyni syuzhety ta arkhetypy v suchasniy ukrayins’kiy dramaturhiyi [Biblical Plots and the Archetypes in the Modern Ukrainian Drama] Visn. Zhytomyrs’k. derzh. un-tu im. I. Franka, Vyp. 54, pp. 195–200.

Kozhobekova A. Sh. (2012) Sakralizatsiya i desakralizatsiya smerti v mife [Sacralization and desacralization of a Death in the myths] Vestn. Kyirgyizsko- Rossiyskogo Slavyanskogo un-ta, Bishkek, T. 12, pp. 67-70.

Kolesnyk O. P. (2008) Yednist’ ta bahatorivnevist’ fol’klornoyi opovidi (na prykladi kazky brativ Hrimm «Dva mandrivnyky» [Unity and Multilevel of Folk Story (Analises of the Tale «Die beiden Wanderer» by J. Und W. Grimm] Δόξα/Doksa: zb. nauk. prats’ z filosofiyi ta filolohiyi, Vyp. 12, Nimets’ka tradytsiya v filosofiyi, humanitarystytsi ta kul’turi, Odes’k. nats. un-tet im. I. Mechnykova, pp. 297–307.

Kolesnyk O. P. (2010) Interpretatsyya mifolohemy troyistoyi smerti u mystetstvi XX-XXI stolit’ [Interpretation of trinity death’ myth in the XXXXI centuries AD ] Δόξα /Doksa. Zb. nauk. prats’ z filosofiyi ta filolohiyi, Vyp. 15, Universal’ni vymiry kul’tury, Odes’k. nats. un-tet im. I. Mechnykova, pp. 393–399.

Kornyev A. (2010) Roslynna symvolika u vesil’niy obryadovosti ukrayins’koho selyanstva [Ðlant symbols in the marriage rituals of the Ukrainian peasantry] Visn. Khark. derzh. akad. dyzaynu i mystetstv, # 1, pp. 119–121.

Korol’ova A. V. (2007) Intymizatsiya yak odyn zi sposobiv poperedzhennya linhvokul’turnykh konfliktiv [Informal communication as a way to prevent conflicts in intercultural verbal contacts] Visn. Sums’k. derzh. un-tu, Ser. Filolohiya, # 1, T. 2, pp. 29–33.

Kramarchuk Kh. P. (2009) Vydy ta typy metafor u dyzayni. Analitychnyy metod poshuku orhanichnoyi metafory [Kinds and types of metaphor in a design. Analytical method of search of organic metaphor is exposed] Arkhitektura: zb. nauk. pr., Visnyk NULP, # 656, L’viv, Vyd-vo nats. un-tu «L’vivs’ka politekhnika», pp. 44–52.

Kutnyak I. M. (2004) Natsional’na svidomist’ u konteksti antropolohichnoekzystentsiynoho vymiru [The national consciousness in the context of anthropological-existential dimension] Mul’tyversum. Filop. al’manak., In-tut filosofiyi im. H. Skovorody NAN Ukrayiny, Kyiv, Tsentr dukhovnoyi kul’tury, # 4, pp. 184–194.

Lychkovakh V. A. (2013) Kul’turolohichni vymiry sotsial’noyi roboty [Cultural dimensions of social work] Dopovid’ na Vseukr. nauk.-pr. konf. «Sotsial’na robota ta suchasnist’: tendentsiyi, vyklyky, perspektyvy»; Chernihivs’k. derzh. tekhnolohichn. un-tet, In-t psykholohiyi im. H. P. Kostyuka NAPN Ukrayiny ta in., Chernihiv, 23-24 travnya 2013 roku, Chernihiv, Visn. Prykarpat·s’k. un-tu. Filosofs’ki i psykholohichni nauky, Vyp. 17, pp. 165–172.

Lozova O.M. (2007) Semantyka providnykh ekzystentsiynykh tsinnostey u suchasniy svidomosti [Semantics of Key Existential Values in Modern Consciousness] Visn. Khark. nats. un-tu im. V. Karazina – Psycholohiya, Vyp. 37, # 759, pp. 156–160.

Marik V. B. (2008) Yavyshcha kontseptu i kontseptosfery v muzychnomu mystetstvi: do problemy vichnoho obraza [Concept and conceptual phenomena in music: the problem of eternal image] Avtoref. dys. ... kand. Mystetstvoznavstva – spets. 17.00.03 Muzychne mystetstvo, Odes’k. derzh. muzychna akad. im. A. Nezhdanovoyi, 18 p.

Maftyn N. (2006) Strazhdayuchy vid kokhannya... Utverdzhuyuchy zhyttya...: Erosno-tanatosna paradyhma novelistyky Yuriya Fed’kovycha [Suffered from love.,, loving life. «Eros-Thanatos» Paradigm in the short stories of Jury Fed’kovich] Ukr. mova y literatura v serednikh shkolakh himnaziyakh, litseyakh ta kolehiumakh, # 4/5, pp. 169–175.

Musiy V.B. (2016) «…glyadya zadumchivo v nebo shyrokoe»: chelovek i pryroda v proizvedeniyakh Y.P. Turgeneva 1840-1850-h godov [«... Looking thoughtfully into the wide sky»: a man and nature in the works of I. S, Turgenev 1840-1850-ies], Odessa, Pechatnyiy dom, 174 p.

Nabok-Babenko Yu. (2013) Bibliynyy dyskurs u poetychnomu teksti (na materiali tvorchosti Dmytra Kremenya) [Bible discourse in poetic text (based on the works of Dmytro Kremen’)] Dyskurs u suchasnomu naukovomu, sotsiokul’turnomu ta informatsiynomu prostori: zb. tez dopovidey Mizhn. nauk.-pr. konf. «Dyskurs u suchasnomu naukovomu, sotsiokul’turnomu ta informatsiynomu prostori», 24-25 travnya 2013 roku, Mariupol’, MDU, pp. 144–148.

Opryshko N.O. (2016) Misto yak terytoriya lyubovi u postmoderniy versiyi Yuriya Andrukhovycha [A city as a territory of love in postmodern version of Yuri Andrukhovych] Molodyy vchenyy, Filol. Nauky, # 4 (31), kviten’, 2016, pp. 410-415.

Pashnyk O. (2004) Teoretychni problemy universal’no-kul’turnoho analizu v suchasnomu literaturoznavstvi [Theoretical problems of universal-cultural analysis in modern literary], Slovo i chas, Instytut literatury im. T.H.

Shevchenka NAN Ukrayiny, # 7, pp. 57-61. 44. Petrikovskaya E. (2010) Antropologicheskiy smyisl kulturyi [Anthropological sense of culture] Δόξα /Doksa, Zb. nauk. prats’ z filosofiyi ta filolohiyi, Vyp. 15, Universal’ni vym. kul’tury , Odes’k. nats. un-tet im. I. Mechnykova, pp. 74-83.

Pilipenko-Fritsak N. A. (2009) Kontseptualnaya sistema i kategorii predelnyih osnovaniy russkih narodnyih volshebnyih skazok [Russian folk fairy tales’ conceptual system of the category of ultimate bases] Mova i kul’tura (nauk. zhurnal), Kyiv, Vyd. Dim Dmytra Buraho, Vyp. 12, T. IV (129), pp. 314-320.

Povtoreva P. M. (2011) Pryntsyp vydilennya strukturotvirnykh vidnoshen’ yak metodolohichna osnova strukturnoho doslidzhennya [The Principle of Distinguishing of Structural Relations as the Methodical Base of Structural Investigation] Nauk. visnyk Chernivets’k. un-tu: zb. nauk. prats’, Filosofiya, Vyp. 561-562 , pp. 205-211.

Pulariya T. V. (2010) Arhetip: k probleme definitsiy v kulturologii [Archetype: the problem of definitions in Cultural Studies] Visn. derzh. akad. kerivnykh kadriv kul’tury i mystetstv: shchokvart. nauk. Zhurnal, Vopr. dukhovn. kul’turó. Kul’turolohyya, Kyiv, Milenium, # 1, pp. 215-219.

Punchenko O. P. (2010) Obrazovanie v sisteme filosofskih tsennostey [Education in the system of philosophical values] Odessa, 506 p.

Ruchka A. O. (2008) Dim yak pryvatnyy sotsiokul’turnyy prostir [House as a private social and cultural space] Visn. L’vivs’k. un-tu – Ser. Cotsiolohiya, Vyp. 2, L’viv, LNU, pp. 162-181.

Semenets’ O. P. (2010) Romany Zhana Zhene: problematyka, zhanrova spetsyfika, poetyka [The novels of Jean Genet: problems, genre specificity, poetics] Dys. … uch. st. kand. filol. nauk – spets. 10.01.04 Lit-ra zarubizhn. Krayin, Khark. nats. un-tet im. V. Karazina, Kharkiv, 167 p.

Smetankina L. V. (2012) Upravlenie kak sotsiokulturnyiy fenomen v sovremennom rossiyskom obschestve: faktornyiy analiz [Management as a social and cultural phenomenon in contemporary Russian society: factor analysis] Dis. ... uch. step. dokt. filos. nauk – spets. 09.00.11 Sotsialn. Filosofiya, Rostov-na-Donu, Yuzhnyiy Federalnyiy Universitet, 315 p.

Taranenko L. (2013) Suhestyvnyy vplyv ozvuchenoyi kazky na dytynu [Suggestive influence voiced tale for the child] Nauk. Zapysky, Vyp. 118, Ser. Filol. Nauky, Kirovohrad, RVV KDPU im. V. Vynnychenka, pp. 148-155.

Tymoshenko M. O. (2013) Personifikatsiya kompozytors’koyi tvorchosti yak sposib usvidomlennya ta prezentatsiyi tsinnisnoho kul’turnoho dosvidu [Personification of Composer’s Creativity as the Way to Understand and Present Valuable Cultural Experience] Kul’tura i Suchasnist’: al’manakh, Kyyiv, Milenium, # 1, pp. 99-104.

Tykhovs’ka O. M. (2011) Ukrayins’ka narodna charivna kazka: psykhoanalitychnyy aspekt [Ukrainian folk fairy tale: a psychoanalytic dimension] Uzhhorod, Hrazhda, 256 p.

Tihonova V. L. (2015) Evolyutsiya kategoriy kulturyi v sotsiokulturnoy paradigme XX veka (na primere rabot predstaviteley shkolyi «Annalov» i A. Ya. Gurevicha) [Evolution of cultural categories in socio-cultural paradigm of the twentieth century] Dis. … uch. st. kand. filosofskih nauk – spets. 24.00.01 Teor. i ist. Kultury, Astrahan, AGU, 199 p.

Tkach A. A. (2011) Katehorial’na sutnist’ teoriyi konotatsiyi zhinochykh obraziv u konteksti narodnoyi obryadovosti ukrayintsiv: do pytannya metodolohichnoho instrumentariyu doslidzhennya [Categorical nature of the theory of women’s images in context of the ritualism of the Ukrainian folk as a methodological tool for the study] Visn. derzh. akad. kerivnykh kadriv kul’tury i mystetstv, Kyyiv, Milenium, # 4, pp. 118–121.

Turhan O. (2014) Kul’turno-universal’nyy analiz khudozhn’oho tvoru v metodolohichniy systemi suchasnoyi humanitarystyky [Universal-cultural analysis of a literature texts in the frame of the methodological system of modern humanities] Lit. protses: metodolohiya, imena, tendentsiyi. Filol. Nauky, # 4, pp. 147–152.

Fed’ko O. (2015) Invariantna pryroda motyvu katarsysu v poemi Leonida Horlacha «Nich u Vyshhorodi» [The Invariant Nature of the Motif of Catharsis in L. Gorlach’s Poem «Night in Vyshgorod»] Naukovyy visnyk Skhidnoyevropeys’koho nats. un-tu imeni Lesi Ukrayinky, Filol. nauky. Literaturoznavstvo, # 8 , pp. 129-132.

Furman A. (2010) Metodolohichna robota u systemi profesiynoyi diyal’nosti sotsial’noho pratsivnyka [Methodological work in the system of professional activity of a social workers] Vitakul’turnyy mlyn. Metodolohichn. al’manakh nauk.-dosl. in-tu metodolohiyi ta ekonomiky vyshchoyi osvity Ternopil’s’k. nats. ekonomichn. un-tu, Ternopil’, Mod. 11, pp. 9-13.

Chernysh O. H. (2010) Spetsyfikatsiyi «zhyttyevoho svitu» u fenomenolohiyi bayky [Specifications of Lebenswelt in the phenomenology of fables] Visn. derzh. akad. kerivnykh kadriv kul’tury i mystetstv, # 1, pp. 44-47.

Shabliovs’kyy V. Ye. (2009) Kazkovyy dyskurs yak ob’yekt naukovykh doslidzhen’ (na materiali slov»yans’kykh, anhliys’kykh, nimets’kykh, frantsuz’kykh, ispans’kykh, novohrets’kykh narodnykh kazok) [Folk fairy tales discourse as an object of research (based on Slavic, English, German, French, Spanish, Modern Greek folk tales] Slov’yans’kyy svit: shchorichnyk, Vyp. 7, IMFE im. M. T. Ryl’s’koho, Kyiv, pp. 81–108.

Shvydkyy A. L. (2002) Psykholoho-pedahohichna kontseptsiya zhyttyevoho samovyznachennya kolehiyistiv [Psychological and pedagogical concept of college students life self-determination] Avtoref. dys.kand. psykhol. nauk.Pedahohichna ta vikova psykholohiya, Kyiv, Int psykholohiyi im. H. P. Kostyuka APN Ukrayiny, 20 p.

Shtohryn M. V. (2016) Urbanistychni toposy suchasnoyi ukrayins’koyi literatury: tradytsiyi ta transformatsiyi (2000–2014 rr.) [Urban toposes of the contemporary Ukrainian literature: traditions and transformations (2000– 2014)] Dys. … kand. filol. nauk – spets. 10.01.01, Ukrayins’ka literature, Kyyivs’kyy un-tet im. Borysa Hrinchenkà, Kyiv, 182 p.

Kyryliuk O. (2009) ANTI-PROPP. Criticism of Vladimir Propp’s Theory on Genesis of Magic/Fairy Tales’ Structure. Odessa, Autograph/CHE UNSA, 50 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Анашкина Н. Ю. Языковая картина мира в текстах английских стихов Nursery Rhymes и в их переводах на русский язык // Дисс. ... канд. филол. наук : спец. 10.02.20– Сравн.-историческое … языкознание.– Екатеринбург, 2005.– 228 c.

Афоніна О. С. Особливості коду в культурі // Вісн. Нац. акад. керівних кадрів культури і мистецтв.– 2015.– № 1.– С. 94–98.

Білогур В. Є. Формування культурних засад становлення цілісної особистості у світі спорту (філос.-антропологічний дискурс) // Гуманітарний вісн. Запорізьк. держ. інж. акад.– 2015.– № 60.– С. 216–225.

Бондар О. І. Взаємодія об’єктивного, суб’єктивного та віртуального у процесах текстотворення та текстосприймання // Мова: наук.-теорет. часопис з мовозн. / Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова.– 2013.– № 19.– С. 7–11.

Бондарчук Р. Архаїчна казка в світлі структуралізму // Перша спроба. Студентська наук. творчість: зб. мат.– Вип. 3: У 2 частинах.– Ч. 2.– Житомир: Житом. пед. ун-т, 2009.– С. 7–12.

Бровко О. О. Новела в структурі української прози: модифікації та функції.– Луганськ: ЛНУ, 2011.– 400 с.

Варенко В. М. Вивчення творчості українських письменників ХІХ – початку ХХ ст. як засіб формування християнських моральних цінностей у старшокласників // Автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.02 – Теорія та методика навчання.– К.: Ін-т педагогіки АПН України, 2005.– 21 с.

Васильченко Р. В. Методологічні засади дослідження філософсько-освітнього аспекту світоглядної культури // Вісн. Харк. нац. пед. ун-ту ім. Г. Сковороди.– Філософія.– 2013.– Т. 1.– № 40.– С. 231–239.

Вертієнко Г. В. Принципи та моделі реконструювання поховально-поминальної обрядовості іраномовних народів євразійського степу // Сходознавство.– Ін- тут сходознавства ім. А. Кримського НАН України.– 2007.– № 39–40.– С. 6– 23.

Власенко С. М. Етнокультурні хронотопи в українській народній картині (на прикладі творів з фондів Чернігівського обласного художнього музею) // Вісн. Чернігівськ. держ. пед. ун-ту ім. Т. Шевченка.– Вип. 75. Другі Кулішеві читання з філософії етнокультури.– 2010.– С. 124–127.

Гаврилюк Н. Homo mehanicus: «техносповідь» Ганни Оадчук // Слово і час.– Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України.– 2009.– № 9 (585).– С. 79–84.

Георгієва О. С. Використання елементів народного житла в сучасному дизайні середовища // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистецтв.– 2011.– № 5.– С. 45– 47.

Герчанівська П. Е. Інваріантність і відкритість української народної релігійної культури // Культура і сучасність. Альманах ; Держ. акад. керівних кадрів культури і мистецтв.– К., 2010.– № 1 [Електронний ресурс. Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Kis/2010_1/18.pdf]

Голубович И. В. Инварианты культуры в свете «ситуации человека» // Глобальное пространство культуры: Мат. междун. форума, 12-16 апр. 2005 г.– С-Пб: СПГУ; Центр изуч. культуры, 2005.– 525 с.

Горошко Л. Обрядочини з водою у контексті йорданського святкування на теренах Черкащини / Леся Горошко // Народознавчі зошити.– 2012.– № 2 (104).– С. 337–347.

Гоч С. В. Поетика опозиції природа – культура в однойменних романах «Земля» О. Кобилянської та Е. Золя // Мова і культура: наук. журн.– Київськ. нац. ун- т ім. Т. Шевченка.– К.: Вид. дім Дмитра Бураго, 2009.– Вип. 11.– Т. XII (124).– 352 с.– С. 266–273.

Гужва О. П. Симфонізм як феномен духовної культури // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистецтв.– 2008.– № 1.– С. 43–51.

Даренська В. М. Сакральність простору традиційного українського житла // Вісн. нац. техн. ун-ту «Київськ. політехн. ін-тут». Філософія. Психологія. Педагогіка.– К.: Політехніка, 2009.– № 25.– С. 22–26.

Деркачова О. С. Топос міста у казках Лімана Френка Баума на матеріалах творів «Дивовижний чарівник країни Оз» та «Нові пригоди Солом’яника та Бляшаного Лісоруба») // Вісн. Луганськ. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка.– 2013.– № 22 (281).– Ч. 2.– С. 58–64.

Емельяненко М. С. Симфонический стиль как авторский феномен в музыкальной культуре ХХ века // Наук. вісник нац. музич. акад. ім. П. Чайковського: Механізми новацій у музичній творчості: зб. наук. ст., присвячених проблемі музичної драматургії.– К., 2013..– Вип. 108.– С. 3–11.

Запорожцева Л. Є. Міф у масовій культурі і правовій реальності: питання співвідношення // Наук. зап. нац. ун-ту «Києво-Могилянська акад.».– Т. 141. Філос. та релігієзнавство.– К., 2013.– С. 18–22.

Зражевська Н. І. Універсалії культурного дискурсу в інформаційному суспільстві: постановка проблеми // Вісн. Черкаськ. держ. ун-ту.– Сер. Філол. науки.– 2005.– Вип. 6.– С. 170–177.

Іванова-Георгієвська Н. Структурна реалізація в тексті діалогічного принципу витлумачення як універсальна передумова розуміння // Δόξα / Докса – Зб. наук. праць з філософії та філології.– Вип. 15. Універсальні виміри культури.– Одеськ. нац. ун-тет ім. І. Мечникова.– 2010.– С. 183–192.

Иванова С. В. О моделировании курганного пространства в раннем бронзовом веке // Пробл. археологии: Урал и Зап. Сибирь: сб. ст.– Курган, 2007.– С. 65– 71.

Калімуліна Т. А. Універсалії культури у творчості Кшиштофа Пендерецького.– Автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.03 – Музичне мистецтво – Одеськ. держ. муз. акад. ім. А. Нежданової.– 2003.– 17 с.

Карпенко И. В. Философское пространство культуры: человек философствующий и человек повседневности.– Х.: ХНУ им В. Каразина, 2006.– 291 с.

Карпенко С. Д. Сучасний стан та перспективи розвитку покажчиків казкових сюжетів та мотивів // Перспективні напрямки світової науки: зб. ст. учасників тридцять першої Міжн. наук.-пр. конф. «Інноваційний потенціал світової науки – ХХІ сторіччя».– Т. 1.– Науки гуманітарного циклу.– Запоріжжя, 2015 [Електронний ресурс. Інтeрнет-портал Nauka Zinet-info http://nauka.zinet.info/ 31/Karpenko.php].

Когут О. В. Біблійні сюжети та архетипи в сучасній українській драматургії // Вісн. Житомирськ. держ. ун-ту ім. І. Франка.– 2010.– Вип. 54.– С. 195–200.

Кожобекова А. Ш. Сакрализация и десакрализация смерти в мифе // Вестн. Кыргызско-Российского Славянского ун-та.– Бишкек, 2012.– Т. 12.– № 3.– С. 67–70.

Колесник О. С. Єдність та багаторівневість фольклорної оповіді (на прикладі казки братів Грімм «Два мандрівники» // Δόξα /Докса. Зб. наук. праць з філософії та філології.– Вип. 12. Німецька традиція в філософії, гуманітаристиці та культурі.– Одеськ. нац. ун-тет ім. І. Мечникова.– 2008.– С. 297–307.

Колесник О. С. Інтерпретация міфологеми троїстої смерті у мистецтві ХХ-ХХІ століть // Δόξα /Докса Зб. наук. праць з філософії та філології.– Вип. 15. Універсальні виміри культури.– Одеськ. нац. ун-тет ім. І. Мечникова.– 2010.– С. 393–399

Корнєв А. Рослинна символіка у весільній обрядовості українського селянства // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистецтв.– 2010.– № 1.– С. 119–121.

Корольова А. В. Інтимізація як один зі способів попередження лінгвокультурних конфліктів // Вісн. Сумськ. держ. ун-ту.– Сер. Філологія.– 2007.– № 1.– Т. 2.– С. 29–33.

Крамарчук Х. П. Види та типи метафор у дизайні. Аналітичний метод пошуку органічної метафори // Архітектура: зб. наук. пр.– (Вісник НУ ЛП № 656).– Львів: Вид-во нац. ун-ту «Львівська політехніка».– 2009.– С. 44–52.

Кутняк І. М. Національна свідомість у контексті антропологічно-екзистенційного виміру // Мультиверсум. Філос. альманах: зб. наук. пр.– Ін-тут філософії ім. Г. Сковороди НАН України.– К.: Центр духовної культури.– 2004.– № 41.– С. 184–194.

Личковах В. А. Культурологічні виміри соціальної роботи // Доповідь на Всеукр. наук.-пр. конф. «Соціальна робота та сучасність: тенденції, виклики, перспективи»; Чернігівськ. держ. технологічн. ун-тет, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України та ін.– Чернігів, 23-24 травня 2013 року.– Чернігів, 2013 // Вісн. Прикарпатськ. ун-ту. Філософські і психологічні науки.– Вип. 17.– 2013.– С. 165–172.

Лозова О.М. Семантика провідних екзистенційних цінностей у сучасній свідомості // Вісн. Харк. нац. ун-ту ім. В. Каразіна.– Психологія.– 2007. – Вип. 37.– № 759.– С. 156–160.

Марік В. Б. Явища концепту і концептосфери в музичному мистецтві: до проблеми вічного образа // Автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.03 – Музичне мистецтво.– Одеськ. держ. музична акад. ім. А. Нежданової.– 2008.– 18 с.

Мафтин Н. Страждаючи від кохання... Утверджуючи життя...: Еросно-танатосна парадигма новелістики Юрія Федьковича // Укр. мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах.– 2006.– № 4/5.– С. 169–175.

Мусий В.Б. «…глядя задумчиво в небо широкое»: человек и природа в произведениях И.С. Тургенева 1840–1850-х годов.– Одесса : Печатный дом, 2016.– 174 с.

Набок-Бабенко Ю. Біблійний дискурс у поетичному тексті (на матеріалі творчості Дмитра Кременя) // Дискурс у сучасному науковому, соціокультурному та інформаційному просторі: зб. тез доповідей Міжн. наук.- пр. конф. «Дискурс у сучасному науковому, соціокультурному та інформаційному просторі».– 24-25 травня 2013 року.– Маріуполь: МДУ, 2013.– С. 144–148.

Опришко Н.О. Місто як територія любові у постмодерній версії Юрія Андруховича // Молодий вчений.– Філологічні науки.– № 4 (31), квітень, 2016.– С. 410–415

Пашник О. Теоретичні проблеми універсально-культурного аналізу в сучасному літературознавстві // Слово і час.– 2004.– № 7.– С. 57–61.

Петриковская Е. Антропологический смысл культуры / Елена Петриковская // Δόξα /Докса. Зб. наук. праць з філос. та філології.– Вип. 15. Універсальні виміри культури.– Одеськ. нац. ун-тет ім. І. Мечникова.– 2010.– С. 74–83.

Пилипенко-Фрицак Н. А. Концептуальная система и категории предельных оснований русских народных волшебных сказок // Мова і культура (наук. журнал).– К.: Вид. Дім Дмитра Бураго, 2009.– Вип. 12.– Т. IV (129).– С. 314– 320.

Повторева С. М. Принцип виділення структуротвірних відношень як методологічна основа структурного дослідження // Наук. вісник Чернівецьк. ун-ту: зб. наук. праць.– Філософія.– 2011.– Вип. 561–562.– С. 205–211.

Пулария Т. В. Архетип: к проблеме дефиниций в культурологии // Вісн. держ. акад. керівних кадрів культури і мистецтв: щокварт. наук. журнал.– Вопр. духовн. культуры. Культурология.– К.: Міленіум, 2010.– № 1.– С. 215–219.

Пунченко О. П. Образование в системе философских ценностей.– Одесса, 2010.– 506 с.

Ручка А. О. Дім як приватний соціокультурний простір // Вісн. Львівськ. ун- ту.– Сер. Соціологія.– Вип. 2.– Львів: ЛНУ, 2008.– С. 162–181.

Семенець О. С. Романи Жана Жене: проблематика, жанрова специфіка, поетика // Дис. … уч. ст. канд. філол. наук: спец.– 10.01.04 – Літ-ра зарубіжн. Країн.– Харк. нац. ун-тет ім. В. Каразіна.– Харків, 2010.– 167 с.

Сметанкина Л. В. Управление как социокультурный феномен в современном российском обществе: факторный анализ // Дис. ... уч. степ. докт. филос. наук : спец. 09.00.11.– Социальн. Философия.– Ростов-на-Д.ону: «Южный Федеральный Университет», 2012.– 315 с.

Тараненко Л. Сугестивний вплив озвученої казки на дитину // Наук. Записки.– Вип. 118.– Сер. Філол. науки (мовознавство).– Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2013.– С. 148–155.

Тимошенко М. О. Персоніфікація композиторської творчості як спосіб усвідомлення та презентації ціннісного культурного досвіду // Культура і Сучасність : альм.– К. : Міленіум, 2013.– № 1.– С. 99–104.

Тиховська О. М. Українська народна чарівна казка: психоаналітичний аспект.– Ужгород: Гражда, 2011.– 256 с.

Тихонова В. Л. Эволюция категорий культуры в социокультурной парадигме ХХ века (на примере работ представителей школы «Анналов» и А. Я. Гуревича) // Дис. … уч. ст. канд. философских наук : спец. 24.00.01.– Теор. и ист. Культуры.– Астрахань: АГУ, 2015.– 199 с.

Ткач А. А. Категоріальна сутність теорії конотації жіночих образів у контексті народної обрядовості українців: до питання методологічного інструментарію дослідження // Вісн. держ. акад. керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал.– К.: Міленіум, 2011.– № 4.– С. 118–121.

Турган О. Культурно-універсальний аналіз художнього твору в методологічній системі сучасної гуманітаристики // Літ. процес: методологія, імена, тенденції. Філол. науки.– 2014.– № 4.– С. 147–152

Федько О. Інваріантна природа мотиву катарсису в поемі Леоніда Горлача «Ніч у Вишгороді» // Науковий вісн. Східноєвр. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. Філол. науки. Літературознавство.– 2015.– № 8.– С.129–132.

Фурман А. Методологічна робота у системі професійної діяльності соціального працівника // Вітакультурний млин. Методологічн. альманах наук.-досл. ін-ту методології та економіки вищої освіти Тернопільськ. нац. економічн. Ун-ту.– Тернопіль: ТНЕУ, 2010.– Модуль 11.– С. 9–13.

Черниш О. Г. Специфікації «життєвого світу» у феноменології байки // Вісн. держ. акад. керівних кадрів культури і мистецтв: наук. журнал.– 2010.– № 1.– С. 44–47.

Шабліовський В. Є. Казковий дискурс як об’єкт наукових досліджень (на матеріалі слов’янських, англійських, німецьких, французьких, іспанських, новогрецьких народних казок) // Слов’янський світ : щорічник.– Вип. 7.– ІМФЕ ім. М. Т. Рильського.– К., 2009.– С. 81–108.

Швидкий А. Л. Психолого-педагогічна концепція життєвого самовизначення колегіїстів // Автореф. дис. … канд. психол. наук : спец. 19.00.07 – Педагогічна та вікова психологія.– К.: Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України, 2002.– 20 с.

Штогрин М. В. Урбаністичні топоси сучасної української літератури: традиції та трансформації (2000–2014 рр.) // Дис. … канд. філол. наук : спец. 10.01.01 – українська література – Київський ун-тет ім. Бориса Грінченка, Київ, 2016.– 182 с.

Kyryliuk O. ANTI-PROPP. Criticism of Vladimir Propp’s Theory on Genesis of Magic/Fairy Tales’ Structure.– Odessa: Autograph/CHE UNSA, 2009.– 50 p.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.