DOI: https://doi.org/10.18524/2410-2601.2016.2(26).144224

ЛІНГВОКРЕАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПО СТВОРЕННЮ СУЧАСНИХ МИФІВ

Наталія Рибка

Анотація


В статті здійснюється дослідження особливостей сучасних мовних процесів на предмет визначення їх креативних та стереотипних складових. Акцентується увага на тому, що креативні властивості мови в умовах сучасності використовуються для створення елементів міфологічності, як проявів стереотипності, у різних сферах суспільної свідомості (реклама, політика та інш.)


Ключові слова


креативність мови; лінгвокреативність; міфотворчість; сучасний міф; стереотип;

Посилання


Amelchenkov V. V. (2009) Filosofskie problemyi kreativnosti yazyika kak obschestvennogo yavleniya [Philosophical problems of the creativity of language as a social phenomenon], avtoreferat dissertatsii k. filos. n., Moscow, 24 p.

Baryishnikov P. N. (2010) Mif i metafora: lingvofilosofskiy podhod [Myth and Metaphor: Linguistic-philosophical approach], Sankt Peterburg, Aleteyya, 216 p.

Gridina T. A. (2002) Yazyikovaya igra kak lingvokreativnaya deyatelnost [Language game as a linguistic and creative activities], Yazyik. Sistema. Lichnost. Yazyikovaya igra kak lingvokreativnaya deyatelnost. Formirovanie yazyikovoy lichnosti v ontogeneze, Ekaterinburg, pp. 26– 27.

Ivanova E. A. (2000) Stereotip kak fenomen kulturyi [Stereotype as a cultural phenomenon]: dis... k. filos. n., Moscow, 172 p.

Ivashko E. A. (2012) Teoriya gibridizatsii i problemyi lingvokreativnosti [The theory of hybridization and problems lingvo-creativity], Funktsionalnokognitivnyiy analiz yazyikovyih edinits i ego applikativnyiy potentsial: materialyi I mezhdunarodnoy nauchnoy konferentsii 5–7 oktyabrya 2011 g., Barnaul, AltGPA, pp. 148–149.

Irishanova, O. K. (2009) O ponyatii lingvokreativnosti i ee roli v metayazyike lingvisticheskih opisaniy [On the concept of lingvo-creativity and its role in the meta-language linguistic descriptions], Kognitivnyie issledovaniya yazyikaIssledovanie poznavatelnyih protsessov yazyike, Moscow, In-t yazyikoznaniya RAN; Tamb. universitet im. G. R. Derzhavina, Vyp. V. pp. 158–171.

Kabalina M. I. (2003) Sotsialnoe mifotvorchestvo v sovremennoy rossiyskoy reklame [Social mythology in modern Russian advertising]: avtoref. dis. k. sotsiol. n., Moscow, 23 p.

Kolyesnyk O. C. (2013) Linhvokreatyvnyy aspekt mifolohichnoho semiozysu [Lingvo-creativity aspect of the mythological semiozysu], Zapysky z romanohermans’koyi filolohiyi, Vyp. 1, pp. 106–114.

Monastyrets’ka H. (2008) Kreatyvnist’ yak linhvistychnyy fenomen [Creativity as a linguistic phenomenon], Linhvistychni studiyi,Vyp. 17, Donets’k, DonNU, pp. 39–44.

Orap M. N. (2010) Movlennyeva kompetentnist’ i movlennyeva diyal’nist’ suchasnoyi molodi [Speech competence and speech activity of today’s youth], Osvita rehionu. Politolohiya. Psykholohiya. Komunikatsiyi, Kyiv, Ukrayina, ¹1, pp. 84–88.

Rybka N. M. (2014) Tvorcha diyal’nist’ v hlobal’nomu informatsiynomu prostori [Creative activity in the global information space], Materialy KhV Mizhnarodnoyi naukovo-pryktychnoyi konferentsiyi “Lyudyna, kul”tura, tekhnika v novomu tysyacholitti”, 22–23 kvitnya 2014 roku, Kharkiv, Vydavnytstvo Natsional’noho aerokosmichnoho universytetu, pp. 18–19.

Savchenko A. L. (2009) Real’ni linhvistychni innovatsiyi u virtual’nomu sviti [The real linguistic innovations in the virtual world], Visnyk Dnipropetrovs’koho universytetu. Seriya: Movoznavstvo. t. 17, vyp. 15 (1), pp. 265–270.

Kharchenko L. V. (2004) Sotsial’no-hnoseolohichna pryroda suchasnoyi mifotvorchosti [Socio-epistemological nature of modern myth]: Dys. k. filos. n.. L’viv, 162 p.

Shayhorods’kyy Yu. Zh. (2009) Polityka: vzayemodiya real’nosti i mifu [Politics: the interaction of reality and myth], Kyiv, Znannya Ukrayiny, 400 p.

Yanyts’ka O. M. (2014) Movlennyevi zasoby vyrazhennya linhvoprahmatychnykh aspektiv zaholovkiv statey frantsuz’koho mediynoho dyskursu (na prykladi drukovanykh vydan’) [Speech means of expressing linguistic-pragmatic aspects of edits French media discourse (for example, publications)], Naukovi zapysky Natsional’noho universytetu “Ostroz”ka akademiy”, seriya Filolohichna, Vyp. 48, pp. 132–134.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Амельченков В. В. Философские проблемы креативности языка как общественного явления: автореферат дис. к. филос. н.– М., 2009.– 24 с.

Барышников П. Н. Миф и метафора: лингвофилософский подход.– Спб.: Алетейя, 2010.– 216 с.

Гридина Т. А. Языковая игра как лингвокреативная деятельность // Язык. Система. Личность. Языковая игра как лингвокреативная деятельность. Формирование языковой личности в онтогенезе.– Екатеринбург, 2002.– С. 26– 27.

Иванова Е. А. Стереотип как феномен культуры: дис... к. филос. н.– М., 2000.– 172 с.

Ивашко Е. А. Теория гибридизации и проблемы лингвокреативности // Функционально-когнитивный анализ языковых единиц и его аппликативный потенциал: материалы I международной научной конференции 5-7 октября 2011г.– Барнаул: АлтГПА, 2012.– С. 148–149.

Ирисханова, О. К. О понятии лингвокреативности и ее роли в метаязыке лингвистических описаний // Когнитивные исследования языкаИсследование познавательных процессов языке.– М.: Ин-т языкознания РАН; Тамб. университет им. Г. Р . Державина, 2009.– Вып. V.– С. 158–171.

Кабалина М. И. Социальное мифотворчество в современной российской рекламе: автореф. дис. канд. социол. н.– М., 2003.– 23 с.

Колєсник O. C. Лінгвокреативний аспект міфологічного семіозису // Записки з романо-германської філології.– 2013.– Вип. 1.– С. 106–114.

Монастирецька Г. Креативність як лінгвістичний феномен // Лінгвістичні студії.– Вип. 17.– Донецьк: ДонНУ, 2008.– С. 39–44.

Орап М. Н Мовленнєва компетентність і мовленнєва діяльність сучасної молоді // Освіта регіону. Політологія. Психологія. Комунікації.– К.: Україна, 2010.– № 1.– С. 84–88.

Рибка Н. М. Творча діяльність в глобальному інформаційному просторі // Матеріали ХV Міжнародної науково-приктичної конференції “Людина, культура, техніка в новому тисячолітті”, 22–23 квітня 2014 року.– Харків: Видавництво Національного аерокосмічного університету, 2014.– С. 18–19.

Савченко А. Л. Реальні лінгвістичні інновації у віртуальному світі // Вісник Дніпропетровського університету. Серія: Мовознавство.– 2009.– Т. 17.– Вип. 15 (1).– С. 265–270.

Харченко Л. В. Соціально-гносеологічна природа сучасної міфотворчості: Дис. к. філос. н.– Львів, 2004.– 162 с.

Шайгородський Ю. Ж. Політика: взаємодія реальності і міфу.– К.: Знання України, 2009.– 400 с.

Яницька О. М. Мовленнєві засоби вираження лінгвопрагматичних аспектів заголовків статей французького медійного дискурсу (на прикладі друкованих видань) // Наукові записки Національного університету “Острозька академія”. Сер. Філологічна.– 2014.– Вип. 48.– С. 132–134.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.