СИСТЕМНА МЕТОДОЛОГІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

Автор(и)

  • Фаріда Тихомірова Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна
  • Павло Тихоміров Одеський національний університет імені І. І. Мечникова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2016.2(26).144227

Ключові слова:

соціальна реклама, система цінностей, знакова система, атрибутивні системні параметри, комунікативна практика,

Анотація

Соціальну рекламу розглянуто як систему з точки зору загальної параметричної теорії систем. А. І.Уйомова. Системна інтерпретація знань про складні об’єкти найбільш адекватна характеру їхнього функціонування та розвитку. Відповідно до того, що реклама набуває все більшої ваги у сфері масових комунікацій, вона починає цікавити науковців як система, що функціонує за власними законами й використовує задля досягнення поставленої комунікаторами мети здавна відомі прийоми апелювання до людської психіки на свідомому та підсвідомому рівнях. Так, останнім часом до реклами застосовують підходи, засновані на витлумаченні її як знакової системи зі своїми засобами віддзеркалення та трактування дійсності.

 

Фаріда Тихомірова, Павло Тихоміров

 

СИСТЕМНА МЕТОДОЛОГІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

Соціальну рекламу розглянуто як систему з точки зору загальної параметричної теорії систем. А. І.Уйомова. Системна інтерпретація знань про складні об’єкти найбільш адекватна характеру їхнього функціонування та розвитку. Відповідно до того, що реклама набуває все більшої ваги у сфері масових комунікацій, вона починає цікавити науковців як система, що функціонує за власними законами й використовує задля досягнення поставленої комунікаторами мети здавна відомі прийоми апелювання до людської психіки на свідомому та підсвідомому рівнях. Так, останнім часом до реклами застосовують підходи, засновані на витлумаченні її як знакової системи зі своїми засобами віддзеркалення та трактування дійсності.

 

соціальна реклама; система цінностей; знакова система; атрибутивні системні параметри; комунікативна практика.

 

Farida Tykhomirova Odessa I. I. Mechnikov National University

 Pavlo Tykhomirov

Посилання

Avylova M. A. (2012) Systema evropeiskykh tsennostei: myf yly realnost? [The system of European values: myth or reality?], Obshchestvennye nauky,# 4, pp. 213–215.

Buhaiova O. I. (2013) Sotsialna reklama yak osoblyvyi zhanr [Social advertising as a special genre], Mizhnarodnyi visnyk: Kulturolohiia. Filolohiia.Muzykoznavstvo, Vyp. 1(1), pp. 123–128.

Vasylieva L. A. (2005) Sotsialno-filosofska kontseptualizatsiia reklamy:avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. filol. nauk: spets. 09.00.03«Sotsialna filosofiia ta filosofiia istorii» [Socio-philosophicalconceptualization of advertising], Kharkiv,18 p.

Suspilni tsinnosti naselennia Ukrainy v teoretychnykh i praktychnykhvymirakh (2013) [Social values of Ukraine’s population in the theoreticaland practical dimensions], Kyiv, IPiEND im. I. F. Kurasa NAN Ukrainy, 336 s.

Uemov A. I. (2000) Sistemnye aspekty filosofskogo znaniya [System aspectsof philosophical knowledge], Odessa, Studiya «Negotsiant», 159 p.

Uemov A.I (1978) Sistemnyy podkhod i obshchaya teoriya sistem [Systemapproach and general systems theory], Moscow, Mysl’, 272 p.

Uemov A., Saraeva I., Tsofnas A. (2000) Obshchaya teoriya sistem dlyagumanitariev [The general theory of systems for the humanities], VarshavaUniwersitas Rediviva, 276 p.

Khavkina L. (2010) Suchasnyi ukrainskyi reklamnyi mif [Modern Ukrainian advertising myth], Kharkiv, Kharkivske istoryko-filolohichne tovarystvo, 352 p.

Shcherbakova I. E. (2014) Tsinnosti ob’iednanoi Yevropy [The values of anunited Europe], Kyiv, VTs «Akademiia», 208 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-15