СИСТЕМНА МЕТОДОЛОГІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2016.2(26).144227Ключові слова:
соціальна реклама, система цінностей, знакова система, атрибутивні системні параметри, комунікативна практика,Анотація
Соціальну рекламу розглянуто як систему з точки зору загальної параметричної теорії систем. А. І.Уйомова. Системна інтерпретація знань про складні об’єкти найбільш адекватна характеру їхнього функціонування та розвитку. Відповідно до того, що реклама набуває все більшої ваги у сфері масових комунікацій, вона починає цікавити науковців як система, що функціонує за власними законами й використовує задля досягнення поставленої комунікаторами мети здавна відомі прийоми апелювання до людської психіки на свідомому та підсвідомому рівнях. Так, останнім часом до реклами застосовують підходи, засновані на витлумаченні її як знакової системи зі своїми засобами віддзеркалення та трактування дійсності.
Фаріда Тихомірова, Павло Тихоміров
СИСТЕМНА МЕТОДОЛОГІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ
Соціальну рекламу розглянуто як систему з точки зору загальної параметричної теорії систем. А. І.Уйомова. Системна інтерпретація знань про складні об’єкти найбільш адекватна характеру їхнього функціонування та розвитку. Відповідно до того, що реклама набуває все більшої ваги у сфері масових комунікацій, вона починає цікавити науковців як система, що функціонує за власними законами й використовує задля досягнення поставленої комунікаторами мети здавна відомі прийоми апелювання до людської психіки на свідомому та підсвідомому рівнях. Так, останнім часом до реклами застосовують підходи, засновані на витлумаченні її як знакової системи зі своїми засобами віддзеркалення та трактування дійсності.
соціальна реклама; система цінностей; знакова система; атрибутивні системні параметри; комунікативна практика.
Farida Tykhomirova Odessa I. I. Mechnikov National University
Pavlo Tykhomirov
Посилання
Avylova M. A. (2012) Systema evropeiskykh tsennostei: myf yly realnost? [The system of European values: myth or reality?], Obshchestvennye nauky,# 4, pp. 213–215.
Buhaiova O. I. (2013) Sotsialna reklama yak osoblyvyi zhanr [Social advertising as a special genre], Mizhnarodnyi visnyk: Kulturolohiia. Filolohiia.Muzykoznavstvo, Vyp. 1(1), pp. 123–128.
Vasylieva L. A. (2005) Sotsialno-filosofska kontseptualizatsiia reklamy:avtoref. dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. filol. nauk: spets. 09.00.03«Sotsialna filosofiia ta filosofiia istorii» [Socio-philosophicalconceptualization of advertising], Kharkiv,18 p.
Suspilni tsinnosti naselennia Ukrainy v teoretychnykh i praktychnykhvymirakh (2013) [Social values of Ukraine’s population in the theoreticaland practical dimensions], Kyiv, IPiEND im. I. F. Kurasa NAN Ukrainy, 336 s.
Uemov A. I. (2000) Sistemnye aspekty filosofskogo znaniya [System aspectsof philosophical knowledge], Odessa, Studiya «Negotsiant», 159 p.
Uemov A.I (1978) Sistemnyy podkhod i obshchaya teoriya sistem [Systemapproach and general systems theory], Moscow, Mysl’, 272 p.
Uemov A., Saraeva I., Tsofnas A. (2000) Obshchaya teoriya sistem dlyagumanitariev [The general theory of systems for the humanities], VarshavaUniwersitas Rediviva, 276 p.
Khavkina L. (2010) Suchasnyi ukrainskyi reklamnyi mif [Modern Ukrainian advertising myth], Kharkiv, Kharkivske istoryko-filolohichne tovarystvo, 352 p.
Shcherbakova I. E. (2014) Tsinnosti ob’iednanoi Yevropy [The values of anunited Europe], Kyiv, VTs «Akademiia», 208 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).