DOI: https://doi.org/10.18524/2410-2601.2016.2(26).144229

ІММЕРСИВНОСТЬ ЯК МЕХАНІЗМ СТВОРЕННЯ НОВОЇ ХУДОЖНЬОЇ РЕАЛЬНОСТІ

Ніна Ковальова, Віктор Левченко

Анотація


Статтю присвячено дослідженню феномену іммерсивності як актуальної особливості та механізму сучасних арт-практик. Виявлений зв’язок між актуальними глядацькими запитами в сучасній культурі та іммерсивністю як механізмом створення художньої реальності та відповідних нових форм театральних комунікації. Особливу увагу приділено розгляду феномену іммерсивного театру. Дослідження базується на концепціях П. Бурдьє та Ж. Бодріяра.


Ключові слова


іммерсивность; іммерсивний театр; художнє виробництво; художня комунікація;

Повний текст:

PDF

Посилання


Bakanurskij A., Bakanurskij E. (2015) Immersivnyj teatr [Immersive theater] Arkadija. Mistectvoznavchij ta kul’turologichnij zhurnal, # 2 (43), Odesa, ONPU, pp. 7–17.

Bodrijar Zh. (2004) Simuljakry i simuljacija [Simulacra and simulation], per. sfranc. V. Khovkhuna, Kyiv, Osnovy, 230 p.

Burd’e P. Pole literatury [The Field of literature], http://bourdieu.name/content/burde-pole-literatury4. Koval’ova A. (2016) Immersivnyj teatr. Chto jeto takoe na chto shodit’ vMoskve [Immersive theater. What is it and on what to visit in Moscow],http://www.sncmedia.ru/entertainment/immersivnyy-teatr-chto-eto-takoe-ina-chto-skhodit-v-moskve/

Kovaleva N., Levchenko V. (2016) Pragmatika sovremennogo muzykal’nodramaticheskogo iskusstva: rasshatyvanie zritel’skoj identichnosti [Pragmatics of modern musical and drama art: shaking of spectator identity], Problemi kul’turnoi identichnosti v aktual’nomu mistectvi ta muzejnij praktici. Odesa, ONPU; MSMO, pp. 23–25.

Kovaleva N., Levchenko V. (2016) Transformacija bazovyh konceptov v jesteticheskoj kritike jepohi moderna [Transformation of basic concepts in esthetic critique of modern epoch], Filosofija ta gumanizm. vip. 1 (3), Odesa, ONPU, pp. 66–74.

Kovaleva N., Levchenko V. (2016) “Ubljudki v opere”, ili anormativnost’ kaknorma v sovremennom muzykal’nom teatre [“Bastards in the opera”, oranormativity as norm in contemporary musical theatre], Δόξα / Doksa. Zbirniknaukovih prac’ z filosofiji ta filologiji, Vip. 1 (25), Odesa, Akvatorija, pp.153–163.

Chepalov O. I. (2007) Khoreohrafichnyy teatr Zakhidnoyi Yevropy KhKh st. [Choreographic Theater of the Western Europe in the XXth century], Kharkiv,KhDAK, 344 p.

Jampol’skij M. (2015) «Nikakogo iskusstva ne sushhestvuet, est’ raznye antropologicheskie praktiki postizhenija mira». Interv’ju o granicah iskusstva,formah ego legitimacii i konce bol’shogo stilja [“No art exists, there are differentanthropological practicians of comprehension of the world». An interviewabout art borders, forms of his legitimation and the end of big style],Postnauka, 19 ijunja 2015 / https://postnauka.ru/talks/48454

Bourdieu P. (2003) Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste,NY&L., Routledge & Kegan Paul, 613 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Баканурский А., Баканурский Е. Иммерсивный театр // Аркадія. Мистецтвознавчий та культурологічний журнал.– № 2 (43).– Одеса: ОНПУ, 2015.– С. 7–17.

Бодріяр Ж. Симулякри и симуляція / пер. з франц. В. Ховхуна.– К.: Основи, 2004.– 230 с.

Бурдье П. Поле литературы / http://bourdieu.name/content/burde-pole-literatury

Ковальова А. Иммерсивный театр. Что это такое и на что сходить в Москве / http://www.sncmedia.ru/entertainment/immersivnyy-teatr-chto-eto-takoe-i-na-chtoskhodit- v-moskve/

Ковалева Н., Левченко В. Прагматика современного музыкально-драматического искусства: расшатывание зрительской идентичности // Проблеми культурної ідентичності в актуальному мистецтві та музейній практиці.– Одеса: ОНПУ; МСМО, 2016.– С. 23–25.

Ковалева Н., Левченко В. Трансформация базовых концептов в эстетической критике эпохи модерна // Філософія та гуманізм. Вип. 1 (3).– Одеса: ОНПУ, 2016.– С. 66–74.

Ковалева Н., Левченко В. «Ублюдки в опере», или анормативность как норма в современном музыкальном театре // Δόξα / Докса. Збірник наукових праць з філософії та філології.– Вип. 1 (25).– Одеса: Акваторія, 2016.– С. 153–163.

Чепалов О. І. Хореографічний театр Західної Європи ХХ ст.– Харків: ХДАК, 2007.– 344 с.

Ямпольский М. «Никакого искусства не существует, есть разные антропологические практики постижения мира». Интервью о границах искусства, формах его легитимации и конце большого стиля // Постнаука.– 19 июня 2015 / https://postnauka.ru/talks/48454

Bourdieu P. Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste.– NY&L.: Routledge & Kegan Paul, 2003.– 613 p.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.