DOI: https://doi.org/10.18524/2410-2601.2016.1(25).144714

ТВОРЧІСТЬ, КРЕАТИВНІСТЬ ТА ФІЛОСОФСЬКІ ТЕОРІЇ ГУМОРУ

Наталія Рибка

Анотація


У статті доводиться зв’язок між відчуттям гумору та творчими здібностями людини. Описані такі функції сміху і філософських теорій гумору як критична, інтегруюча, загальнокультурний, виховна. Згідно з цим, вивчаючи філософські теорії гумору досягається мета вивчення філософії взагалі - виховання самоактуалізованої особистості, формування цілісного світогляду, вироблення навичок логічного мислення, виховання моральності і естетичного ставлення до світу. Обґрунтовується можливість застосування спеціальних курсів по вивченню філософських теорій гумору, як методу та засобу формування творчих здібностей, як технології креативності.


Ключові слова


творчі здібності; креативність; креативна компетентність; теорія гумору; філософія гумору;

Повний текст:

PDF

Посилання


Bryakova I. E. (2010) Metodicheskaya sistema formirovaniya kreativnoykompetentnosti studentov-filologov pedagogicheskogo vuza [Methodicalsystem of formation of the creative competence of students-philologists ofpedagogical high school]: dis… d-ra ped. nauk. Sankt-Peterburg, 463 ð.

Bryakova I. E. (2009) Formirovanie kreativnyih kachestv lichnosti v protsesse otkryitogo obrazovaniya [Formation of the creative qualities of the person in the process of open education] // Chelovek i obrazovanie: Akademicheskiy vestnik Instituta obrazovaniya vzroslyih Rossiyskoy akademii obrazovaniya., ¹1(18), pp. 41-45.

Vodyaha S. A. (2012) Kreativnaya kompetentnost: podhodyi k izmereniyu [Creative competence: approaches to measuring] // Otsenka kachestvaobucheniya v obrazovatelnyih uchrezhdeniyah [Tekst]: sb. nauch. st.Vseros. nauch.-prakt. konf., Ekaterinburg, 11-12 okt. 2012 g. / Ural. gos.ped. un-t. ; sost. Yu. V. Bratchikova; nauch. red. S. A. Minyurova, Ekaterinburg, pp. 28-33.

Izuchenie filosofskih, istoricheskih i ukrainovedcheskih distsiplin v vyisshih uchebnyih zavedeniyah Ukrainyi budet sohraneno (2015) [The study ofphilosophy, history of Ukrainian and disciplines in higher educationalinstitutions of Ukraine will be saved]/ Natsionalnaya akademiya naukUkrainyi, http://www.nas.gov.ua.

Kintsans V. (2011) Metafizika smeha Leonida Stolovicha i pedagogicheskievozmozhnosti smeha i yumor [Metaphysics laughter Leonid Stolovich andpedagogical possibilities of laughter and humor] // http://www.lu.lv/fileadmin/user_upload/lu_portal/projekti/jsc/konferences/2011/

EMM_8_047-059.pdf.

Kiyamova R. Z. (2013) Chuvstvo yumora kak faktor samoaktualizatsiilichnosti [A sense of humor as the factor of self-actualization]: Avtoref.dis. … kand. psihol. nauk. Moscow, 28 p.

Luk A. N. (1968) O chuvstve yumora i ostroumii [On the Sense of humorand wit]. Moscow, Iskusstvo.

Maslou A. (2012) Motivatsiya i lichnost [Motivation and Personality]. 3-e izd./ Per. s angl. SPb., Piter, pp.151-152.

Musiychuk M.V. (2007) Ponimanie implitsitnogo smyisla kak osnovakreativnogo mehanizma yumora [Humor as a form of intellectual activity:philosophical and psychological analysis] Vestn. Novosib. gos. un-ta.Seriya: Filosofiya. T. 15, Vyip.1., pp. 22-26.

Musiychuk M.V. (2012) Yumor kak forma intellektualnoy aktivnosti:filosofsko-psihologicheskiy analiz [Humor as a form of intellectual activity:philosophical and psychological analysis]. LAP LAMBERT AcademicPublishing., 318 pp.

Nikolaeva O.V. (2011) Vyisokaya filosofiya i nizmennaya praktika yumora[High and low-lying philosophy of the practice of humor]. Studia culturae»Almanah kafedryi kulturologii i Tsentra izucheniya kulturyi filosofskogofakulteta Sankt-Peterburgskogo gosudarstvennogo universiteta. SPb.,Sankt-Peterburgskoe filosofskoe obschestvo, pp. 208-216.

Stolovich L. N. (2011) Filosofiya i yumor [Philosophy and humor]. Vopr.filosofii. Moscow, # 7. pp. 63-64.

Syichev A. A. (2001) Rol chuvstva yumora v sfere integratsii obrazovaniya[The role of humor in education integration]. Integratsiya obrazovaniya,#4-2, URL: http://cyberleninka.ru/article/n/rol-chuvstva-yumora-v-sfereintegratsii-obrazovaniya.

Cherniak Yu. A. (2014) Filosofiia ta praktyka smikhu v antychnii estetytsi[The philosophy and practice of laughter in ancient esthetics]. Visnyk NAU.Seriia: Filosofiia. Kulturolohiia, ¹ 1 (19), pp. 140-144.

Koestler A. (1964) The Act of Creation. London, Hutchinson&Co, 751 p.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Брякова И. Е. Методиче ская система формирования креативной компетентности студентов-филологов педагогического вуза: дис… д-ра пед. наук.– СПб, 2010.– 463 с.

Брякова И. Е. Формирование креативных качеств личности в процессе открытого образования // Человек и образование: Академический вестник Института образования взрослых Российской академии образования.– М., 2009.– № 1(18).– С. 41–45.

Водяха С.А. Креативная компетентность: подходы к измерению // Оценка качества обучения в образовательных учреждениях [Текст]: сб. науч. ст. Всерос. науч.-практ. конф., Екатеринбург, 11–12 окт. 2012 г. / Урал. гос. пед. ун-т.; сост. Ю. В. Братчикова; науч. ред. С. А. Минюрова.– Екатеринбург, 2012.– С. 28–33.

Изучение философских, исторических и украиноведческих дисциплин в высших учебных заведениях Украины будет сохранено / Национальная академия наук Украины – 2015. http://www.nas.gov.ua.

Кинцанс В. Метафизика смеха Леонида Столовича и педагогические возможности смеха и юмор // http://www.lu.lv/fileadmin/user_upload/lu_portal/projekti/ jsc/konferences/2011/EMM_8_047-059.pdf.

Киямова Р. З. Чувство юмора как фактор самоактуализации личности: Автореф. дис. … канд. психол. наук. М., 2013.– 28 с.

Лук А. Н. О чувстве юмора и остроумии.– М.: Искусство, 1968.

Маслоу А. Мотивация и личность. – 3-е изд. / Пер. с англ.– СПб.: Питер, 2012.– C. 151–152.

Мусийчук М. В. Понимание имплицитного смысла как основа креативного механизма юмора // Вестн. Новосиб. гос. ун-та. Серия: Философия.– 2007.– Т. 15.– Вып.1.– С. 22–26.

Мусийчук М. В. Юмор как форма интеллектуальной активности: философско-психологический анализ // LAP LAMBERT Academic Publishing. 2012.– 318 c.

Николаева О. В. Высокая философия и низменная практика юмора // Studia culturae» Альманах кафедры культурологии и Центра изучения культуры философского факультета Санкт-Петербургского государственного университета.– СПб.: Санкт-Петербургское философское общество, 16 мая 2011.– С. 208–216.

Столович Л. Н. Философия и юмор // Вопр. философии.– М., 2011.– № 7.– С. 63–64.

Сычев А. А. Роль чувства юмора в сфере интеграции образования // Интеграция образования.– М., 2001.– № 4–2. URL: http://cyberleninka.ru/article/n/rol-chuvstva-yumora-v-sfere-integratsii-obrazovaniya.

Черняк Ю. А. Філософія та практика сміху в античній естетиці // Вісник НАУ. Серія: Філософія. Культурологія.– 2014.– № 1 (19).– С. 140–144.

Koestler A. The Act of Creation.– London: Hutchinson&Co, 1964.– 751 p.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.