САТИРА У КІНОФІЛЬМІ «РОБОТ-ПОЛІЦЕЙСЬКИЙ» ПАУЛЯ ВЕРХУВЕНА
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2016.1(25).144749Ключові слова:
сатира, наукова фантастика, Сполучені Штати Америка, Пауль Верхувен, Робот-поліцейський,Анотація
Кінофільм Пауля Верхувена «Робот-поліцейський» (1987) можна розглядати як сатиричний твір. Об’єктом сатиричної атаки у кінофільмі є американське суспільство 1980-х років за часів правління президента США Рональда Рейгана. Пауль Верхувен у кінофільмі «Робот- поліцейський» здійснює напад на американські мультикорпорації й апокаліптичні настрої американців.
Посилання
Degtjarjov E. (2014). Social’naja kritika Dzhona Karpentera: konspirologija v «Chuzhie sredi nas» [John Carpenter’s Social Critique: Conspiracy in They Live]. Logos, № 5, pp. 141–162.
Quintero R. (ed.) (2007). A Companion to Satire: Ancient and Modern. Oxford: Blackwell Publishing Ltd.
Best S. (1987). Robocop: The Crisis of Subjectivity. Illuminations: The Critical Theory Website. URL: http://www.uta.edu/huma/illuminations/best1.htm (accessed 01.03.2016).
Best S. (1989). Robocop-out: The Recuperation of the Subject. Canadian Journal of Social and Political Thought, vol. 13, № 1–2, pp. 44–55.
Best S. (1989). Robocop in the Detritus of Hi-technology. Jump Cut, № 34, pp. 19–26.
Bradley D. (2006). The Return of the Repressed: Cybersubjectivity in ROBOCOP. Invisible Culture, № 10, p. 1.
Ebert R. (1987). Robocop. URL: http://www.rogerebert.com/reviews/ robocop-1987 (accessed 01.03.2016).
Frye N. (2000). Anatomy of Criticism: Four Essays. Princeton, Oxford: Princeton University Press.
Johnson M. E. (2014). Robocop Takes on Philosophy of Mind. URL: http:/ /www.groundmotive.net/2014/06/robocop-takes-on-philosophy-ofmind. html (accessed 01.03.2016).
Knight C. A. (2004). The Literature of Satire. Cambridge: Cambridge University Press.
McKibbin T. (unknown year). RoboCop: the Capitalist Absurd. URL: http://tonymckibbin.com/film/robocop (accessed 01.03.2016).
Muir J. K. (2010). Cult-Movie Review: Highlander (1986). URL: http://reflectionsonfilmandtelevision.blogspot.com/2010/04/cult-movie-reviewhighlander- 1986.html (accessed 01.03.2016).
Muir J. K. (2015). Cult-Movie Review: RoboCop (1987). URL: http://reflectionsonfilmandtelevision.blogspot.com/2015/01/cult-movie-reviewrobocop-1987.html (accessed 01.03.2016).
Noe A. (2014). Deconstructing the Philosophies of ‘RoboCop’. URL: http://www.npr.org/sections/13.7/2014/04/04/295314242/deconstructing-the-philosophies-of-robocop (accessed 01.03.2016).
Poster M. (1992). RoboCop. Zone 6: Incorporations. New York: Urzone, pp. 436–440.
Rosenberg A. (2010). EXCLUSIVE: Paul Verhoeven Calls RoboCop ‘The American Jesus,’ Is Unexcited By Remake Plans. URL: http://moviesblog.mtv.com/2010/04/14/paul-verhoeven-robocop-christ-storyremake-update/ (accessed 23.052015).
Schultz J. (2014). RoboCop 130 Success Secrets – 130 Most Asked Questions on RoboCop – What You Need to Know. Brisbane: Emereo Publishing.
Sweedler M. (2014). Class Warfare in the RoboCop Films. Jump Cut, № 56. URL: http://ejumpcut.org/currentissue/SweedlerRobocop/text.html (accessed 01.03.2016).
Rivette J. (2001). The Captive Lover – An Interview with Jacques Rivette. Senses of Cinema, № 16. URL: http://sensesofcinema.com/2001/frenchcinema-present-and-past/rivette-2/ (accessed 01.03.2016).
Van Scheers R. (2008). Murphy’s Law: Paul Verhoeven and RoboCop: An extract from Rob Van Scheers’ “Paul Verhoeven: The Authorized
Biography”. URL: http://www.focusfeatures.com/article/ murphy_s_law__paul_verhoeven_and_robocop (accessed 23.052015).
Vermeir K. (2008). RoboCop Dissected: Man-Machine and Mind-Body in the Enlightenment. Technology and Culture, vol. 49, № 4, pp. 1036–1044. 22. Waddell C. (2014). Robocop: The Definitive History. L.: Titan Books.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).