ТВІР НА ШЛЯХУ ДО СВОГО РОЗУМІННЯ. ПОПЕРЕДНІ ЗАУВАЖЕННЯ.
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2015.2(24).145435Ключові слова:
істина, художній твір, τεχνη, час, місце, враження, розуміння, текст,Анотація
Темою статті є співвідношення істини і твору. В ній співставляються концепція М. Гайдеггера, викладена ним в «Витоці художнього твору» та аналітичні штудії відомого роману М. Пруста, здійснені М. Мамардашвілі. Підставою для порівняння робіт цих філософів стала їхня належність до феноменологічної традиції та спільне для них обох розуміння художнього твору як засобу та місця явлення істини.
Посилання
Bontempelli M. (1986) Chetyre preambuly [Four preambles] / per. s ital. G. Kiseleva, Nazyvat’ veshhi svoimi imenami. Programmnye vystuplenija masterov zapadnoevropejskoj literatury XX veka. Moscow. Progress, pp. 171–185.
Vulf V. (1986) Sovremennaja hudozhestvennaja proza [Modern art prose]/ per. s angl. N. Solov’eva, Nazyvat’ veshhi svoimi imenami. Programmnye vystuplenija masterov zapadnoevropejskoj literatury XX veka, Moscow. Progress, pp. 470–476
Gadamer G.-G. (1991) Aktual’nost’ prekrasnogo [Relevance of beauty]/ per. s nem, Gadamer G.-G. Aktual’nost’ prekrasnogo, Moscow. Iskusstvo, pp. 266–323.
Krishevskaja L. (2009) Germenevticheskij povorot v strukture slova [Hermeneutical turn in structure of the word]// Doksa. Zbіrnik naukovih prac’ z fіlosofії ta fіlologії.– Vip. 14. Nіmec’ka fenomenologіchna tradicіja u fіlosofії, gumanіtaristicі ta kul’turі, Odesa, ONU іm. І. І. Mechnikova, pp. 105–113.
Mamardashvili M. (1997) Psihologicheskaja topologija puti. M. Prust «V poiskah utrachennogo vremeni» [Psychological topology of a way], SPb., Iz-vo Russkogo Hristianskogo gumanitarnogo instituta, Zhurnal «Neva», 473 p.
Marinetti F. T. (1986) Pervyj manifest futurizma [First manifesto of futurism]/ per. s ital. S. Portnovoj, V. Uvarova, Nazyvat’ veshhi svoimi imenami. Programmnye vystuplenija masterov zapadnoevropejskoj literatury XX veka. Moscow. Progress, pp. 158–163.
Fontana L. (1989) Belyj manifest (fragmenty) [White manifesto (fragments)]/ per. s ital., Sobranie Lenca Shenberg. Evropejskoe dvizhenie v izobrazitel’nom iskusstve s 1958 goda po nastojashhee vremja: katalog / Pod red. H. Vajtermajer. Jedicion Kanc, pp. 260–264.
Hajdegger M. (2008) Istok hudozhestvennogo tvorenija [Source of art creation]/ per. s nem. A. V. Mihajlova. Moscow, Akademicheskij proekt, 528 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).