ТВІР НА ШЛЯХУ ДО СВОГО РОЗУМІННЯ. ПОПЕРЕДНІ ЗАУВАЖЕННЯ.

Автор(и)

  • Ліана Кришевська Одеський національний політехнічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2015.2(24).145435

Ключові слова:

істина, художній твір, τεχνη, час, місце, враження, розуміння, текст,

Анотація

Темою статті є співвідношення істини і твору. В ній співставляються концепція М. Гайдеггера, викладена ним в «Витоці художнього твору» та аналітичні штудії відомого роману М. Пруста, здійснені М. Мамардашвілі. Підставою для порівняння робіт цих філософів стала їхня належність до феноменологічної традиції та спільне для них обох розуміння художнього твору як засобу та місця явлення істини.

Посилання

Bontempelli M. (1986) Chetyre preambuly [Four preambles] / per. s ital. G. Kiseleva, Nazyvat’ veshhi svoimi imenami. Programmnye vystuplenija masterov zapadnoevropejskoj literatury XX veka. Moscow. Progress, pp. 171–185.

Vulf V. (1986) Sovremennaja hudozhestvennaja proza [Modern art prose]/ per. s angl. N. Solov’eva, Nazyvat’ veshhi svoimi imenami. Programmnye vystuplenija masterov zapadnoevropejskoj literatury XX veka, Moscow. Progress, pp. 470–476

Gadamer G.-G. (1991) Aktual’nost’ prekrasnogo [Relevance of beauty]/ per. s nem, Gadamer G.-G. Aktual’nost’ prekrasnogo, Moscow. Iskusstvo, pp. 266–323.

Krishevskaja L. (2009) Germenevticheskij povorot v strukture slova [Hermeneutical turn in structure of the word]// Doksa. Zbіrnik naukovih prac’ z fіlosofії ta fіlologії.– Vip. 14. Nіmec’ka fenomenologіchna tradicіja u fіlosofії, gumanіtaristicі ta kul’turі, Odesa, ONU іm. І. І. Mechnikova, pp. 105–113.

Mamardashvili M. (1997) Psihologicheskaja topologija puti. M. Prust «V poiskah utrachennogo vremeni» [Psychological topology of a way], SPb., Iz-vo Russkogo Hristianskogo gumanitarnogo instituta, Zhurnal «Neva», 473 p.

Marinetti F. T. (1986) Pervyj manifest futurizma [First manifesto of futurism]/ per. s ital. S. Portnovoj, V. Uvarova, Nazyvat’ veshhi svoimi imenami. Programmnye vystuplenija masterov zapadnoevropejskoj literatury XX veka. Moscow. Progress, pp. 158–163.

Fontana L. (1989) Belyj manifest (fragmenty) [White manifesto (fragments)]/ per. s ital., Sobranie Lenca Shenberg. Evropejskoe dvizhenie v izobrazitel’nom iskusstve s 1958 goda po nastojashhee vremja: katalog / Pod red. H. Vajtermajer. Jedicion Kanc, pp. 260–264.

Hajdegger M. (2008) Istok hudozhestvennogo tvorenija [Source of art creation]/ per. s nem. A. V. Mihajlova. Moscow, Akademicheskij proekt, 528 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-15

Номер

Розділ

ГЕРМЕНЕВТИКА В МИСТЕЦТВІ ТА КУЛЬТУРІ