ЛЮДИНА VS ПРИРОДА: ЕКОЛОГІЧНА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ТВОРІВ ЛІТЕРАТУРИ ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2015.2(24).145444Ключові слова:
екологізм, культура, екологічна культура, дика природа, екологічна інтрпретація, цінність,Анотація
Стаття присвячена дослідженню бінарної оппозиції «Людина – природа» у творах літератури ХХ століття, зокрема у феєрії Моріса Метерлінка «Синій птах» та драмі Лесі Українки «Лісова пісня». За допомогою мистецтва – поезії, живопису, драми необхідно розробляти рецепцію дикої природи як чудесної реальності і священного простору. Вирішення герменевтичного протиставлення розуміння і знання сприятиме усвідомленню сучасних екологічних реалій.
Посилання
Bilous P. (2012) Interpretatsiia literaturnoho tvoru [Interpretation of literary works], Zhytomyr, ZhDU, 140 p.
Boreyko V. E. (2002) Dikaya priroda – lyubite ili ne priblizhaytes’. Okhrana prirody kak kul’turnoe delanie i religioznyy opyt [Wild nature-like or do not approach. The Nature Conservancy doing as a cultural and religious experience], Novyy mir, №7, pp. 145-166.
Boreiko V. Е. (2004) Ekolohichna etyka : navch. posib [Environmental Ethics: teach. guidances], K. , Fitosotsiotsentr, 116 p.
Boreyko V. E. (2003) Sovremennaya ideya dikoy prirody [The modern idea of wildlife], K., KEKTs, 208 p.
Hardashchuk T. V. (2001) Suchasnyi ekolohizm: teoretychni zasady ta praktychni implikatsii [Modern environmentalism: the theoretical foundations and practical implications], Praktychna filosofiia, № 1, pp. 147-151.
Ivanenko I. (2002) Pryroda yak zasib konstruiuvannia konfliktu v dramifeierii «Lisova pisnia» Lesi Ukrainky [Nature as a means of constructing the conflict in Lesya Ukrainka’s fйerie «Forest Song»], Slobozhanshchyna, № 22, pp. 136–145.
Kontseptualni vymiry ekolohichnoi svidomosti: monohrafiia (2003) [Conceptual dimensions of environmental awareness: Monograms] / [Kyselov M. M., Derkach V. L., Tolstoukhov A. V. ta in.], K., Vyd-vo „Parapan”, 312 p.
Meterlink M. (2006) Synii ptakh: kazka [The Blue Bird: Tale] / perekazav z fr. L. Yakhnin ; per. z ros. Iu. Nadzbruchanets ; khudozh. I. Bodrova. K., Makhaon-Ukraina, 95 p.
Stoun K. (2001) Dolzhny li derev’ya imet’ prava?[Should trees have rights?], Gumanitarnyy ekologicheskiy zhurnal, t. 3, vyp. 1, p. 58.
Uayt L. (1990) Istoricheskie korni nashego ekologicheskogo krizisa [Historical Roots of our Ecological Crisis] / per. L.I. Vasilenko, Global’nye problemy i obshchechelovecheskie tsennosti: per. s angl. i fr. / sost. L. I. Vasilenko, V. E.Ermolaeva, vvod. st. Yu. A. Shreydera; [red. V .M.Leont’yev], Moscow, pp. 188–202.
Ukrainka L.( 2000) Lisova pisnia [Forest Song], Ukrainka L. Tvory, K., pp. 375–471.
Chystiak D. (2008) Blakytnyi ptakh svitovoi literatury [The Blue Bird of World Literature], Vsesvit, № 1–2, pp. 172–174.
Iaus H.-R. (2011) Dosvid estetychnoho spryiniattia i literaturna hermenevtyka [The experience of aesthetic perception and literary hermeneutics ], K., Osnovy, 624 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).