DOI: https://doi.org/10.18524/2410-2601.2015.2(24).145451

МУЗИЧНЕ МИСЛЕННЯ ЯК ПРИБЛИЗНІ ВИМІРЮВАННЯ І РОЗРАХУНКОВІ ОПЕРАЦІЇ

Сергій Шип

Анотація


Стаття присвячена вивченню феномена музичного мислення. Стверджується, що його невід’ємними компонентами є дії приблизного вимірювання та розрахункові операції. Зміни висоти, тривалості, гучності і артикуляції музично-звукового процесу організовані за принципом симетрії та підкорені вимірюванню. Наголошується, що симетрія в музичній звуковій формі не є досконалою, а музичні дії передбачають імовірнісні розрахунки.


Ключові слова


музичне мислення; симетрія; вимір; обчислення; ймовірність; музична мова; музичне мовлення;

Повний текст:

PDF (Русский)

Посилання


Antichnaya muzykal’naya ehstetika. Vstupitel’nyj ocherk i sobranie tekstov professora A. F. Loseva (1960) [Antique musical aesthetics. Introductory essay and collection of texts by Professor A. F. Losev] / Predisl. i obshch. red. V. P. Shestakova. Moscow, Gos. muz. izd-vo, 304 p.

Gel’mgol’c G. (1875) Uchenie o sluhovyh oshchushcheniyah kak fiziologicheskaya osnova dlya teorii muzyki [Doctrine of the auditory sensation as a physiological basis for the theory of music] / Per. s nem. Mih. Petuhova. – SPb., 595 p.

Zaripov R. H. (1971) Kibernetika i muzyka [Cybernetics and music]. Moscow, Nauka, 235 p.

Muzykal’naya ehstetika Germanii XIX veka (1981) [Musical aesthetics of the XIX century Germany]. V 2-h t., t. 1: Antologiya / Sost. A. Mihajlov, V. Shestakov. red N. Shahnazarova. Moscow, Muzyka, 415 p., not.

Teplov B. M. (1961) Problemy individual’nyh razlichij [Problems of individual differences]. Moscow, Izd-vo APN RSFSR.

Cukanov B. I. (2000) Vremya v psihike cheloveka [Time in human psyche] Odessa, Astroprint, 217 p.

Ehl’kin D. G. (1962) Vospriyatie vremeni [Perception of time], Moscow, Izd-vo APN RSFSR.

Hiller L. A. and Isaacson L. M. (1959) Experimental Music: Composition With an Electronic Computer. New York, McGraw-Hill.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Античная музыкальная эстетика. Вступительный очерк и собрание текстов профессора А.Ф.Лосева / Предисл. и общ. ред. В. П. Шестакова.– М.: Гос. муз. изд-во, 1960.– 304 с.

Гельмгольц Г. Учение о слуховых ощущениях как физиологическая основа для теории музыки / Пер. с нем. Мих. Петухова.– СПб., 1875.– 595 с.

Зарипов Р. Х. Кибернетика и музыка.– М.: Наука, 1971.– 235 с.

Музыкальная эстетика Германии XIX века. В 2-х т. Т. 1: Антология / Сост. А. Михайлов, В. Шестаков. ред Н. Шахназарова.– М.: Музыка, 1981.– 415 с., нот.

Теплов Б. М. Проблемы индивидуальных различий.– М.: Изд-во АПН РСФСР, 1961.

Цуканов Б. И. Время в психике человека.– Одесса: Астропринт, 2000.– 217 с.

Элькин Д. Г. Восприятие времени,– М.: Изд-во АПН РСФСР, 1962.

Hiller, Lejaren A., and Leonard M. Isaacson. Experimental Music: Composition With an Electronic Computer. McGraw-Hill, New York. 1959.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.