СМІХ КРІЗЬ СЛЬОЗИ МИКОЛИ ГОГОЛЯ В КОНТЕКСТІ РОМАНТИЧНОЇ ІРОНІЇ

Автор(и)

  • Ю. І. Грибкова

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2002.1.177525

Анотація

Прийом романтичної іронії, теорію якої опрацювали Август-Вільгельм та Фрідріх Шлегелі, вийшов далеко за межі літератури. Вже у Німеччині романтична іронія набула універсального значення як принцип мислення, філософії й буття. Така позиція дозволяла автору виходити у своїй фантазії за межі форми її втілення, синтезувати суперечності, поєднувати трагічне й комічне, серйозне і смішне, поезію і прозу, уяву і дійсність, офіційне-велике й часткове-мале, знімати обмеженість професій, епох і націй, а людину зробити універсальною – носієм і прекрасного, і ницого водночас. Сюжети творів, згідно з такими установками, відображали сваволю автора щодо образів та стилів, найчастіше сюжет був грою авторської фантазії, де серйозний тон порушується алогізмами, виражаючи свободу автора, безмежність його духовного світу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-06

Номер

Розділ

КОМІЧНЕ У МИСТЕЦТВІ