ЛЮДИНА В ПРОСТОРІ МІСТА ТА ПОШУК АБСОЛЮТНОГО В ТЕКСТАХ МИТЦІВ АВАНГАРДУ: ФІЛОСОФСЬКЕ «ЗАПИТУВАННЯ» О. БОГОМАЗОВА, ІДЕАЛІЗМ В. КАНДИНСЬКОГО, «ВЧУВАННЯ» М. ГЕРШЕНФЕЛЬДА

Автор(и)

  • Олена Щокіна Одеський національний політехничний університет

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2019.2(32).188624

Ключові слова:

абсолютне, деструктивність, вчування, запитування, ідеалізм, авангард

Анотація

Урбаністичні ідеї авангарду стосовно міста та людини в просторі міста обумовлені пошуками Абсолютного в теоретичних працях самих митців авангарду. Авангард розвивається від слова, смислу і тільки тоді втілюється в форму. Саме тому особливо цікаві ті філософські пошуки, які впливали на розвиток цих ідей і проектів. Прагнення до абсолюту породило деструктивність мислення авангардної теорії. Деструктивність є одним із головних етапів становлення авангарду і, разом з тим, найбільш визначальним чинником утопічності його ідей. У статті розглядаються теоретичні твори митців авангарду, та особлива увага приділяється філософському «запитуванні» О. Богомазова, ідеалізму В. Кандинського, «вчуванню» М. Гершенфельда.

Біографія автора

Олена Щокіна, Одеський національний політехничний університет

Olena Shchokina

Посилання

Bogomazov, O. (1996) Zhivopis ta elementi. [Painting and Elements]. Kiyiv: Zadumlivij straus, 152 p.

Gershenfeld, M. (1913) Yazyk zhivopisi [Language of painting], in: Vesennyaya vystavka kartin [Spring Exhibition of Paintings], Odessa: Trud, pp. 4-7.

Gorbachev, D. (2004) Duhovnye tradicii ukrainskogo avangarda, ili puteshestvie v kosmos voobrazheniya [The spiritual traditions of the Ukrainian avant-garde, or a journey into the space of imagination], in: Malevich. Klassicheskij avangard. Vitebsk-Krasnoarmejsk: Geodeziya, Vol. 7, pp. 92-105.

Dolgov, K. (2004) Rekonstrukciya esteticheskogo v zapadnoevropejskoj culture [Reconstruction of the aesthetic in Western European culture], Moskva: Progress, p. 1040.

Isaev, A. (2005) Aporiya preemstvennosti: Istoriya filosofii [Aporia of Continuity: History of Philosophy] Moskva: Rossijskij gosudarstvennyj gumanitarnyj universitet, 479 p.

Kandinskij, V. (2001) Tochka i liniya na ploskosti, [Point and line on the plane] SPb.: Azbuka, 560 p..

Lyotard, J.-F. (1991) Vozvyshennoe i avangard [Exalted and Vanguard], in Iskusstvoznanie, Moskva, № 2/01, (XVIII), pp. 344-358.

Sers, F. (2004) Totalitarizm i avangard v preddverii zapredelnogo [Totalitari anism and the avant-garde in anticipation of the beyond], Moskva: Progress-Tradiciya, 336 p.

Turchin, V. (2003) Obraz dvadcatogo v proshlom i nastoyashem [The image of the twentieth in the past and present], Moskva: Progress-Tradiciya, 648 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-21

Номер

Розділ

МІСТО В КУЛЬТУРІ ТА МИСТЕЦТВІ