ЛЮДИНА В ПРОСТОРІ МІСТА ТА ПОШУК АБСОЛЮТНОГО В ТЕКСТАХ МИТЦІВ АВАНГАРДУ: ФІЛОСОФСЬКЕ «ЗАПИТУВАННЯ» О. БОГОМАЗОВА, ІДЕАЛІЗМ В. КАНДИНСЬКОГО, «ВЧУВАННЯ» М. ГЕРШЕНФЕЛЬДА
DOI:
https://doi.org/10.18524/2410-2601.2019.2(32).188624Ключові слова:
абсолютне, деструктивність, вчування, запитування, ідеалізм, авангардАнотація
Урбаністичні ідеї авангарду стосовно міста та людини в просторі міста обумовлені пошуками Абсолютного в теоретичних працях самих митців авангарду. Авангард розвивається від слова, смислу і тільки тоді втілюється в форму. Саме тому особливо цікаві ті філософські пошуки, які впливали на розвиток цих ідей і проектів. Прагнення до абсолюту породило деструктивність мислення авангардної теорії. Деструктивність є одним із головних етапів становлення авангарду і, разом з тим, найбільш визначальним чинником утопічності його ідей. У статті розглядаються теоретичні твори митців авангарду, та особлива увага приділяється філософському «запитуванні» О. Богомазова, ідеалізму В. Кандинського, «вчуванню» М. Гершенфельда.
Посилання
Bogomazov, O. (1996) Zhivopis ta elementi. [Painting and Elements]. Kiyiv: Zadumlivij straus, 152 p.
Gershenfeld, M. (1913) Yazyk zhivopisi [Language of painting], in: Vesennyaya vystavka kartin [Spring Exhibition of Paintings], Odessa: Trud, pp. 4-7.
Gorbachev, D. (2004) Duhovnye tradicii ukrainskogo avangarda, ili puteshestvie v kosmos voobrazheniya [The spiritual traditions of the Ukrainian avant-garde, or a journey into the space of imagination], in: Malevich. Klassicheskij avangard. Vitebsk-Krasnoarmejsk: Geodeziya, Vol. 7, pp. 92-105.
Dolgov, K. (2004) Rekonstrukciya esteticheskogo v zapadnoevropejskoj culture [Reconstruction of the aesthetic in Western European culture], Moskva: Progress, p. 1040.
Isaev, A. (2005) Aporiya preemstvennosti: Istoriya filosofii [Aporia of Continuity: History of Philosophy] Moskva: Rossijskij gosudarstvennyj gumanitarnyj universitet, 479 p.
Kandinskij, V. (2001) Tochka i liniya na ploskosti, [Point and line on the plane] SPb.: Azbuka, 560 p..
Lyotard, J.-F. (1991) Vozvyshennoe i avangard [Exalted and Vanguard], in Iskusstvoznanie, Moskva, № 2/01, (XVIII), pp. 344-358.
Sers, F. (2004) Totalitarizm i avangard v preddverii zapredelnogo [Totalitari anism and the avant-garde in anticipation of the beyond], Moskva: Progress-Tradiciya, 336 p.
Turchin, V. (2003) Obraz dvadcatogo v proshlom i nastoyashem [The image of the twentieth in the past and present], Moskva: Progress-Tradiciya, 648 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Докса
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).