МУРАЛИ ЯК «ТОЧКА СКЛАДАННЯ» КОЛЕКТИВНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ГОРОДЯН: ВИПАДОК МІНСЬКА

Автор(и)

  • Олександр Сарна Біларуський державний університет

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2019.2(32).188636

Ключові слова:

міські мурали, територіальний брендинг, колективна ідентичність, цивільний активізм, візуальна репрезентація

Анотація

У статті показана значимість арт-проектів по створенню муралів при декоруванні фасадів міських будівель та їх використання для формування і просування територіального бренду. На матеріалі кейсів про мінськії мурали показана значимість робіт закордоних митців у сприйнятті, оцінці і візуальної репрезентації колективної ідентичності городян, реакція на яку може стати основою для поляризації громадської думки і стимуляції громадянської активності мешканців Мінська.

Біографія автора

Олександр Сарна, Біларуський державний університет

Aleksandr Sarna

Посилання

Gudkov, L.G. (2004) Negativnaia identichnost. Stati 1997-2002 godov [Negative identity Articles 1997-2002]. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie, «VTsIOM-A»,.

«Druzhba s provolokoi’ i «Chelovek bez litsa’. Kak ulichnye khudozhniki meniaiut Minsk (2017) [«Friendship with the wire» and «Man without a face.» How street artists change Minsk]. [online] TUT.BY. Available from: https://news.tut.by/culture/541480.html. [Accessed 17 April 2019].

Dubin, B. V. (2004) Intellektualnye gruppy i simvolicheskie formy: Ocherki sotsiologii sovremennoi kultury [Intellectual Groups and Symbolic Forms: Essays on the Sociology of Modern Culture]. Moskva: Novoe izdatelstvo.

Castoriadis, C. Voobrazhaemoe ustanovlenie obshchestva (2003) [L’institution imaginaire de la societe, Imaginary establishment of society], Moskva: Gnosis Logos.

Kokhno, M. (2016) «Khoroshii podarok’ ili «Kakaia-to propaganda’? V stolitse otkryli graffiti pro druzhbu Minska i Moskvy [«A good gift» or «Some kind of propaganda»? In the capital, they opened graffiti about the friendship of Minsk and Moscow]. [online] TUT.BY. Available from: https://news.tut.by/society/499743.html. [Accessed 17 April 2019].

Haeussling, R. Sotsialnye protsessy kak setevye igry. Sotsiologicheskie esse po osnovnym aspektam setevoi teorii [Soziale Prozesse als Netzwerkspiele. Soziologische Essays zu Leitaspekten der Netzwerktheorie, Social processes as Network Games. Sociological Essays on the Main Aspects of Network theory]. Moskva: Logos-Altera, 2003.

Chartier, R. Mir kak predstavlenie (referat I. Dubrovskogo) [World as a representation], in: Istoriia mental’nostei, istoricheskaia antropologiia [The history of mentalities, historical anthropology], Moskva: RGGU, 1996, pp. 74–78.

«Eto khamstvo’’. Gorispolkom predlagaet khudozhniku vernut’ prezhnii vid graffiti o druzhbe Moskvy i Minska (2016) [«This is rudeness.» The city executive committee invites the artist to return the old look of graffiti about the friendship of Moscow and Minsk]. [online] TUT.BY. Available from: http://news.tut.by/society/517219.html. [Accessed 17 April 2019].

Yudina I. (2017) «Vse mozhet okazat’sia odnodnevkoi’. Putevoditel’ po sovetskomu strit-artu [“Everything can turn out to be an ephemeral”. Guide to Soviet street art]. [online] TUT.BY. Available from: https://news.tut.by/culture/550896.html. [Accessed 17 April 2019].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-21

Номер

Розділ

МІСТО В КУЛЬТУРІ ТА МИСТЕЦТВІ