СМІХ ЯК ПРОЯВ ГРУПОВОГО СНОБІЗМУ

Автор(и)

  • Микола ПОМОГАЄВ Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

DOI:

https://doi.org/10.18524/2410-2601.2006.9.211422

Анотація

Наявність сміхової культури - невід'ємний елемент життя будь-якоЇ спільноти людей. Майже в кожній соціальній групі, будь то професійне співтовариство, релігійна конфесія, політична партія або ж населення будь-якої країни або міста, існує специфічна, притаманна членам цієї спільноти форма гумору,
яка, як правило, знаходить втілення в анекдотах, всякого роду «Байках» - реальних чи вигаданих історіях зі смішним для даної групи змістом, а також в стандартному наборі жартів. без наявності власного розуміння природи смішного і специфічної форми сміхової культури не обходиться жодне співтовариство. Скажу більше - тільки за умови її наявності ми можемо судити про міцність спільноти; якщо в співтоваристві не існує сміхової культури, то воно ще не встигло сформуватися. Звідси випливає висновок: сміхова культура є одним з найголовніших засобів групової ідентифікації, за допомогою сміху соціальні спільноти маркують свої кордони і консолідують
єдність входять до них індивідів. У цьому полягає одна з найважливіших функцій сміху, поряд з такими, як гедоністична, захисна, яка реалізується через функції сміху як засобу маркування кордонів між групами, встановлення відмінності своєї групи від інших, функцію інтеграції норм і смислів інших спільнот у власну картину світу, функцію захисту від групового комплексу неповноцінності, підтримку базових правил поведінки прийнятих в співтоваристві і ін.

Біографія автора

Микола ПОМОГАЄВ, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова

Pomogayev N.

##submission.downloads##

Опубліковано

2010-06-15

Номер

Розділ

СМІХОВА КУЛЬТУРА ВІД ВИТОКІВ ДО НАШОГО ЧАСУ